2013-12-16, 06:33
Medlem
FittJannes avatar
Så SMR vill alltså med skitnödiga machouttryck som "kamp" försvara "nazisters" rätt att klottra?
Vänstern vill påskina att klotter och grafitti är ett högerextremt problem (vilket definitivt inte är fallet) och känns allmänt småsinta i sin trötta demo. Gråta när man ser symboler?
Det är vad man utläser av hela händelsen.
Tillbaka till sandlådan med er jävla snorungar.
Citera
2013-12-16, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chelseasuger1984
Äckliga facaister!!!!

De försöker verkligen skrämma folk till tystnad dem där, idioter.

Oavsett vad så är det ju fel att folk ska ta till knivar som allt annat våld, men SMR visar verkligen sitt rätt jag.

du har ju inte läst! det var en av fascisterna som blev knivhuggna!
Citera
2013-12-16, 07:34
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fast nu var det ju inte vanliga svenskar som var deras mål, och ingen av de vanliga svenskarna blev träffade. Men vad jag menar är att jag absolut inte stödjer denna sorts attack, för det kunde mycket väl att slutat med oskyldiga offer.

Jag känner inte till några fall där SMR skadat oskyldiga människor, eller gett sig på helt oskyldiga människor.

Däremot känner jag till ett antal fall där de vänsterextrema ger sig på oskyldiga människors egendom, och misshandlar folk som inte har med några svenska grupperingar att göra.

Om man attackerar en demonstration innehållande vanliga svenskar så attackerar man en demonstration innehållande vanliga svenskar, sen kan du lägga in personliga antaganden som "oskyldiga" eller "mål" men det förändrar inte verkligheten.

Sedan gör du ännu en gång bort dig då du återigen ska säga hur smr inte gett sig på "oskyldiga", det var inte vad frågan handla om från början. Och jag vetifan va vänsterextrema har med deras agerande att göra heller, två fel gör inte ett rätt.
Citera
2013-12-16, 08:22
Medlem
Idioti på hög nivå! Fattar inte hur störd man får bli som riskerar oskyldiga och barn genom flaskkastning och sådan skit! Nog för att det säkert fanns ett antal aktivister från vänstern där så försvarar det inte deras angrepp i min värld, dock kan jag förstå att högerfolket är irriterade pga att de aldrig kan ha en demo utan att de blir stenkastade och det är lika illa det!.

Jag är lite nyfiken på vad nätverket linje 17 är? Kollade på deras FB-sida där någon skrev att de gillar megafonen som tydligen enligt den som skrev är en organisation som hyllar afa? Är linje 17 något som skapats för att lura med vanliga medborgare i lite farliga demostrationer?
Citera
2013-12-16, 08:26
Medlem
Snacka om pinsamma dom är, blir bortjagade av vanliga Svensson och barnfamiljer. Varför vågar ni inte komma till dom invandrartäta områdena och visa er? Är det inte oss invandrare ni stör er på? Varför går ni då på erat eget folk? Kom till förorten och vädra era åsikter, ni skulle inte överleva en minut med oss.
Citera
2013-12-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock19c
Snacka om pinsamma dom är, blir bortjagade av vanliga Svensson och barnfamiljer. Varför vågar ni inte komma till dom invandrartäta områdena och visa er? Är det inte oss invandrare ni stör er på? Varför går ni då på erat eget folk? Kom till förorten och vädra era åsikter, ni skulle inte överleva en minut med oss.

Det är precis sådana här uttalanden som gör att rasismen i Sverige ökar.... Löser man problemen genom att spela tuff på internet?
Citera
2013-12-16, 08:53
Medlem
Ja, de vi invandrare som sprider vår rasism på fb och inte tvärtom, om mitt inlägg bidrar till ökad rasism så får de göra de. Jag har respekt för dom som uttrycker sina åsikter öppet, men folk som sitter här och snackar massa skit kan jag bara skratta åt.
Citera
2013-12-16, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock19c
Ja, de vi invandrare som sprider vår rasism på fb och inte tvärtom, om mitt inlägg bidrar till ökad rasism så får de göra de. Jag har respekt för dom som uttrycker sina åsikter öppet, men folk som sitter här och snackar massa skit kan jag bara skratta åt.

