2013-12-16, 12:47
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Du kör ju lite på det klassiska guilt by association, men argumentationsfel är ju snarare regel än undantag i dina led.

Okej, du är inte med i SMR, men du försvarar dem. Nästan ingen i tråden har försvarat vänsterextremism, ändå anklagas vi för att vara kommunister och AFA hit och dit. Skärp er jävla märkesbögnazister.

Om Sverige har sjunkit så lågt att vi inte längre kan skydda fredliga demonstranter är det dags att slå ner SMR, hör ni det SÄPO? Återigen, lägg inte skulden på demonstranter, det är deras lagstadgade rätt att stå där. Det är INTE SMRs rätt att samlas i grupp utan tillstånd och slåss med knivar.

Den här gången var det vänstern som högg med kniv men i alla fall. Tycker också det är sjukt att man inte kan demonstrera i det här landet utan att störas, hotas eller till och med mötas av direkt våld. Denna utveckling har AFA och RF och liknande grupper stått för. I trettio år har man hållit på. Men man har inte stoppat där. Man anfaller politiker. Man gör också hembesök hos vanliga sympatisörer, tvingar arbetsgivare att säga upp folk med mera. Ren och skär terror helt enkelt.
Men nu när man får smaka en liten, liten gnutta av vad man själv står för så liiiiiiipar man så in i helvete! Det är dubbelmoralen jag vänder mig emot...
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Naturligtvis är dom skyldiga till att frivilligt ha stöttat och deltagit i en kommunistisk hatdemonstration, det vill säga guilt by association bokstavligt talat. Om jag hade demonstrerat tillsammans med SMR hade jag inte suttit och lipat dagen efter om folk befogat menade att jag sympatiserade med dom. Hur går det med det rationella tänkandet?

Nu frågade hen varför SMR inte attackerade nån specifik rödingfest och det blir lite svårt för mig att svara på den frågan eftersom jag inte har en susning om vad SMR planerar och inte planerar i sin organisation.

Men du tar ju saker i fel ordning, det var ingen kommunistisk hatdemonstration, vart har du fått det ifrån? Det var tvärtom individer från extremvänstern som anslöt till en fredlig demonstration mot rasism. Det förekommer på nästan alla antirasistiska demonstrationer och är ingenting arrangörerna kan ställas till svars för, förutom med din halvtaskiga logik.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daslollipop
Ni väl för fan attackera AFA på deras 20års kalas istället för kärrtorps vanliga människor som tröttnat på att nazistslöddern förstör deras samhälle. Ni verkar ha stora problem med att svara på den frågan.
Det var inga vanliga människor där. Vanliga människor går inte i kommunistiska manifestationer tillsammans med knivbeväpnade vänsterterrorister. Ännu mindre tar vanliga människor med sig barn som mänskliga sköldar till såna tillställningar.
Citera
2013-12-16, 12:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Men du tar ju saker i fel ordning, det var ingen kommunistisk hatdemonstration, vart har du fått det ifrån?
Linje 17 som organiserade det hela är ett kommunistiskt nätverk.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Det hela är mycket enkelt. Nästa gång stormtrupperna samlar sig för att angripa fredliga sammanslutningar, kan de väl åtminstone förvissa sig om att inga barn finns närvarande.

Det är din ståndpunkt som är skrämmande.

OK det finns hur saker borde vara och sen finns verkligheten. Man har som förälder ett ansvar att se till att sitt barn är så säkert som möjligt. Sen tycker jag självklart att man borde kunna ha kidsen med sig. Men våldsvänstern har sett till att detta är omöjligt. Tyvärr, är emot allt våld som inte är självförsvar.
Citera
Medlem
KanylKenneths avatar
Kom igen nu! Vi har 100 sidor med inlägg, och fortfarande ljugs det om "vanliga människor" påtända afaiter med kniv i fickan är fortfarande inte normala människor. Inte heller är Unga arga Kommunister vanliga människor.

Och till slut SMR är inga vanliga människor heller. Så vi kan sluta påstå att det var några vanliga människor på plats. Fanns ett gäng barn som tagits med av omdömeslösa föräldrar som använder barnen för politiska ändamål (Marxism och extrema våldsrörelser). Men detta borde socialen eller barnavårdsmyndigheterna ta tag i.
Citera
2013-12-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukanvadet
Här är demonstrationen smr angrep. Alla med något vett ser nog att det inte bara är en massa afa och RF där.
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp4.jpg
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp5.jpg
http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/528.jpg
http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/625.jpg

Och som sagt, om det var afa och rf ni var ute efter varför kom ni inte på 20årskalaset? en intressant fråga som ni verkar ha svårt att svara på...

