2013-12-15, 19:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi får väl se när RPU:n ligger klar på bordet. Men jag tror som sagt att KJ kvalar in som psykopat och att psykopati är den dominerande störningen hos honom. Han gör allt för att dupera sin omgivning, och hans omtalade självskadebeteende hade ingen boendestödjare tidigare observerat, självskadebeteendet med att riva sig uppstod sedan han frihetsberövades, ställdes under åtal och nu avvaktar sin dom. Möjligen inbillar sig KJ att självskadebeteendet kan påverka straffet, dvs "vård" i stället för livstid på KVA.

Vård anses som bra mycket värre straff än anstalt, så varför skulle han vilja ha vård istället begriper jag inte. Särskild utskrivningsprövning. Det blir nog svårt för honom att någonsin se världen som en fri man.
Hade han "duperat" och "kontrollerat" hade han gjort allt för att få fängelsestraff.
Citera
2013-12-15, 19:57
Medlem
Citat:
I de lugnaste vattnen går de farligaste fiskarna sägs det. Hörde helt nyligen en historia om att i England hände det under en trettioårsperiod (50-70-tal) att ett drygt tiotal elever vid den lilla byskolan helt plötsligt bara spårlöst "försvann". Det dröjde som sagt bortåt trettio år innan misstankarna av någon anledning riktades mot skolans snälla och omtyckta rektor och hans rara gumma, som mest var känd för att pyssla om sina pelargoner. Man beslutade att gräva upp trädgården och där hittade man resterna av samtliga försvunna skolbarn. Så vad vet man ..
Exakt! Om inte maffia eller gäng är inblandade så är det ofta man får höra hur otroligt förvånande vissa nära är över att deras bekanta är skyldiga till något hemskt. Ingenting konstigt egentligen med det men man kan inte använda det som bränsle till varför en person omöjligt kan vara skyldig när det mesta pekar på honom. Tycker jag.
Citera
2013-12-15, 19:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Vad jag menar med min post ovan är att vissa här i forumet använder just detta för att "bevisa" att KJ OMÖJLIGT kan ha mördat VB. Hans vänner och släktingar säger att han är en lugn person som aldrig är aggressiv och då kan han OMÖJLIGT ha utfört mordet. MB däremot. Det finns en person som sagt att han varit aggressiv en gång.

Hade detta varit på 70/80-talet och förövaren hette Ted Bundy hade folk i allmänhet vittnat likadant. Till hans "fördel"
Citera
2013-12-15, 20:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
I de lugnaste vattnen går de farligaste fiskarna sägs det. Hörde helt nyligen en historia om att i England hände det under en trettioårsperiod (50-70-tal) att ett drygt tiotal elever vid den lilla byskolan helt plötsligt bara spårlöst "försvann". Det dröjde som sagt bortåt trettio år innan misstankarna av någon anledning riktades mot skolans snälla och omtyckta rektor och hans rara gumma, som mest var känd för att pyssla om sina pelargoner. Man beslutade att gräva upp trädgården och där hittade man resterna av samtliga försvunna skolbarn. Så vad vet man ..

Den historien skulle jag vilja läsa mer om. Har du länk?
Citera
2013-12-15, 20:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Vi får väl se när RPU:n ligger klar på bordet. Men jag tror som sagt att KJ kvalar in som psykopat och att psykopati är den dominerande störningen hos honom. Han gör allt för att dupera sin omgivning, och hans omtalade självskadebeteende hade ingen boendestödjare tidigare observerat, självskadebeteendet med att riva sig uppstod sedan han frihetsberövades, ställdes under åtal och nu avvaktar sin dom. Möjligen inbillar sig KJ att självskadebeteendet kan påverka straffet, dvs "vård" i stället för livstid på KVA.
Fast psykopati är ingenting som påverkar om man får rättspsykiatrisk vård så det skulle inte spela någon roll om han hade såna drag för den sakens skull.
Citera
2013-12-15, 20:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Var har du fått uppgiften att hon postat på FB kl: 16.42.... ?????????

Här är mitt inlägg som jag postade i dag den 15 Decemeber kl 01:31 angående det du frågar om:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) #58277

Angående bevis för tidspunkten VB postade meddelandet så är här ett screenshoot av det (finns även i mitt inlägg):

http://img854.imageshack.us/img854/5854/z70a.png

Och till dom som tror att det var VBs mamma som postat det facebook meddelande så säger VBs mamma i FUP förhör den 11 Maj, 2013:

FUP 977 CS

Cattaliya har inte förrän efter Vatchareeys försvinnande, loggat in på flickans

facebooks-konto.
Inloggningen gjorde hon under onsdagen i veckan som följde efter

försvinnandet.

Så enligt VBs mamma själv så var det INTE hon som postade det meddelande
den 4 Maj kl 16:42.
Citera
2013-12-15, 20:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Den historien skulle jag vilja läsa mer om. Har du länk?

Prova med en länk till: "The Sun/massmurder". Borde gå att spåra artikeln den vägen.
Citera
2013-12-15, 20:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så du är säker på att hon har gjort FB-inlägget hemifrån? Jag gör nästan alla mina inlägg på FB från min telefon.

Om det nu är från hennes hemdator. Är du säker på att inte hennes mor har gjort det?

