Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-16, 10:26
  #217
Medlem
Saxat från RF´s FB:

"Idag attackerades den antirasistiska manifestationen i kärrtorp i södra stockholm utav ett 30 tal från Svenska Motståndsrörelsen. Antifascister från RF och AFA tillsammans med lokalbor lyckades dock slå tillbaka angreppen där nazisterna motades tillbaka en lång bit upp i skogen, och där ett flertal nazister skadades.

RF:s avdelning i Stockholm låter hälsa att alla mår bra och är nöjda med dagens insats. Frågan är nu om alla avståndstagare var på platsen för försöka pussa iväg nazisterna?"

En av kommentatorerna säger: "Those 2 were nazis, not leftists. 2 nazis stabbed."
Citera
2013-12-16, 10:26
  #218
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det ryktas att den grove återfallsförbrytaren Dennis Miraballes från revolutionära fronten fick ordentligt med stryk och gråtandes bad om nåd.


Det får vi verkligen hoppas är sant! All heder åt smr som ger rödingpacket vad de förtjänar!
Citera
2013-12-16, 10:41
  #219
Avstängd
Kalasbyxmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Tufft av "nassarna" att ge sig på ett fredligt demonstrationståg innehållande barn, kvinnor o gamlingar. De små svinen var givetvis beväpnade också samt maskerade, så att ingen kunde se deras fula trynen.

Dom beter sej ju bara precis likadant som tokvänstern gör varje gång som något extremhögerparti demonstrerar....
Citera
2013-12-16, 10:54
  #220
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Precis, vilka fega kräk det där vänsterpacket är. Det var uppenbart att något var på gång och att då ta med barn är riktigt uselt. Ungefär som när modiga Hamas skjuter missiler mot Israel från skolor och barnhem.

Här ett bildbevis, taget precis innan attacken: http://bayimg.com/gAEkfAafH
Notera hur rödflaggorna ställt sig precis framför ICA och Reflexen, någon gick in på Reflexen och tejpade upp A3 om demonstrationen på insidan av varje glasdörr riktat utåt så att dom inne på teatern inte såg vad som stod. Svartflaggorna ställde sig bredvid och blockerade utgångarna på Reflexen samt ICA. Teknikpersonalen flyttade sina bilar eftersom demonstranterna var hotfulla (innan attacken). Och så ser ni hur torget i övrigt är nästan helt tomt.

Snacka om att lägga ut en "snitslad bana" för attackerande motdemonstranter. De som planerade detta ställde sen sig själva i hörnet vid ICA där det går en trappa upp så att dom skulle ha en snabb reträttväg ut, och detta fotograferar Epstein på DN utan att förstå själva planen bakom det hela.
http://blogg.dn.se/epstein/

Men hans bilder konfimerar hela upplägget. Att ställa sig dikt mot ICA fanns inte i polistillståndet eller att blockera både ICA och Reflexen:s utgångar, så att leda motdemonstranterna var lika lätt som att hålla ett rött skynke framför en uppretad tjur. Roligt att i efterhand konstatera att arrangörerna direkt planerat en slags gisslansituation genom att leda bråkmakarna rakt mot oskyldiga personer.
Citera
2013-12-16, 11:11
  #221
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erume
Ska bli spännande och följa våldsspiralen efter detta. Och jag är lite småbitter att jag är småbarnsförälder och har någon att ha ett ansvar gentemot. Ibland så snurrar tankarna iväg....
Tror inte det blir mycket till spiral att tala om. Det är idag redan våldsamt och jag tror inte att någon av grupperingarna är vidare intresserade av att se en utveckling mot det som finns på kontinenten, titta på hur det varit i Tyskland eller södra Europa och ställ er frågan om ni tror att någon vill leva med den politiska retoriken. Nog kommer det att talas mycket om att ge igen fram och tillbaks men jag kan lova er att det läge som råder i Sverige idag är betydligt behagligare än det som finns i andra länder.

För mig är det lite svårt att se vad någon av grupperna tänkt på i det här. Ena gruppen har någon underlig tillställning där de "bjuder in" motståndarna till slagsmål och den andra ger sig i bråk med huliganer och barnföräldrar. Det är smått underligt att detta sker och att det finns föräldrar som tar med sina barn på det här är för mig oförståligt. Arrangörerna har pratat om slagsmål och fienden har sagt att de kommer, varför tar då denna man med sina (?) tre döttrar till demonstrationen?

Man kan prata hur mycket man vill om att folk skall få demonstrera om de känner för det men när alla inblandade pratar om slagsmål är det lite oansvarigt att ta med barn till denna tillställning. Finns det någon tanke om att barnen skall användas som någon form av levande sköldar? Frågan är om man kan se framför sig att småbarn ställs i ring runt en demonstration för att skydda demonstranter, något jag inte tror är omöjligt men frågan är om polisen verkligen kommer att acceptera ett sådant beteende. Rapporteringen från platsen är intressant i sammanhanget och visar på ett beteende man inte kan acceptera från vänstern. Det verkar som om de haft som ml att få in barn i slagsmålet, även om man kan tycka att det är underligt att man tar med sina egna barn är det inte vidare smart att lura dit andras med någon dansföreställning som bete.

