2013-12-16, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vittnet har väl tagit fel på tidpunkten. Hon hade chattat klar och låg i bagageluckan. Är det fortfarande oklart? Och nej, jag vet inte om det finns skittunnor på rastplatsen men någon annan kanske vet. Jag sa att det skulle ju vara ett perfekt ställe att dumpa saker i om det var så....det ÄR skillnaden. frågor på det?
Kan vittnet ha tagit fel på tidpunkt, så kan han också ha tagit fel på dag eller fel på bil.

Du såg väl min bild på toaletterna nyss. Ser de ut att ha tunnor?
Citera
2013-12-16, 00:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vittnet har väl tagit fel på tidpunkten. Hon hade chattat klar och låg i bagageluckan. Är det fortfarande oklart? Och nej, jag vet inte om det finns skittunnor på rastplatsen men någon annan kanske vet. Jag sa att det skulle ju vara ett perfekt ställe att dumpa saker i om det var så....det ÄR skillnaden. frågor på det?

Det är nog viktigare att Fredrik förklarar de låsta utrymmena och att han inte varit i sovrummet trots att ändringar i bäddningen har skett och att en filofax försvann på ett par dagar.
Sen får han nog förklara sig hur och när någon kom in och la på en filt på en torr blodfläck.

Synlig enligt klockrent signalement på rastplatsen med ett stort vitt paket i bilen. Och det va en granne som numera är ett vittne av rang.
Citera
2013-12-16, 00:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Toaletterna såg alldeles för moderna ut för att ha tunnor. http://img196.imageshack.us/img196/2810/re5c.jpg

Ja, de ser moderna ut. Då kan man ju undra var "kebaberna" tog vägen och vad som var i dem...
Citera
2013-12-16, 00:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men om vittnet tagit fel dag, då kan man undra vilken dag det var som M mördades.

Det låter ju inte trovärdigt att vittnet inte har koll på rätt dag som han ska vittna om.
Citera
2013-12-16, 00:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är nog viktigare att Fredrik förklarar de låsta utrymmena och att han inte varit i sovrummet trots att ändringar i bäddningen har skett och att en filofax försvann på ett par dagar.
Sen får han nog förklara sig hur och när någon kom in och la på en filt på en torr blodfläck.

Synlig enligt klockrent signalement på rastplatsen med ett stort vitt paket i bilen. Och det va en granne som numera är ett vittne av rang.

Det är en del som FS får förklara, ja. Personligen så skulle jag vilja höra varför han gjorde detta även om jag skulle ha svårt att höra svaret.
Citera
2013-12-16, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, de ser moderna ut. Då kan man ju undra var "kebaberna" tog vägen och vad som var i dem...
Antagligen vanliga sopor från en förbipasserande tysk turist.
Citera
2013-12-16, 00:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han la nog tid på bägge delarna. Han visste ju att ingen väntades hem, så han kunde ta god tid på sig. Du missade min tidigare fråga, är det mer trovärdigt att han satt och surfade medans någon annan röjde?

De som städade gjorde det mycket grundligt så väl att teknikerna inte såg några spår efter BOs död.
Varför skulle MGM städa så väl då spår efter honom hade varit normalt, ungefär som ditt resonemang om hårstråna.

För alt. GM hade det inte varit lika lyckat att lämna spår efter sig ovsett om de var i bostaden eller vid liket, eller hur?
Citera
2013-12-16, 00:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är en del som FS får förklara, ja. Personligen så skulle jag vilja höra varför han gjorde detta även om jag skulle ha svårt att höra svaret.

Svartsjuka med separationsproblematik, och att han fattade att hans kassako ville ha ut honom-
Han höll på att förlora sin födkrok och han kände sig säkerligen kränkt. Lägg på lite psykiska problem som störning och empatibrist så har du nog det mesta inräknat.
Citera
2013-12-16, 00:26
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De som städade gjorde det mycket grundligt så väl att teknikerna inte såg några spår efter BOs död.
Varför skulle MGM städa så väl då spår efter honom hade varit normalt, ungefär som ditt resonemang om hårstråna.

För alt. GM hade det inte varit lika lyckat att lämna spår efter sig ovsett om de var i bostaden eller vid liket, eller hur?

men för att det ska se ut som M rest bort, då måste ju allt vara i sin ordning eller hur?
Citera
2013-12-16, 00:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Har polis gjort någon eftersökning av den personen som vid den tidpunkten L säger sig sett en person bära ut "kebab" från bilen?

Vad jag sett i förundersökningen så har polis inte ens gått på Ls (L:s frus) uppgifter som de inkom med i begynnelsen av M:s försvinnande. Istället hamade L i slasken.
Om nu åklagaren så blint plockat upp vittnet L igen 3 år efter M:s död i tron att han kan fälla F så har polis sinkat 3 år till att efterlysa den man som burit kebabpaket ur bilen.
Citera
2013-12-16, 00:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Behöver han inte utan domstolen kommer bedöma hans trovärdighet och med lite kunskap om hur misstänkta ändrar sina historier efter vilken information som tillkommer så ser jag det som graverande för honom. Han ändrar ju sig efter vad man talar om för honom.
Här är inlägget du svarade på.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tror su åklagaren kan motbevisa F att så inte var?

Varför ska domstolen bedöma åklagarens trovärdighet?
Ändrar verkligen åklagaren sig efter vad man talar om för honom och ändrar han historier efter vad som är graverande för honom?

Med bakgrund av din vetskap om rättsväsendet är det inte anmärkningsvärt om ditt inlägg stämmer?

Edit. I stället för att rapportera in absurdum så kan du ju svara på frågorna.
Senast redigerad av bagarn29 2013-12-16 kl. 00:38.
Citera
2013-12-16, 00:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polis gjort någon eftersökning av den personen som vid den tidpunkten L säger sig sett en person bära ut "kebab" från bilen?

Vad jag sett i förundersökningen så har polis inte ens gått på Ls (L:s frus) uppgifter som de inkom med i begynnelsen av M:s försvinnande. Istället hamade L i slasken.
Om nu åklagaren så blint plockat upp vittnet L igen 3 år efter M:s död i tron att han kan fälla F så har polis sinkat 3 år till att efterlysa den man som burit kebabpaket ur bilen.

Källa på kebabsnacket vore högst intressant här. Jag undrar lite över vad du fått allt ifrån då det gäller Lennart.

Mannen började plocka till sig saker från den vänstra delen av bagageutrymmet, gick till ett
intilliggande buskage, böjde sig ner, och verkade "gömma" saker i buskaget. Denna procedur

upprepades några gånger. Lennart tyckte att mannen såg lustig ut, för Lennart uppfattade det
som att mannen bara hade röda kalsonger på underkroppen. På överkroppen hade han en blå
t-shirt. Mannen saknade både strumpor och skor.

PM, 2010-08-08 09:22 diarienr: 1400-K126753-10
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-16 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in