2013-12-16, 13:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Återigen, även om nazisterna oftast får 2-300 kravallpoliser som håller dem i handen så fort de ska visa sig ute på gatorna så är det svårt för dessa att både hålla nazisterna i handen och gripa motdemonstranter när motdemonstranterna är tusentals. Oftast så "säckas" ju de kända från AFA/RF redan innan demonstrationen börjar (som man kunde tänkt sig att polisen skulle ha gjort igår mot SMR) och när det väl är igång så är det ett sånt myller av antifascister att det inte bara är för polisen att gå in i en folkmassa för att plocka någon de kan lyckas identifiera.
Det är en skandal utan like att polisen inte ser till att ha tillräckligt med resurser för att kunna gripa och anhålla vänsterextremister som upploppar under nationalistdemonstrationer. Ett hot mot demokratin och åsiktsfriheten.
Citera
2013-12-16, 13:26
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Skulle du kunna fråga dina vänner varför dom väljer att gå med i en Sverigehatande demonstration?

Det var ett jävla gnäll härinne för övrigt. SMR störde ett gäng svenskhatande idioter och deras idiotiska demonstration. Tar folk med sig farmor och ungar på en sådan demonstration så får dom skylla sig själva.

Sådana här demonstrationer är vidriga och SMR gjorde helt rätt som gick dit.

Man borde upprätta någon sorts FAQ i trådar om nazistiska aktioner som man kan hänvisa deprimerade tonårspojkar med förkärlek till Hitler till. Ni kommer in en och en och skriver samma grundlösa skitsnack och skiter i att besvara motargument.
Citera
2013-12-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-kande-till-hot-mot-demonstrationen/

Nassarna står bakom polisen och hailar Tuffa killar!

Här ser man ju hur SMR gömmer sig bakom polisen, så kan ni trångsynta pro-SMR bara hålla käften å sluta säga att det är tvärt om nu?
Citera
2013-12-16, 13:29
Medlem
Citat:
Men tänk efter nu tokfan. Tror du att målet var att spöa skiten ur alla på den där demonstrationen?

De gick dit för att förstöra skiten och du kanske inte la märke till detta men demonstrationen förvandlades till en dålig dag i Syrien.

Om 30 pers lyckas med detta så är det ingenting annat än en vinst.

Vet inte var någonstans det är en vinst? De enda bilder på skadade jag har sett är på mongon från SMR och gamla tanter/gubbar, verkar ju inte ens som man lyckats skada någon av dessa "vänsterextrema"? Om du sen öppnar en tidning, antingen i pappersform eller på internet, så tror jag du förstår väldigt snabbt att medialt så var det motsatsen till vinst för nazisterna. Däremot en STOR vinst för alla antifascistiska organisationer i Sverige. Till sist var ju det här området tydligen ett ställe där SMR ville vinna mark, att anfalla lokalbefolkningen och deras familjer lär ju knappast hjälpa i det avseendet...
Citera
2013-12-16, 13:29
Medlem
daslollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför står det "extremvänstern" i trådens rubrik?

Det är ju fastslaget att den här antirasistiska demonstrationen till stor del bestod av vanligt folk, medeklassmänniskor, barnfamiljer, äldre. Det bekräftas av foton från demonstrationen och folks berättelser efteråt.

För att vi befinner oss på flashback med väldigt många (mer eller mindre) extremt högervridna. Och TS startade tråden utan att ha en aning om vilka som befann sig på platsen.
Citera
2013-12-16, 13:31
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Men är du cp eller? Antingen demonstrerade dom tillsammans med våldsverkare eller så gjorde dom inte det. För övrigt gick ju hela jävla gänget samlade igår över torget mot SMR-gruppen och skanderade sina infantila slagord. Varför gjorde dom det? Om dom var fredliga hade dom väl lämnat torget (vilket ett fåtal faktiskt gjorde)? De var tydligen sugna på lite sammandrabbning trots allt.

Jag har blivit kallad betydligt värre saker genom åren. Sjukdomsdiagnoser är liksom standard från folk som inte klarar av att argumentera i sak.

Eller så är det oroväckande att jag i 3 inlägg konstaterat att du använder guilt by association utan att du reagerar på det själv. Det fetmarkerade är inte att argumentera i sak, det är ett logiskt felslut. Tror man på något så förutsättningslöst som du gör, utan att inse de allra enklaste av sanningar, är man inte frisk. Men jag vill inte ha något anklagande i det utan uppmanar dig snarare att uppsöka hjälp.

Det är helt i sin ordning att följa efter nazistmobben som just attackerat en och skandera "inga nazister på våra gator". Kanske inte om man är ute efter att slåss med dem, men nu var det ju rätt få som faktiskt gjorde det.
Citera
2013-12-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-kande-till-hot-mot-demonstrationen/

Nassarna står bakom polisen och hailar Tuffa killar!

Hahaha! Står och gömmer sig bakom farbror blå... Tur att någon kan hålla dom i handen när det börjar bli läskigt
Citera
2013-12-16, 13:35
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det var regimtrogna "anti-rasister" som med en varierande grad av aningslöshet och illvillighet understödde en destruktiv utveckling för svenska folket. Jag tror vi alla kan vara överens om att sådana typer förtjänar skit.

Återigen är det ingenting som är så populärt bland nazister än att skriva "jag tror nog ändå att vi alla kan hålla med om att jag har rätt". Med din beskrivning av verkligheten låter dessa anti-rasister hemska, enligt en annan beskrivning vore de heroiska. Samma sak gäller rasister, som både kan framställas som goda och onda. Allt är subjektivt, eller ja, inte medelintelligensen bland nazister.
Citera
2013-12-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vänstervåldet har varit statligt sanktionerat och skattefinansierat och judemedialt legitimerat i decennier lille vän. "Folket" är till största del helt ointresserade av vad som händer i samhället och det gäller inte bara demonstrationen igår utan alla samhällsfrågor från ekonomi till historia, vetenskap osv. De har fullt upp med sina konsumtionshysteriska pseudoliv och kommer antagligen skräckslaget nyvakna lyfta rövarna ur divansoffan först när inbördeskriget startat.

Du påstår detta om människor men hävdar samtidigt att de borde ha vetat att AFA/RF skule dyka upp på demonstrationen?
Citera
2013-12-16, 13:36
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Vet inte var någonstans det är en vinst? De enda bilder på skadade jag har sett är på mongon från SMR och gamla tanter/gubbar, verkar ju inte ens som man lyckats skada någon av dessa "vänsterextrema"? Om du sen öppnar en tidning, antingen i pappersform eller på internet, så tror jag du förstår väldigt snabbt att medialt så var det motsatsen till vinst för nazisterna. Däremot en STOR vinst för alla antifascistiska organisationer i Sverige. Till sist var ju det här området tydligen ett ställe där SMR ville vinna mark, att anfalla lokalbefolkningen och deras familjer lär ju knappast hjälpa i det avseendet...

SMR var där för att förstöra demonstrationen vilket dom också gjorde. Punkt.

SMR gjorde också så att vanligt folk blir rädda för att ta sig till sådana här vidriga demonstrationer vilket betyder att det endast kommer att vara RF/AFA kvar till slut som står och gapar.
Citera
Medlem
kaliberWilles avatar
Citat:
Blablabla, vad är det för motargument du talar om?

"NAZZE KNIIIVAD" "NAZZE SPRINGER" "NAZZE KASTAR FLAAAAASKOR PÅ BARNVAGNAR MUUUHH"
Men sluta tramsa nu dit jävla fån. Många av era argument ni lagt fram har bara varit rent skit.
Ni var inte där, ni satt framför skärmen och pilla er i stjärten. Modigt. Era *kamrater* i SMR måste tacka er för eran modiga insats på flashback.
Citera
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Eller så är det oroväckande att jag i 3 inlägg konstaterat att du använder guilt by association utan att du reagerar på det själv. Det fetmarkerade är inte att argumentera i sak, det är ett logiskt felslut. Tror man på något så förutsättningslöst som du gör, utan att inse de allra enklaste av sanningar, är man inte frisk. Men jag vill inte ha något anklagande i det utan uppmanar dig snarare att uppsöka hjälp.

Det är helt i sin ordning att följa efter nazistmobben som just attackerat en och skandera "inga nazister på våra gator". Kanske inte om man är ute efter att slåss med dem, men nu var det ju rätt få som faktiskt gjorde det.
Eller så är det så enkelt som jag redan förklarat att vuxna människor bör kunna hållas ansvariga för sina handlingar och ställningstaganden. Tycker du verkligen inte det själv? Är du sjuk på nåt sätt?

Vad trodde man skulle hända om man trängde in SMR i nåt hörn? Var det ett fredligt agerande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in