Där kan jag faktiskt hålla med dig, nackdelen med internet är just att det ofta bli en tuffhetsmätning bakom skärmarna, tycker det var riktigt idiotiskt att ge sig på demonstrationen igår! Det kanske inte riktigt är på det sättet man vinner respekt om det nu va det som de va på jakt efter? Finns så mycket skeva idioter inom både häger och vänster rörelsen...
Citera
2013-12-16, 09:29
Medlem
absolut-justices avatar
Då börjar det krypa fram detaljer:

Saxat Expressen: Fanns oro på förhand
Enligt Lisa hade det på förhand funnits oro bland personer som ville delta.
– Det har varit rädsla för att något kunde hända. En del undrade om de verkligen kunde ta med sina barn.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-kritiseras-for-insatsen-i-karrtorp/

Kollar man sen på nätet finns det klara indikationer att det skulle bli bråk denna dag.

Sen har det visat sig att Turteatern var med och arrangerade demonstrationen, och hyrde dessutom ut teatern till en dansförening och undanhöll helt för deltagarna att det skulle vara anti-nazizt demonstration utanför dörrarna samtidigt. Teatern var fullsatt med c:a 200 barn + 3-400 föräldrar som kom i omgångar.

Allt mer pekar på en iscensatt planering där oskyldiga skulle dras in i kravallerna, någon räknade alltså kallt med personskador för "maximal effekt".

Det är också intressant att Expressen förmedlar namn som inte existerar. En "småbarnspappa" vid namn Robert Dratt vittnar om upploppet, det finns ingen i Sverige med detta namn....
http://www.expressen.se/nyheter/vittne-manga-barn-gomde-sig-inne-pa-ica/
Det var ju synd för polisen hade varit tacksam för vittnesuppgifter där mordförsök finns på skalan......
Citera
2013-12-16, 09:36
Bannlyst
Det ryktas att den grove återfallsförbrytaren Dennis Miraballes från revolutionära fronten fick ordentligt med stryk och gråtandes bad om nåd.
Citera
2013-12-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det ryktas att den grove återfallsförbrytaren Dennis Miraballes från revolutionära fronten fick ordentligt med stryk och gråtandes bad om nåd.

Ja det får man väl hoppas. Det finns fan inga större töntar än revolutionära fronten. Små missanpassade losers utan konsekvenstänk som skriker "inga rasister på våra gator" iklädda palestinasjalar. Patetiskt
Senast redigerad av anonym999 2013-12-16 kl. 10:13.
Citera
2013-12-16, 10:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Hört talas om sköldar ?
För det var det det handlade om idag, att släpa med sina småbarn i en aktion riktad mot nazister.

Hur många här tar med sina småttingar om man är fullt medveten om risken att det kan smälla till, det behöver inte bara vara nazister, te.x fotbollsfirmor utkämpar slagsmål. Anta att medborgare skulle demonstrera mot en lokal maffia av något slag, skulle dessa demonstranter då ta med sig barnen typ en glad söndagsutflykt....dessutom i pissväder.

De personer som nu framträtt i rikspress har alla vittnat om hemska nazister som kladdat ner Kärrtorp med hakkors, haft militära övningar på någon fotbollsplan och även misshandlat vissa. Detta demonstrerade man emot, och tar då med sig sina barn......ursäkta men det är inte normalt tänkande om man vill skydda sitt barn. Jag kan bara tyda detta som att organisatörerna bett folk att ta med barn och gamla för då skulle dom vara helt säkra på att dom inte skulle bli anfallna = sköldar, då det fanns en kalkylerad risk. Vilket då också förklarar organisatörens agerande utanför och inne i biografen under kravallerna.

Det jag såg av Kärrtorp idag var en helt nedklottrad förort med graffitti, som helt saknade nazistiska symboler, så även om Kärrtorp skulle bli nazistfritt i morgon så kommer dom att ha kvar graffittin och skadegörelsen, vilka ska dom då demonstrera emot, för problemen kvarstår....
Att släpa med sina ungar i en politisk manifestation där risken för sammanstötning finns är rent vansinne, de föräldrar som nu fick sina barn skyddade inne på bion kan vara jävligt glada för att man låste upp dörrarna och tog in barn när dessa blev övergivna utanför entrén i det tumult som blev i attacken.

Vad jag har förstått av det som finns på nätet verkar nassarna ha flaggat för "fight", då är det inte bara dom som ska ha på skallen utan även organisatören som inte varnade de gamla och barnen utan lät dom vara ovetandes om detta.
Precis, vilka fega kräk det där vänsterpacket är. Det var uppenbart att något var på gång och att då ta med barn är riktigt uselt. Ungefär som när modiga Hamas skjuter missiler mot Israel från skolor och barnhem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in