2013-12-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Information undanhölls advokat Hansson: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid. Det står inget i resningsansökan om smygmobilen. Kvarnsten undanhöll info om den i HR 2011: https://soundcloud.com/john-quarrel/p-k-i-hr

Bara för att inte FUP och resningsansökan innehåller denna information, så finns den ändå tillgänglig för advokaten i HR, om denne bara hade gjort sitt jobb. Eller hur?

Känns lite väl magstarkt att skylla på andra för ett misstag advokaten gjort.
Citera
2013-12-15, 12:54
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
För det behöver inte FS ha avsiktligt ljugit. Han kan ha vetat att pengarna fanns, men inte exakt var.

Alltför osannolikt. Dessutom finns ingen/inget som styrker FS:s uppgifter.
Hon hade dessutom sina pengar i fonder, m a o talar inget för att dessa 100,000kr existerat.
Som sagt, påståendet är ett indicium mot FS som GM
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Här måste jag hålla med. Av de omaskade så är 19 kvinnor av de 195 totalt.
Det skulle tyda på att ca. 10% av kontakterna är kvinnor.

176 minus 10% är cirka 160 kontakter av manligt kön

Då förutsätter jag att GreathDeath, Cyborg etc. är av manligt kön.
När du ändå klamrar dig fast vid tanken att boven i dramat är att söka bortom den häktade,
så varför inte reflektera över möjligheten att mördaren kan ha varit av kvinnligt kön?
Det går rimligen inte heller att utesluta? Om man nu tvunget vill se någon annan än herr S
som den skyldige. Kvinnor kan bära tungt bevisligen. Kvinnor mördar titt som tätt de också.
Nu fick du ett uppslag här.
Jag är snäll så här i julens egen månad så jag delar med mig frikostigt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Bara för att inte FUP och resningsansökan innehåller denna information, så finns den ändå tillgänglig för advokaten i HR, om denne bara hade gjort sitt jobb. Eller hur?

Känns lite väl magstarkt att skylla på andra för ett misstag advokaten gjort.

Men snälla du.

OM advokaten frågar efter en telefon och inte får ett sanningsenligt svar, vad mer skall advokaten göra ? Nu med facit i hand så ser vi att RÅ har ljugit för HD, vems är ansvaret för det ?

MH har för fan inte tillgång till nytt sidomaterial under resningsansökan.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-15 kl. 12:57.
Citera
2013-12-15, 12:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
HD?

Tack för ett gott skratt kluvenTunga för din signatur.

Så kollar lite i tråden och konstaterar Q fortfarande svamlar och tror sig vara en detektiv.

Vi väntar bara på klubban ska bankas och FS hamnar där han hör hemma.

Finns det någon form av uppgift när förhandlingarna börjar? Februari har jag för mig jag läst.

Vecka 2 börjar förhandling. Sen ska det vara i 7 dagar så mellan vecka 2-4 är det sagt.
Det är att bänka sig och titta och höra på Fidde då han ska mala på och jag hoppas han balar ur inför rätten som han gör under förhör. Kräket är körd. Pissråttan ska sota för mordet på Marina. Rättvisa ska skipas.
Citera
2013-12-15, 13:00
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sinnesförvirrat om dessa pengarna. Man behöver inte ta ut pengar om man har kontanter hemma.
Sen behöver man inte ta ut kontanter eftersom visa kort eller mastercard är gångbart i hela världen,.

Så smart är Fidde, och sen är han ju så jävla smart att han inte vet att mobiltelefoner finns under masterna och kan alltså pejlas. Idioten tänkte lite för mycket på pengar och plundrade och stal efter han mördat Marina. Man mår illa .

Precis, har man en inkomst så är det dessutom enkelt att omvandla svarta pengar till vita genom att minska uttaget från ens lönekonto.
Det finns inget som tyder på att att dessa pengar fanns i huset.
Citera
2013-12-15, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Precis, har man en inkomst så är det dessutom enkelt att omvandla svarta pengar till vita genom att minska uttaget från ens lönekonto.

Ja, man kan sätta in de i fonder. Det är inte undersökt.

Citat:
Hon hade dessutom sina pengar i fonder, m a o talar inget för att dessa 100,000kr existerat.

Jag frågade dig om du tycker det är sannolikt att M förvarade 100´ hemma i kontanter efter det att hon och FS bröt upp ?
Citera
2013-12-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men snälla du.

OM advokaten frågar efter en telefon och inte får ett sanningsenligt svar, vad mer skall advokaten göra ? Nu med facit i hand så ser vi att RÅ har ljugit för HD, vems är ansvaret för det ?

MH har för fan inte tillgång till nytt sidomaterial under resningsansökan.

Informationen fanns tillgänglig redan inför HR. Det är därmed en stor fel lögn att någon undanhållit denna för advokaten.
En bra advokat hade inte nöjt sig med ett svar man i så fall vet inte är sanningsenligt.
Citera
2013-12-15, 13:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men slasken krävs inte för att se kontakterna. Det finns i bilagan som Hansson försökte hemlighålla genom att sätta sekretessprövning på bilagan. Jag har den och många andra i tråden. Aktbilaga 39.
Så det är bara tramssvammel om kontakterna. Det är en pinsam historia med noll värde.

Kundservice är nog av manligt kön också skulle jag tro i denna listan.
Några få nicknamn från internet sen resten vanliga namn. Pinsamma fantasier utan grunder.

Så advokaten försökte få kontakterna sekretessbelagda? Marinas kontakter från smygmobilen? Är det så så är det synnerligen anmärkningsvärt. Och att han sen påstått att detta undanhållit från honom eller är det bara vissa här som påstår det? Även detta i allra högsta grad anmärkningsvärt...då är det ju en hel del som de facto trollar friskt här.
Citera
2013-12-15, 13:02
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag håller med dig.
Om M hade haft 100 000 kr hemma, skulle hon inte behövt ta ut pengar från bankomaten.

Jag vet inte om det är ett indicium mot att FS är GM,
men det talar för att M levde när hon tog ut pengarna från bankomaten.
Citera
2013-12-15, 13:04
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, jag gjorde en bedömning. Jag kunde inte köra in, vägen var spärrad med en kedja.
ok, du gjorde en bedömning. Var vägen även spärrad med kedja 2010? Vet vi det?
Citera
2013-12-15, 13:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nix det började med kontanter hemma och då runt 100.000 eller liknande. Sen då detta malts i 3 år så blir det i fonder helt plötsligt. Nej då det såg bra ut för Fredrik om det då skulle funnits mycket pengar i huset. En sån jävla idiot säger jag bara. Fullblodsidiot som inte ens är såpass klar över att ingen tror på vad han säger. Sen när är en mordmisstänkt sanningsenlig? HD påstår att han inte talar sanning, så vem fan tror på den här mytomanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in