2013-12-15, 15:32
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du belägg för att hon verkar skitförbannad och ville slå ihjäl honom? Med tanke på din misstanke, borde det inte vara vice versa?

läste bilaga 39 chattkonversationen.
Vilken misstanke?
Jag berättar bara det jag läst och som enligt mig verkar uppenbart. De var inte vänner då de kom hem vad FS än påstår.
Om du tycker det borde vara tvärtom..får du själv svara på.
Citera
2013-12-15, 15:35
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kroppen har nog legat där hela tiden.
Men jag själv skulle inte alls utesluta möjligheten av att man återvänt dit för att kolla
hur det såg ut på platsen och då mycket väl kan ha tillfört ytterligare naturmaterial
i form av granverk då. Det kan till och med ha skett vid flera tillfällen under årens lopp.

Jag utesluter det inte heller. För annars går det inte riktigt ihop med röjninggubbar och hur det såg ut när kroppen påträffades. Vad har man mer gjort med paketet?
Citera
2013-12-15, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
läste bilaga 39 chattkonversationen.
Vilken misstanke?
Jag berättar bara det jag läst och som enligt mig verkar uppenbart. De var inte vänner då de kom hem vad FS än påstår.
Om du tycker det borde vara tvärtom..får du själv svara på.
Är det kopian av sid 540 i FUP du pratar om? Det är ett utryckt citat ur en chattkonversation mer än en månad före försvinnandet, och har inget att göra med när de kom hem från båtturen. Se'n kan man undra vilket ex hon menar.

Jag har uppfattat att du misstänker FS för mord på Marina. Borde det inte vara FS som uttrycker vilja att slå ihjäl Marina, inte Marina som uttrycker vilja att slå ihjäl FS?
Citera
2013-12-15, 15:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det kopian av sid 540 i FUP du pratar om? Det är ett utryckt citat ur en chattkonversation mer än en månad före försvinnandet, och har inget att göra med när de kom hem från båtturen. Se'n kan man undra vilket ex hon menar.

Jag har uppfattat att du misstänker FS för mord på Marina. Borde det inte vara FS som uttrycker vilja att slå ihjäl Marina, inte Marina som uttrycker vilja att slå ihjäl FS?

det sista i ditt inlägg: Borde vara, det får du som sagt utveckla själv
Det fetade: seriöst?

Gällande min åsikt så bedömer jag det väldigt sannolikt att FS mördat M. Precis som HD kom fram till.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-15 kl. 15:52.
Citera
2013-12-15, 15:53
Bannlyst
Tillägg:
Olovlig befattning med hemlig uppgift kan man dömas för om man tar emot handlingar som är hemligstämplade och sedan delar dessa vidare utan att det rör sig om spioneri. Man kan dock bara dömas för detta om det är fråga om uppgifter med särkild vikt för rikets säkerhet. Med andra ord kan det inte vara fråga om ett brott att ta emot handlingar/uppgifter från FS eller hans advokat. Ett eventuellt brott mot sekretesslagen från FS sida konsumerar också rätt ordentligt av mord.
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Slasken - rättsläge

Ska försöka reda ut rättsläget om offentlighet och hemligstämpling av slasken. Har hållit föreläsningar i offentlighet och sekretess inom rättsväsendet för såväl polis som journalister, så just detta tror jag mig ha viss koll på.

De vanligaste skälen till sekretess som kan åberopas är sekretess till skydd för
* rikets säkerhet
* brottsbekämpning i allmänhet
* uppgifter i förundersökningen (så länge åtal inte är väckt)
* ekonomiska förhållanden
* den enskilde

I stort sett är det omvänt skaderekvisit på allt utom rikets säkerhet, där skaderekvisit saknas. Där är det förbjudet att lämna ut, punkt och slut. Dessutom saknas skaderekvisit när det gäller utdrag ur ASP och PBR. Det får inte lämnas ut från polisen - oavsett om det kan skada någon eller inte.
I övriga fall får handlingar lämnas ut om det är uppenbart att det inte skadar intresset sekretessregeln ska skydda.
Vilka sekretessregler är tillämpliga i detta fall?
*Rikets säkerhet? Nej!
*Brottsbekämpning i allmänhet? I princip inte. Det som framkommer i förhör kan inte störa polisens brottspreventiva verksamhet, om det inte är specifika uppgifter om hur exempelvis en rumsavlyssning gått till.
*Uppgifter i förundersökningen? Nej, har uppgifterna lämnats till den tilltalade kan det inte skada förundersökningen om allmänheten får ta del av uppgifterna. Finns de i slasken kan de dessutom definitionsmässigt inte skada förundersökningen.
*Ekonomiska förhållanden? Nej. Den regeln används i huvudsak om det kan skada ett företags ekonomiska intressen.
*Privata förhållanden? Nej, i princip inte. Har FS fått ut det skadar det inte om allmänhet får det. Dessutom räcker inte vanliga pinsamheter. Mer skäl krävs.

Någon bör begära ut det och klaga till Kammarrätten om HR säger nej.
Citera
2013-12-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Helt riktigt.
Om åklagaren hade haft möjlighet, hade han givetvis sett till att få detta klarlagt.
Nu kvarstår faktum att hårstråna kan komma från upp till fem olika personer, där en eller flera kan vara GM.

Och stråna kan också mycket väl komma från max två personer.
Dvs FS och MJ
Citera
2013-12-15, 16:09
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Dvs FS och MJ

Visst kan dom det. Men nu har man inte "lyxen" att kunna avgränsa till endast två personer.

EDIT: Det kan även vara strån från MJ och tex Greath death. Han låter som en man som skulle kunna ha mörkbrunt hår. Tycker du inte?
Senast redigerad av maskroos 2013-12-15 kl. 16:14.
Citera
2013-12-15, 16:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Dvs FS och MJ
Absolut, men det kan dessvärre inte åklagaren påvisa.
Citera
2013-12-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Visst kan dom det. Men nu har man inte "lyxen" att kunna avgränsa till endast två personer.

EDIT: Det kan även vara strån från MJ och tex Greath death. Han låter som en man som skulle kunna ha mörkbrunt hår. Tycker du inte?

Hur kan ett nicknamn låta som en hårfärg ?
Tror du FS någonsin legat i Marinas säng ?
Citera
2013-12-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Absolut, men det kan dessvärre inte åklagaren påvisa.

Nej....Och inte vi heller.
Tror du att FS legat i Marinas säng ?
Citera
2013-12-15, 16:47
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Hur kan ett nicknamn låta som en hårfärg ?
Tror du FS någonsin legat i Marinas säng ?

Jag tror att betydligt fler män än FS har legat i den sängen.
Citera
2013-12-15, 16:48
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, man kan sätta in de i fonder. Det är inte undersökt.

Jag frågade dig om du tycker det är sannolikt att M förvarade 100´ hemma i kontanter efter det att hon och FS bröt upp ?

Jag har redan svarat att det är osannolikt att MJ förvarat 100,000kr hemma i kontanter, vad är det du inte förstod i mitt inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in