2013-12-16, 00:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Komiskt svar.... Exakt så agerar ngn som vill dölja ngt annat han håller på med!
Men nu är det fakta utdragna från F:s datalogg som visar på att han var ute på nätet dagen/dagarna efter M:s försvinnande.
Borde han isf inte prioriterat städning och bortforsling av kropp i direkt anslutning av Ms bortgång än att sitta vid datorn.
Citera
2013-12-16, 00:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Lennart tillfrågas om han med säkerhet kan säga att det var Marina Johanssons Hyundai han
sett vid dessa tillfällen? Lennart säger att han inte kan säga att det var hennes bil, men en
likadan stadsjeep.
Lennart ombeds beskriva den man han såg komma och lasta ur stadsjeepen på rastplatsen.
Lennart säger att mannen var ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal
kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna. Mannen var klädd i blå
t-shirt, röda kortbyxor, troligen kalsonger. Mannen hade inga skor eller strumpor på sig.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.

391

Så just då fattade inte Lennart vad han bevittnade, men då Marina hittades, så är det uppenbart att han såg Fidde med Marina inpackad i den vita presenningen.,
Citera
2013-12-16, 00:10
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Medan Marina satt och chattade? Och han hade hela Svartedalen till sitt förfogande? Det tror inte jag.

Tillägg: Finns det skithustunnor på rastplatsen? Jag tog för givet att det var vattentoaletter när jag var där, så jag kollade inte.

Rastplatser brukar ha tunnor men jag har inte kollat till skillnad för vissa.
Citera
2013-12-16, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nej, i det fallet var hon ju naturligtvis död och låg i pressningen i bagageluckan det som vittnet såg. Marinas chattardagar var nog över vid det laget. Jag ger bara tänkbara förklaringar till vittnes iakttagelser och sen vad du tror bryr jag mig inte om. En skithustunna är ju perfekt. Ingen tittar i den av förklarliga skäl man sätter sig bara till nöds där. Ingen hund har en susning att plocka upp vittringen från sakerna och ingen tittar närmare då detta körs till bränning osäker på bränningen dock....i vart fall den som dumpar skiten står nog inte närmare och iaktar lasset.
Men, igen, hur kunde hon chatta medan hon låg död i bagageluckan? Och finns det skithustunnor på rastplatsen?
Citera
2013-12-16, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men nu är det fakta utdragna från F:s datalogg som visar på att han var ute på nätet dagen/dagarna efter M:s försvinnande.
Borde han isf inte prioriterat städning och bortforsling av kropp i direkt anslutning av Ms bortgång än att sitta vid datorn.

Det gjorde han ganska fort han hade hur lång tid som helst på sig att undanskaffa pass, väska, mobil vapen osv. Marina tog han ut direkt och slängde henne i skogen samma natt redan.
Det såg ju L då han kom flaxandes. Han är tillräckligt sjuk för att googla sig fram sen om mördade personer och Marina samt Nejdings namn. Han är som sagt misstänkt vara lite störd, så en sån finner nog lugnet att surfa en stund. Han hade all tid i världen och sista filten kunde han dra på då blodet va torrt.
Citera
2013-12-16, 00:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men, igen, hur kunde hon chatta medan hon låg död i bagageluckan? Och finns det skithustunnor på rastplatsen?
Den person som jobbade med att städa rastplatsen har heller inte påträffat något suspekt.
Förhöret finns väl i slasken??
Citera
2013-12-16, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Den person som jobbade med att städa rastplatsen har heller inte påträffat något suspekt.

Vilken slask den som Hansson titta i under bevakning eller menar du påhittade innehållsförteckningen?
Du har inte svarat på vilka fler fynd emballaget på 190 lång och 80 brett hade. Men du har väl inget om fyndet direkt va? Aktb 39 är det allt du har?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Rastplatser brukar ha tunnor men jag har inte kollat till skillnad för vissa.
Toaletterna såg alldeles för moderna ut för att ha tunnor. http://img196.imageshack.us/img196/2810/re5c.jpg
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Vittnet har väl tagit fel på tidpunkten. Hon hade chattat klar och låg i bagageluckan. Är det fortfarande oklart? Och nej, jag vet inte om det finns skittunnor på rastplatsen men någon annan kanske vet. Jag sa att det skulle ju vara ett perfekt ställe att dumpa saker i om det var så....det ÄR skillnaden. frågor på det?
Citera
2013-12-16, 00:16
Avslutad
Citat:
Han la nog tid på bägge delarna. Han visste ju att ingen väntades hem, så han kunde ta god tid på sig. Du missade min tidigare fråga, är det mer trovärdigt att han satt och surfade medans någon annan röjde?
Citera
2013-12-16, 00:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lennart tillfrågas om han med säkerhet kan säga att det var Marina Johanssons Hyundai han
sett vid dessa tillfällen? Lennart säger att han inte kan säga att det var hennes bil, men en
likadan stadsjeep.
Lennart ombeds beskriva den man han såg komma och lasta ur stadsjeepen på rastplatsen.
Lennart säger att mannen var ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal
kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna. Mannen var klädd i blå
t-shirt, röda kortbyxor, troligen kalsonger. Mannen hade inga skor eller strumpor på sig.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.

391

Så just då fattade inte Lennart vad han bevittnade, men då Marina hittades, så är det uppenbart att han såg Fidde med Marina inpackad i den vita presenningen.,

L var ju askalas så det är väl knappast möjligt att han ens skulle hitta i sin egen byxficka. Dessutom är det väl inte ovanligt att män av hans kaliber har ganska svårt detaljer.

Han har ju beskrivit "kalsongJohan" ganska väl men att vara säker på vilken dag och vid vilken tid det var för svårt.
Citera
2013-12-16, 00:17
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Om det finns skittunnor så tror jag inte att han närmare grävt i dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in