Vad får dig att tro att VBs mor har fel på vilken tid VB stack hemifrån? Har själv inte dubbelkollat detta men såg precis en post från MrFold som jag litar på.

Svar på fråga 1:

Nej, jag är inte säker på att VB gjorde FB-inlägget hemifrån, vilket jag ochså pointerar i mitt inlägg om du läser det ordentligt.

Svar på fråga 2:

Ja enligt VBs mamma själv så har hon inte gått inn på VBs Facebook konto förren efter VB försvann:

FUP 977 CS förhör den 11 Maj, 2013:

CS har inte förrän efter Vatchareeys försvinnande, loggat in på flickans

facebooks-konto
. Inloggningen gjorde hon under onsdagen i veckan som följde efter försvinnandet.

Svar på fråga 3:

VBs mammas svar på tillex. vad VB hadde sina böcker i när hon lämnade hemmet den 4 Maj är helt olika i FUP förhör den 11 Maj och den 6 Juni, i första föhöret säger CS att hon inte såg hurvida VB hadde böckerna i en plast påse eller ej, men den 6 Juni säger CS att hon är säker på att VB hadde böckena i en plastpåse.
Så CS utlåtande om viken tid precis VB lämnade sitt hen den 4 Maj kan väl ases ganska oskäker särskilt när det rör sig om en fel magien på ca 1 timma bara.

FUP 975 förhör med SC den 11 Maj, 2013

Nu när Vatchareeya lämnar bostaden vill CS minnas att hon strax innan såg henne bär

omkring böcker i sina händer. Normalt brukar Vatchareeya ta med sig böcker och

studiematerial i en vanlig plastkasse men hur hon gjorde just denna dag, såg hon inte.

FUP 982 + 983 Förhör med SC den 6 Juni, 2013

CS tillfrågades om hur Vatchareeya förvarade de skolböcker hon tog med sig i

samband med att hon försvann den 4 maj, 2013.

CS svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för

plastpåse. CS är säker på detta.
Det var fysikböcker och något anteckningsblock som

Vatchareeya tog med sig när hon gick.
Citera
2013-12-15, 20:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vård anses som bra mycket värre straff än anstalt, så varför skulle han vilja ha vård istället begriper jag inte. Särskild utskrivningsprövning. Det blir nog svårt för honom att någonsin se världen som en fri man.
Hade han "duperat" och "kontrollerat" hade han gjort allt för att få fängelsestraff.

Föredrar KJ fängelse över psykvård tror jag han gör sig skyldig till en felbedömning mot bakgrund av vad han utsatt Vatchareeya för. Alla på landets KVA vet vad för sort han är. Eller sort på den det nu är, om det mot förmodan skulle visa sig att KJ inte deltog aktivt. Och vem tror att KJ agerade åskådare ?
Citera
2013-12-15, 20:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Föredrar KJ fängelse över psykvård tror jag han gör sig skyldig till en felbedömning mot bakgrund av vad han utsatt Vatchareeya för. Alla på landets KVA vet vad för sort han är. Eller sort på den det nu är, om det mot förmodan skulle visa sig att KJ inte deltog aktivt. Och vem tror att KJ agerade åskådare ?

Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2013-12-15, 20:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är mitt inlägg som jag postade i dag den 15 Decemeber kl 01:31 angående det du frågar om:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) #58277

Angående bevis för tidspunkten VB postade meddelandet så är här ett screenshoot av det (finns även i mitt inlägg):

Och till dom som tror att det var VBs mamma som postat det facebook meddelande så säger VBs mamma i FUP förhör den 11 Maj, 2013:

FUP 977 CS

facebooks-konto.

försvinnandet.

Som sagt, tidsaspekten är inte så intressant i just detta inlägg. Värre vore om det var kl 20:32 t.e.x.
Hur säkra är tidsangivelserna på FB historiskt? Tar den hänsyn till sommar/vintertid? Vilket land/tidszon man befinner sig i när man tittar på länkens klockslag m.m.?
Citera
2013-12-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

FUP 977 CS

facebooks-konto.

försvinnandet.

Dock ser det ut så här när man direktklickar på datumet i nämnda länk nu på FB och även då det undersöktes i tråden första dagarna efter försvinnandet och henns FB var under luppen.
, då blir tiden 15:42.
Detta har någon i tråden (datakunnig) rett ut tidigare, datorns inställningar kontra facebook, server etc.

Vatchareeya Bangsuan
den 4 maj kl. 15:42 i området Boden ·
http://topicstock.pantip.com/food/topicstock/2006/11/D4857437/D4857437.html
PANTIP.COM : D4857437 อยากได้สูตรทำข้าวซูชิจังเลยยย [Miso Shoyu]
topicstock.pantip.com
ขอสูตรทำโดยใช้ข้าวหอมมะลิไทย ได้มั๊ยคะ เพราะอยู่ตจว. หาข้าวญี่ปุ่นยาก ขอสูตรง่ายๆ ก็ดีนะคะจะได้ทำทานเองที่บ้านได้บ่อยๆ ขอบคุณค่ะ

Tidstämpeln är 15:42 och inte 16:42.

länk:

https://www.facebook.com/bangsuan.no01/posts/514026355326080
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in