Verkar som om det skett ett stort antal brott på platsen där knighuggningen inte var det enda, tittar man på bilder får man lite känslan av att det finns ett antal figurer på båda sidor som kan få en kallelse till förhör via posten lagom till jul. Att fylla mellandagarna med något att göra kanske inte blir ett problem.
Citera
2013-12-16, 11:27
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det ryktas att den grove återfallsförbrytaren Dennis Miraballes från revolutionära fronten fick ordentligt med stryk och gråtandes bad om nåd.

Fan vad jag avskyr sådana där fjantar som dig som sitter bakom dataskärmar och är tuffa. Om nu den här liraren som blev knivhuggen kanske släpper en tå i sin ensamhet är han då en vekling eller om den här killen du nämner lipade.

Jag har känt ganska många människor som varit i krig (finska frontsoldater, folk som varit enrollerade i olika andra armeer under andra världskriget, folk som stridit i olika inbördeskrig i världen) eller på andra sätt levt med dödshot på sig långvarigt. Dessa har aldrig pratat på ditt sätt varken om fiender eller sina egna utan du är bara en högfärdig tönt.

Jag har familj och försöker leva ett helt vanligt svenssonliv och ändå verka för att vi skall få en förnuftigare politik i landet men vill för fan inte behöva se mig över axeln när jaq går ut på gatan efter varken AFA-idioter eller nassar som slåss.
Citera
2013-12-16, 11:41
  #223
Medlem
absolut-justices avatar
Kanske ofint att citera sig själv, men jag är så jävla förbannad:

Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Linje 17:s demonstranterna försökte ta gisslan !

Jag hade oturen att hamna mitt i denna skit, då jag lovat att köra ett gäng ungar till en dansuppvisning som skulle ske just där (dom hade inget med denna demonstration att göra alls).
Vi kom dit före 11 och parkeringarna vid torget var fulla så vi hittade till slut en parkering bakom Coop. När vi lastar av och går mot lokalen står det en snubbe i helskägg och uppträder väl mysko bakom buskarna, han har tweedkavaj med trenchcoat och snackar i en rakel-radio på gångvägen ner till torget. Förmodligen var denna snubbe en civilare, eller så var han Säpo, vem mer har tillgång till rakel i civila kläder....?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...tion-i-forvag/

Då är det alltså både arrangörerna och polisen som har saker att svara på nu när det är bekräftat att man kände till attacken i förväg.

VEM VAR "CIVILAREN" MED RAKELRADION BAKOM COOP VID 11-TIDEN !!!
VARFÖR MÖRKADE TEATERN DEMONSTRATIONEN FÖR DANSSKOLAN SOM HYRDE LOKALEN.
VARFÖR ANORDNADE ARRANGÖRERNA EN SNITSLAD BANA OCH BLOCKERADE ENTREN
VARFÖR SYNTES DIVERSE ÖKÄNDA ELEMENT BLAND DE "FREDLIGA" MEDBORGARNA.

OCH FRAMFÖRALLT: GE FAN I ATT TA BARN SOM SKÖLDAR !!
Citera
2013-12-16, 11:50
  #224
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Kanske ofint att citera sig själv, men jag är så jävla förbannad:



http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...tion-i-forvag/

Då är det alltså både arrangörerna och polisen som har saker att svara på nu när det är bekräftat att man kände till attacken i förväg.

VEM VAR "CIVILAREN" MED RAKELRADION BAKOM COOP VID 11-TIDEN !!!
VARFÖR MÖRKADE TEATERN DEMONSTRATIONEN FÖR DANSSKOLAN SOM HYRDE LOKALEN.
VARFÖR ANORDNADE ARRANGÖRERNA EN SNITSLAD BANA OCH BLOCKERADE ENTREN
VARFÖR SYNTES DIVERSE ÖKÄNDA ELEMENT BLAND DE "FREDLIGA" MEDBORGARNA.

OCH FRAMFÖRALLT: GE FAN I ATT TA BARN SOM SKÖLDAR !!

Tweedkavaj, trenchcoat och "rakelradio". Så ser alla hemliga agenter ut. Undrar om han hade micken till radion i sitt armbandsur? Mycket graverande bevis för att det handlar om en konspiration!
Citera
2013-12-16, 12:18
  #225
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Tweedkavaj, trenchcoat och "rakelradio". Så ser alla hemliga agenter ut. Undrar om han hade micken till radion i sitt armbandsur? Mycket graverande bevis för att det handlar om en konspiration!

Ja precis, nästan som mr. Bean själv stod där i skepparkrans (obs ironi)

Linje17 som organiserade eländet fick en insändare med klockslag 09.04 idag med detaljerna, dom har valt att inte lägga ut detta på sin hemsida, det gick däremot bra för andra efteråt att få sina insändare publicerade: http://forsjutton.se/?p=1406#comments

Gällande Rakeln så passerade jag snubben på gångvägen med c:a halv meters avstånd, förutom rakeln som han hade problem med att få in i sin innerficka hade han ett tunt läderband (hölster?) innanför sin trenchcoat. Vad jag gissar är att han "täckte" bakåt eftersom alla poliser stod borta vid bussarnas hållplats vid bilparkeringen, det fanns inte en enda polis på torget eller vid trappan upp minutrarna före attacken. Och hade dom varit där hade dom avhyst alla som blockerade ingångarna till ICA och teatern.

