Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Vad har jag sagt att vi har bevis för? Förmodligen något helt orelaterat.
Hur och var universum kom från har jag aldrig påstått att vi har bevis för något.
Du har flera gånger påpekat att de vetenskapen kommer med omkullkastar alla existerande religioner. Detta har du sagt flera gånger men så är det inte. I din värld vill du tro och hoppas på att det är så men verkligheten är nåt annat.
Citat:
En bok skriven 2011 som blir publicerad 2012 och innehåller forskningsrön från 2010 kommer att ligga hopplöst efter det som publiceras på internet.
Det var som fan! Menar du alltså att en naturvetenskaps-bok som är skriven år 2010 inte är giltig längre på grund av nya rön? Då tycker jag synd om alla dessa elever som lär sig felaktig kunskap för mig veterligen slänger de inte böcker varje år och tar in nya.
Citat:
Ja, din tro på verkligheten plus något till, taget från religiös doktrin eller "hörsägen", mot mitt "jag vet inte". Du tar en uppfattning baserad på myt och påstår att det är likställt med att avvakta bevis. Det är det inte.
Det handlar inte om verkligheten det som vi diskuterar. Det handlar om en skapare till universum och allt annat. Vi diskuterar hur verkligheten har skapats eller kommit till och inte verkligheten i sig. Du säger hela tiden att verkligheten har kommit till: 1)Som forskarna säger. 2) Vi vet inte. 3) vi avvaktar forskarnas besked. Jag säger att det är en skapare som har skapat verkligheten.
Citat:
Det är inte likvärdigt.
Du tycker det alltså?
Citat:
Igen visar du din ignorans. Det är tyvärr inget jag kan hjälpa.
Jag tror inte att din hjälp behövs. Behåll den för dig själv. Det kan du behöva.
Citat:
I din fantasi kanske. Varför fortsätter du presentera falska dikotomier?
Vem säger att det är falskt? Du?
Citat:
Rationaliteten kommer av att man är villig att förändras efter fakta eller bevis. Dogmatiskt troende på myt trots fakta och bevis som motsäger den uppfattningen är något jag anser vara mycket sämre än rationalism. Ja.
Nu pratar du återigen om fakta och bevis

Hur ska du ha det? Vad har du bevis på?
Vi är av skilda meningar.