Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
Du har flera gånger påpekat att de vetenskapen kommer med omkullkastar alla existerande religioner. Detta har du sagt flera gånger men så är det inte. I din värld vill du tro och hoppas på att det är så men verkligheten är nåt annat.
Länka eller citera gärna. Tills dess så ljuger du bara.
Citat:
Det var som fan! Menar du alltså att en naturvetenskaps-bok som är skriven år 2010 inte är giltig längre på grund av nya rön? Då tycker jag synd om alla dessa elever som lär sig felaktig kunskap för mig veterligen slänger de inte böcker varje år och tar in nya.
Nej, det menar jag inte. Jag menar att jag hellre läser om det när det är nytt och dyker upp på internet och deltar i diskussionerna runt rönen.
Citat:
Det handlar inte om verkligheten det som vi diskuterar. Det handlar om en skapare till universum och allt annat. Vi diskuterar hur verkligheten har skapats eller kommit till och inte verkligheten i sig. Du säger hela tiden att verkligheten har kommit till: 1)Som forskarna säger. 2) Vi vet inte. 3) vi avvaktar forskarnas besked. Jag säger att det är en skapare som har skapat verkligheten.
Helt utan belägg, helt baserat på hörsägen och utan merit. Verkligheten + tro.
Citat:
Du tycker det alltså?
Det är uppenbart.
Citat:
Jag tror inte att din hjälp behövs. Behåll den för dig själv. Det kan du behöva.
Nej, du behåller hellre bubblan.
Citat:
Vem säger att det är falskt? Du?
En falsk dikotomi förklarar sig själv falsk. Det handlar inte om subjektivitet.
Citat:
Nu pratar du återigen om fakta och bevis

Hur ska du ha det? Vad har du bevis på?
Jag förklarade att skillnaden mellan oss är att jag accepterar bevis och ändrar min uppfattning, medans du lever i en bubbla av religiös dogmatik och är orubblig. Är det svårt med läsförståelsen?
Citat:
Vi är av skilda meningar.
Du och verkligheten kanske..