2013-12-16, 01:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Protokoll fyndplatsen av kroppen i Svartedalenterrängen., 2012-05-10 13:44 diarionr: 1400-K126753-10

I den östra delen av presenningspaketet fanns ett hål. Genom hålet gick det att se en del av en bäddmadrass, tyg, ett litet ben som från ett finger samt något som liknade mänsklig vävnad. Det gjordes en bedömning om att det sannolikt rörde sig om mänskliga kvarlevor

Bild 6. Paketet delvis avtäck från avhuggna granar.
1 Granstamändar GI50 till SKL för analys av ev. färgavsättning samt verktygsspår.
01/3836-10 4 (14)

Bild 5. Foto av presenningspaketet, taget rakt ovanifrån. Fotografen står söder om fyndet.

Första inledande av fyndet av Marina.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-16 kl. 01:09.
Citera
2013-12-16, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var bara en polisman i huset vid det tillfället. Jag skulle uppskatta om du höll dig till sanningen.
Ok, men han gick runt med ögonbindel?
Citera
2013-12-16, 01:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
men en kula var utgrävd i vart fall. Vi vet inte heller vad denna jacka som hittade i paketet användes till eller hur? Den kan man slänga över huvudet på henne och sen är det ett skott i nacken..ingen blodstänk
Det som framkommit är att det inte fanns en jacka i emballaget.
Citera
2013-12-16, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det fanns sängkläder som kunde lagts över huvet för att hindra blodstänken i rummet. Men jag är nyfiken på den tidiga brottsplatsundersökningen du refererar till. När gjordes den?
Citera
2013-12-16, 01:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
men en kula var utgrävd i vart fall. Vi vet inte heller vad denna jacka som hittade i paketet användes till eller hur? Den kan man slänga över huvudet på henne och sen är det ett skott i nacken..ingen blodstänk

Undersökning av emballaget runt Marinas kropp, 2012-04-19 10:30
Örngott 2012-1400-BG5051-10
Märkning: Saknas
Storlek: 55x40
Örngottet var helt igenom missfärgat av förruttnelsevätska m.m.

På ena sidan av örngottet förprövades fyra ytor avseende blod, och på andra sidan tre ytor. Förprövningen gjordes på både mörka och ljusa ytor. Samtliga tester uppvisade positiva resultat som för blod. Fem tops-blod(S102-S106) säkrades från de båda sidorna av örngottet.

Bild 20 Örngottet ses här fortfarande kvar på kudden. Gul markering visar den
större skadan, och röd den mindre.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-16 kl. 01:28.
Citera
2013-12-16, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du har inget underlag på det alltså`? Så kebabsnacket är lögn eller vad menar du?
Jag har underlag så som den nya bevisningen, så jag undrar fortfarande om vad du har som belägger att Lennart pratar om kebab.-

Förhör med J*nsson, L*nnart; 201*-**-** 10:13 diarienr: 1400-K126753-10
Citat:
Killen tar fram ett vitt paket som Lennart uppskattar var i formen av en "kebabrulle"
//
Paketet var längre och grövre än en "kebabrulle" och när killen bar den så verkade den väga en del.

Jag tror du saknar en hel del av nya "bevisningen". Fortsätt gärna läs FUP.
Citera
2013-12-16, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lennart tillfrågas om han med säkerhet kan säga att det var Marina Johanssons Hyundai han
sett vid dessa tillfällen? Lennart säger att han inte kan säga att det var hennes bil, men en
likadan stadsjeep.
Lennart ombeds beskriva den man han såg komma och lasta ur stadsjeepen på rastplatsen.
Lennart säger att mannen var ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal
kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna. Mannen var klädd i blå
t-shirt, röda kortbyxor, troligen kalsonger. Mannen hade inga skor eller strumpor på sig.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.

391

Så just då fattade inte Lennart vad han bevittnade, men då Marina hittades, så är det uppenbart att han såg Fidde med Marina inpackad i den vita presenningen.,

Nä det är ingen som fattar vad Lennart sett 00:15-00:30 en annan dag än 26-30e:
Citat:
I bagageutrymmet står en stor låda eller liknande
//
och tar med höger hand bakom lådan.
Låda ?
Citera
2013-12-16, 07:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, men han gick runt med ögonbindel?
Det tror jag inte, han hade nog bara dåligt minne.
Citera
2013-12-16, 08:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om HR skall kunna riva upp sina egna beslut (vilket i sig är helt motstridigt), vad skall vi då med HD till ?

På vilket sätt skulle det gynna M-fallet att rätt GM fälls ?
Det här inlägget är från den 27/1-2013.

Mycket märkligt yttrande och jag vill gärna veta vad fan du menar egentligen?

Är det inte bra att man hittar Marinas mördare?
På vilket sätt skulle det inte gynna M-fallet om rätt gärningsman fälls?
Det är absurt, det är helt jävla obegripligt.

Edit: Nu tror jag att jag har benat ut hur du tänker där; eftersom man varit inriktad från
första stund på FS som Marinas baneman och haft sån övertygelse om den saken så att
man gått till åtal i två omgångar, så skulle det i händelse av att man får anledning att
intressera sig för någon annan framledes och denne kan bindas till mordet, bli ett
misslyckande för de som drivit FS-linjen konsekvent och på så sätt menar du antagligen
det du skriver här ovan.
Eller har jag fattat fel när jag försökt syna dina tankebanor i detta?
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-16 kl. 08:26.
Citera
2013-12-16, 08:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Hon är ju uppenbarligen skjuten i sängen eller hur?
Så oavsett av vem eller när så måste ju denne har kunnat göra det utan att det stänkt på väggen om det inte finns något där och det inte verkar avtorkad. Jag tycktes mig ha läst någonstans att M:s rosa ( minns inte vilken färg ) var med i paketet och det var väl lite mysko då hon i övrigt var naken. Men jag kan komma ihåg fel och just har jag inte tid att söka detta.
Citera
2013-12-16, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon är ju uppenbarligen skjuten i sängen eller hur?
Så oavsett av vem eller när så måste ju denne har kunnat göra det utan att det stänkt på väggen om det inte finns något där och det inte verkar avtorkad. Jag tycktes mig ha läst någonstans att M:s rosa ( minns inte vilken färg ) var med i paketet och det var väl lite mysko då hon i övrigt var naken. Men jag kan komma ihåg fel och just har jag inte tid att söka detta.
Du hittade på jackan.
Citera
2013-12-16, 09:06
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du hittade på jackan.

Det blir en massa påhittade saker när man tror på allt man läser i tidningar. Orkar inte leta efter artikeln nu, så detta får duga.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in