Att underrättelse-avdelningen höll på infon pekar allt mer på att det fanns intresse av att låta gängen göra upp, ingen hade väl räknat med att en del skulle släpa med sig barn, och sen fick polisen panik när det visade sig att det fanns runt 250 barn till innanför glasdörrarna till teatern.

Här ännu ett bevis, video där anfallet sker direkt mot entredörrarna till teatern, 2 knallskott avfyras direkt utanför, här ser man igen hur alla står precis framför entrén för att leda "nazisterna" dit. Sen är fotografen fullt informerad om kommande attack eftersom han hinner slå på kameran i tid och dessutom rikta mot målet innan knallskotten skjuts av så han/hon räknas som medbrottsling.

https://www.youtube.com/watch?v=Qhn9LzwHcHo#t=14

Både linje17 och Turteatern får olika statsstöd, exempelvis turteatern fick 1,5mkr senast.
Men är man medverkande i sådan här skit och uppvigling kan jag garantera att stöden försvinner.

Helt klart är detta något för SÄPO nu.
__________________
Senast redigerad av absolut-justice 2013-12-16 kl. 12:59.
Citera
2013-12-16, 12:57
  #226
Medlem
Det är bra att dom har fattat att det behövs vapen, en vanlig fredlig demonstration har aldrig påverkat eller övertygat någon.
Citera
2013-12-16, 13:03
  #227
Medlem
Cradleoffilths avatar
Rätt mycket sned verklighetsuppfattning här på FB. En demonstration med tillstånd skall kunna hållas så alla medborgare kan delta. En demonstration mot ett ickedemokratiskt fenomen som nazism skall definitivt prioriteras ytterligare. Tyvärr har det gått snett någonstans hos polisen.

När det gäller den här gruppen fridstörare så finns det ju bilder på att man hamnar i handgemäng med äldre tanter. För min del kan man knappast sjunka mycket lägre. Det är definitivt fel i huvudet på den personen. Det är också anmärkningsvärt att detta inte omnämns av diverse nazisympatisörer i den här tråden. Tydligen är det ok att bråka med äldre tanter. Nu har man ju inte något högre förtroende för nazister ur en historisk synvinkel, men för alla som tvekar så vet ni ju vad dessa element står för nu.
Citera
2013-12-16, 13:05
  #228
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ja precis, nästan som mr. Bean själv stod där i skepparkrans (obs ironi)

Linje17 som organiserade eländet fick en insändare med klockslag 09.04 idag med detaljerna, dom har valt att inte lägga ut detta på sin hemsida, det gick däremot bra för andra efteråt att få sina insändare publicerade: http://forsjutton.se/?p=1406#comments

Gällande Rakeln så passerade jag snubben på gångvägen med c:a halv meters avstånd, förutom rakeln som han hade problem med att få in i sin innerficka hade han ett tunt läderband (hölster?) innanför sin trenchcoat. Vad jag gissar är att han "täckte" bakåt eftersom alla poliser stod borta vid bussarnas hållplats vid bilparkeringen, det fanns inte en enda polis på torget eller vid trappan upp minutrarna före attacken. Och hade dom varit där hade dom avhyst alla som blockerade ingångarna till ICA och teatern.

Att underrättelse-avdelningen höll på infon pekar allt mer på att det fanns intresse av att låta gängen göra upp, ingen hade väl räknat med att en del skulle släpa med sig barn, och sen fick polisen panik när det visade sig att det fanns runt 250 barn till innanför glasdörrarna till teatern.

Här ännu ett bevis, video där anfallet sker direkt mot entredörrarna till teatern, 2 knallskott avfyras direkt utanför, här ser man igen hur alla står precis framför entrén för att leda "nazisterna" dit. Sen är fotografen fullt informerad om kommande attack eftersom han hinner slå på kameran i tid och dessutom rikta mot målet innan knallskotten skjuts av så han/hon räknas som medbrottsling.

https://www.youtube.com/watch?v=Qhn9LzwHcHo#t=14

Helt klart är detta något för SÄPO nu.
Drick en kopp kaffe, tvätta ansiktet med kallt vatten, titta dig i spegeln, sen läser du igenom vafan det är du har skrivit..
Helt uppenbart att du skriver åt smr och försöker få det till att alla varit med på det hela inklusive barnfamiljer, polisen alla är med på att bli attackerade för att smutskasta smr som faktiskt attackerar en demonstration av vanliga människor som är less på nazisterna i området...
Som en psykiskt sjuk person som vänder på allt så det passar deras vanföreställningar..
Du kanske va där, men som spanare åt smr då du visste att attacken skulle komma..
Sluta sprid disinformation och sluta trolla..
Du lurar bara dig själv och dina sektmedlemmar..
Jävla idiot
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback