Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
När jag stälde den frågan tänkte jag på om det var sannolikt att VB hunnit afsluta sitt facebook förhavnande i sitt hem på Ugglegatan 4, samla ihop sina grejer hon skulla ha med sig till KJ, ta på sig jacka etc osv, senn gå ner för trappen, ut till KJs bil, åka till KJs lägenhet (bilfärd ca 10 minuter), gå ur bilen, upp i KJs lägenhet innom 27 minuter?
Och sedan kan man fråga sig om det är sannolikt att något hänt på bilfärden, eller just när hon ankommit till KJs lägenhet, någott såpass fruktansvärt hänt att det åstakommit VB att trykka 112?
Min fråga går altså först och främs på om det tidsmässigt är sannolikt att VB värkligen kunnat hinna från att sitta vid sin dator i eget hem (antar att det var eget hem, men vet inte 100% säkert) och posta kl 16:42 till att sedan befinna sig i KJs lägenhet 27 minuter senare för därefter trycke 112
kl 17:09.
Men snälla LÄS!!!! Hennes mamma uppger (976) att hon åkte hemifrån vid kl 16
Facebookuppdateringen har hon sannolikt gjort från sin telefon - hon hade en Android!
Ta nu också och läs deras (sista) SMS-trafik en gång till: (631)
KJ (kl 15:36) - "Ska jag komma nu"
VB (kl 15:36) - "jepp"
KJ (kl 15:37) - "Då kommer jag"
VB (kl 15:39) - "Men ska bara plugga hos dej kanske tråkigt för dig"
VB (kl 15:49) - "Jag vänta där nere"
VB (kl 15:54) - "Är inte du hemma"
Vafan tror du? Att VB sprang upp i lägenheten igen när han inte dök upp så snabbt som hon trodde och sen satt vid datorn i nästan 50 minuter utan att skicka fler SMS eller försöka ringa och att KJ inte gjorde det heller? Men sen sprang hon ner och då - vips - var han där, nästan en timme försenad? Och så åkte dom bil - såg en bilolycka som KJ helt glömt bort i förhören och som VB tänkte ringa 112 om men sen ändrade sig? När svaret på fakta ovan är givet: KJ dök upp med sin bil inom några minuter efter att hon skickade det sista SMS:et, därför blev det inga fler undringar om var han tagit vägen. En dryg timme senare är hon under KJ:s mast och trycker 112 på sin telefon - säkerligen hemma i KJ:s lägenhet.
När ska du fatta att vitsen med hypoteser är att de ska stämma åtminstone någorlunda med kända fakta, annars är de helt meningslösa och ofta direkt löjliga.