2013-12-15, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sibba
Det är visserligen hans nackdel, tyvärr.

Nu har inte jag spelat FUT tidigare år så har ingen koll på marknaden på FUT13, men hade jag haft så mycket coins som du verkar ha så hade nog inte jag tagit risken att köpa ett lag för den summan så nära inpå TOTY. Det är ju sjukt svårt, följer man exempelvis Neymar's prisutveckling på PS3 som jag spelar på, så har han legat på allt mellan 330 000-360 000 de senaste 72h så det är ju ganska oförutsägbart.

Hmm, aja fortsätter väl att vänta då. Kommer ju ha vart värt väntan när det väl är dags sen. Bara att man börjar tröttna på att lira sletna budgetlag haha
Citera
2013-12-15, 14:57
Bannlyst
Welbeck IF på gång, två mål efter 17 min.
Citera
2013-12-15, 14:57
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Hmm, aja fortsätter väl att vänta då. Kommer ju ha vart värt väntan när det väl är dags sen. Bara att man börjar tröttna på att lira sletna budgetlag haha

Tror det var så här förra året.

Folk började sälja av sina lag när dom märkte att marknaden började dippa rejält, detta skedde ungefär nu. Sen satt dom och väntade under hela julen och någon vecka in i januari på att köpa sina lag igen.

Problemet var bara att dippen var ganska kort och marknaden återhämtade sig relativt snabbt.

Det finns ju fler faktorer som spelar in i år. Ny konsol ute, många har kanske väntat med att köpa ffia än. Troligen roligare och mer attraktivt TOTY istället för förra årets fuskgäng.

Otroligt svårt att sia om priserna generellt så där. Men håll koll på ett gäng lirare och kolla 72 timmarsintervallen på ut trading eller ultimate.db så kanske du kan utröna några trender.
Citera
2013-12-15, 14:58
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Funderar på att köpa in detta och lira det fram tills jul. Något som bör ändras?
http://www.futhead.com/14/squads/3491183/
byt ut dani alves pga low defensive workrate
Citera
2013-12-15, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellenicklas
byt ut dani alves pga low defensive workrate
Nej. Har testat honom förr och är man bara fokuserad så funkar det bra. Dessutom är han vass att ha med i anfallen. Men tack för tipset! Alla tips uppskattas.
Citera
2013-12-15, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Tror det var så här förra året.

Folk började sälja av sina lag när dom märkte att marknaden började dippa rejält, detta skedde ungefär nu. Sen satt dom och väntade under hela julen och någon vecka in i januari på att köpa sina lag igen.

Problemet var bara att dippen var ganska kort och marknaden återhämtade sig relativt snabbt.

Det finns ju fler faktorer som spelar in i år. Ny konsol ute, många har kanske väntat med att köpa ffia än. Troligen roligare och mer attraktivt TOTY istället för förra årets fuskgäng.

Otroligt svårt att sia om priserna generellt så där. Men håll koll på ett gäng lirare och kolla 72 timmarsintervallen på ut trading eller ultimate.db så kanske du kan utröna några trender.
Yes, är med på vad du säger.
Hur har du själv gjort? Har du sålt än?
Citera
2013-12-15, 15:11
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Yes, är med på vad du säger.
Hur har du själv gjort? Har du sålt än?

Har sålt allt onödigt, och det gjorde jag faktiskt ganska bra profit på. Har två lag kvar som är ganska dyra men kollar lite någon gång varannan dag nu.

http://www.futhead.com/14/squads/3740963/

http://www.futhead.com/14/squads/3741076/

Ska satsa på SIF ibra så småningom. Men det kortet är ju väldigt känsligt om han kommer med i TOTY eller inte.
Citera
2013-12-15, 15:14
Medlem
Citat:
Den där galan där laget presenteras har jag för mig är den 12e.

Tvek på bara en vecka innan? Ofta inte massa småbarn köper upp sina eventuella julklappspengar på packs??
Den 25:e var det en stark dipp sedan rörde sig priserna sakta upp
Till toty för att rasa igen. Kolla en 13 tråden så ser du :-)
Citera
2013-12-15, 15:14
Medlem
eribabsis avatar
Än en gång. Är ju inne och frågar med jämna mellanrum. Hur tycker ni FUT 14 är idag i jämförelse med hur ni tyckte i början?

Står i valet att köpa skiten nu runt jul, så alltid kul och höra vad andra tycker.
Citera
2013-12-15, 15:17
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Än en gång. Är ju inne och frågar med jämna mellanrum. Hur tycker ni FUT 14 är idag i jämförelse med hur ni tyckte i början?

Står i valet att köpa skiten nu runt jul, så alltid kul och höra vad andra tycker.

Inte speciellt kul, ofärdig produkt som inte är gjort för PS3/360.

Har bara hört bra saker om next gen dock. Mitt tips, skippa det och köp det när du köper next gen istället.
Citera
2013-12-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi

Kul som Dan när man vant sig med det lägre tempot, och framförallt inte så mycket momentum som det var förra året
Citera
2013-12-15, 15:35
Medlem
nomeks avatar
Citat:
Welbeck IF på gång, två mål efter 17 min.

Köpte några för 1100 på ps3 direkt efter han gjorde sitt andra, hoppas på ett hattrick och kanske ett inform
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in