DET HÄR. Om och om igen, det här! Varför inte anfalla AFAs 20årsjubileum? Är SMR så sjukt jävla fega att dom inte vågar anfalla de som man faktiskt kan rättfärdiga med "öh, dom brukar faktiskt anfalla oss!"? Så istället för att gå till attack mot 20årsfesten där man förstått att man skulle möta motstånd så anfaller man en grupp av barnfamiljer och åldringar! Så jävla FEGA. Men men, vad ska man förvänta sig av dessa "ariska nazistkämpar".
Citera
2013-12-16, 12:54
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Men du tar ju saker i fel ordning, det var ingen kommunistisk hatdemonstration, vart har du fått det ifrån? Det var tvärtom individer från extremvänstern som anslöt till en fredlig demonstration mot rasism. Det förekommer på nästan alla antirasistiska demonstrationer och är ingenting arrangörerna kan ställas till svars för, förutom med din halvtaskiga logik.
Du har ju uppenbarligen ingen koll på dom här miljöerna och vilka arrangörerna är och vilka dom sympatiserar och samarbetar med. Man visste att våldskommunisterna skulle deltaga och att dom är beväpnade, hur fan kan du få det till en fredlig tillställning och hur fan kan du friskriva arrangörerna och dom övriga deltagarna från det ansvaret? Moralkollaps.
Citera
2013-12-16, 12:55
Medlem
jugbandbluess avatar
obeskrivligt korkat. vem i SMR kläckte den briljanta idén att rusa in som en hop hunner i en tillståndsgiven, fredlig demonstration? hur mycket politiskt arbete av andra nationella grupperingar har man inte raserat nu. så sanslöst korkat så det finns inte.

Citat:
Naturligtvis är dom skyldiga till att frivilligt ha stöttat och deltagit i en kommunistisk hatdemonstration, det vill säga guilt by association bokstavligt talat. Om jag hade demonstrerat tillsammans med SMR hade jag inte suttit och lipat dagen efter om folk befogat menade att jag sympatiserade med dom. Hur går det med det rationella tänkandet?

Nu frågade hen varför SMR inte attackerade nån specifik rödingfest och det blir lite svårt för mig att svara på den frågan eftersom jag inte har en susning om vad SMR planerar och inte planerar i sin organisation.

men sluta nu med ditt jävla halmgubbecirkelresonemang. med få variationer har du skrivit samma sak på varenda sida i den här tråden. dom är "skyldiga till att ha gått i en demonstration" och därför fick de skylla sig själva. OK.
Citera
2013-12-16, 12:57
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanylKenneth
Kom igen nu! Vi har 100 sidor med inlägg, och fortfarande ljugs det om "vanliga människor" påtända afaiter med kniv i fickan är fortfarande inte normala människor. Inte heller är Unga arga Kommunister vanliga människor.

Och till slut SMR är inga vanliga människor heller. Så vi kan sluta påstå att det var några vanliga människor på plats. Fanns ett gäng barn som tagits med av omdömeslösa föräldrar som använder barnen för politiska ändamål (Marxism och extrema våldsrörelser). Men detta borde socialen eller barnavårdsmyndigheterna ta tag i.

Wow, här kommer någon med sanningen, äntligen!

(FB) JUST NU: Konfrontation med extremvänstern i Kärrtorp!

Ingen förnekar att dessa vänsterextrema grupper inte var representerade på demonstrationen, det jag efterlyser är bevis för att AFA eller RF var överrepresenterade på demonstrationen. För mig ser det ut som vanliga människor i alla åldrar. Mestadels.
Citera
2013-12-16, 12:59
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
DET HÄR. Om och om igen, det här! Varför inte anfalla AFAs 20årsjubileum? Är SMR så sjukt jävla fega att dom inte vågar anfalla de som man faktiskt kan rättfärdiga med "öh, dom brukar faktiskt anfalla oss!"? Så istället för att gå till attack mot 20årsfesten där man förstått att man skulle möta motstånd så anfaller man en grupp av barnfamiljer och åldringar! Så jävla FEGA. Men men, vad ska man förvänta sig av dessa "ariska nazistkämpar".
Du har för låg IQ för att begripa att Motståndsrörelsen IRL-trollade igår. Deras mål var inte våld utan att genomföra en utstuderad propagandaaktion. Läs tråden för fan jävla mongo.
Citera
2013-12-16, 12:59
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Du har ju uppenbarligen ingen koll på dom här miljöerna och vilka arrangörerna är och vilka dom sympatiserar och samarbetar med. Man visste att våldskommunisterna skulle deltaga och att dom är beväpnade, hur fan kan du få det till en fredlig tillställning och hur fan kan du friskriva arrangörerna och dom övriga deltagarna från det ansvaret? Moralkollaps.

Ge mig bevis för att "Linje 17" är militanta.

Citat:
Du har för låg IQ för att begripa att Motståndsrörelsen IRL-trollade igår. Deras mål var inte våld utan att genomföra en utstuderad propagandaaktion. Läs tråden för fan jävla mongo.

I de 4 år jag hängt här har jag aldrig sett så mycket kritik mot en nazistisk aktion som igår. Motståndsrörelsen, som enligt statistiken har lägre intelligens än icke-rasister, är väl inte tillräckligt klyftiga för att förstå hur misslyckad denna "utstuderad(e) propagandaaktion" skulle bli. Men snart dyker det väl upp en kampvideo med Sagan om ringen-musik.
Senast redigerad av nocturne.no2 2013-12-16 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in