Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Så du är säker på att hon har gjort FB-inlägget hemifrån? Jag gör nästan alla mina inlägg på FB från min telefon.
Om det nu är från hennes hemdator. Är du säker på att inte hennes mor har gjort det?
Vad får dig att tro att VBs mor har fel på vilken tid VB stack hemifrån? Har själv inte dubbelkollat detta men såg precis en post från MrFold som jag litar på.
Svar på fråga 1:
Nej, jag är inte
säker på att VB gjorde FB-inlägget hemifrån, vilket jag ochså pointerar i mitt inlägg om du läser det ordentligt.
Svar på fråga 2:
Ja enligt VBs mamma själv så har hon inte gått inn på VBs Facebook konto förren efter VB försvann:
FUP 977 CS förhör den 11 Maj, 2013:
CS har inte förrän efter Vatchareeys försvinnande, loggat in på flickans
facebooks-konto. Inloggningen gjorde hon under onsdagen i veckan som följde efter försvinnandet.
Svar på fråga 3:
VBs mammas svar på tillex. vad VB hadde sina böcker i när hon lämnade hemmet den 4 Maj är helt olika i FUP förhör den 11 Maj och den 6 Juni, i första föhöret säger CS att hon inte såg hurvida VB hadde böckerna i en plast påse eller ej, men den 6 Juni säger CS att hon är säker på att VB hadde böckena i en plastpåse.
Så CS utlåtande om viken tid precis VB lämnade sitt hen den 4 Maj kan väl ases ganska oskäker särskilt när det rör sig om en fel magien på ca 1 timma bara.
FUP 975
förhör med SC den 11 Maj, 2013
Nu när Vatchareeya lämnar bostaden vill CS minnas att hon strax innan såg henne bär
omkring böcker i sina händer. Normalt brukar Vatchareeya ta med sig böcker och
studiematerial i en vanlig plastkasse men hur hon gjorde just denna dag, såg hon inte.
FUP 982 + 983
Förhör med SC den 6 Juni, 2013
CS tillfrågades om hur Vatchareeya förvarade de skolböcker hon tog med sig i
samband med att hon försvann den 4 maj, 2013.
CS svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för
plastpåse. CS är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som
Vatchareeya tog med sig när hon gick.