Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Extremister får gärna bråka med extremister. Men här anföll nazzarna inte extremister.
Hade de nöjt sig med att bråka med afa-aktivister hade det varit en annan sak. Jag stödjer varken dumnazzar eller afa. Men en antirasistisk demonstration är inte per definition "extremistisk"
Ser du på bilderna ser du att det var mycket vanligt folk i demonstratonen.
Två fel gör inte ett rätt. Idiot. Du är dubbelmoralisk om du applåderar att nazister anfaller vänstern om du inte applåderar om vänsterextremister anfaller högern. Vänstern är inte en enhet. Bara för att en AFA-aktivist bråkat, ger det inte frikort till att spöa en vänsterpartist som aldrig bråkat.
Sverigedemokraterna är inte extremister. Men varje gång vi har torgmöten och demonstrationer haglar det smällare, bengaler och flaskor. Varför är du inte så här förbannat upprörd varje gång det har hänt? Är inte det hyckleri och dubbelmoral? Det får väl till och med du erkänna?
Jag säger inte att det här var rätt. Men jag undrar vad skillnaden är som gör det här så mycket mer fruktansvärt från alla hundratals gånger vänsterextremister attackerat Sverigedemokraterna som exempel. Det sker ju varje gång SD har en utåtriktad aktivitet. Du är inte så här upprörd då

Konstigt va?
Jag är emot allt sånt här, även det idag. Men jag ser hur det behandlas olika av er extremvänster-människor och media, där ni tycker det här var oerhört fruktansvärt. Men ni brukar jubla högt när smällare, bengaler och flaskor haglar över nationalistiska demonstrationer. DET är dubbelmoral och hyckleri grabben, du får nog lov att erkänna det.