2013-12-15, 11:57
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej jag utgår inte från att han talade sanning.
Jo, det gjorde du i samband med att du skrev: "-FS berättade vad han visste." Det är ett påstående som förutsätter FS som sanningsägare.
Citat:
Jag svarade att talar han osanning så är incitamentet negativt, eftersom det är motsägelsefullt.
Du förklarade det själv för ett par inlägg sedan.
Om FS skulle tala sanning om de 100 000 kronorna är det osannolikt att M@rina behövt ta sig till bankomaten för att ta ut kontanter. Det mest sannolika är därför att FS ljög om svartkassan och själv var den som tog ut de tio tusen i den kameralösa bankomaten. Efter felslag.
Citera
2013-12-15, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jo, det gjorde du i samband med att du skrev: "-FS berättade vad han visste." Det är ett påstående som förutsätter FS som sanningsägare.

Om FS skulle tala sanning om de 100 000 kronorna är det osannolikt att M@rina behövt ta sig till bankomaten för att ta ut kontanter. Det mest sannolika är därför att FS ljög om svartkassan och själv var den som tog ut de tio tusen i den kameralösa bankomaten. Efter felslag.

Sanningen behöver inte vara det FS visste.
Sanningen kan ju var att M kan använt de 100´ utan att FS vet om dem. Satt in på sina fonder tex.
Så de 100´kan ha naturliga orsaker. Har man undersökt när pengar sattes in på fondkonton ?

Ja, resonemanget om 100´ och Bankomaten är motsägelsefullt, så om FS ljuger om svartkassan så faller hans egna plan om att visa att M levde.
Tredje gången gillt ?
Citera
2013-12-15, 12:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hur menar du? han hade säkerligen kunnat få titta på mobilen, de är vanligast svarta till vilken nytta?
Nej, det fick han inte. Läs Fnurra-pa-tradens inlägg som jag länkade.
Citera
2013-12-15, 12:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sanningen kan ju var att M kan använt de 100´ utan att FS vet om dem. Satt in på sina fonder tex.
Så de 100´kan ha naturliga orsaker. Har man undersökt när pengar sattes in på fondkonton ?

Ja, resonemanget om 100´ och Bankomaten är motsägelsefullt, så om FS ljuger om svartkassan så faller hans egna plan om att visa att M levde.
Tredje gången gillt ?
Dödsboet efter Marina hade över 300.000 kr i fonder.
Citera
2013-12-15, 12:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det fick han inte. Läs Fnurra-pa-tradens inlägg som jag länkade.

Vad för nytta skulle det varit för något om han stirrat på en svart mobiltelefon och konstaterat att det är en Nokia (?) Detta är bara ett desperat försök från Advokatens sida att misskreditera åklagaren och ett desperat försök från vissa på tråden att försöka få FS att framstå som oskyldig.
Citera
2013-12-15, 12:15
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Tröstlöst med alla dessa "kan"-argument. Så fort ordet kan används ökar avståndet till det vi vet. Marina kan ha blivit mördad av Mats Alms ninjakineser. Och blivit inpackad i paketet av jultomten. Eller Arne Weise.
Citat:
Tredje gången gillt ?
Jag tror att FS idag ångrar lögnen om de hundra tusen kronorna.
Citera
2013-12-15, 12:15
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Nej jag utgår inte från att han talade sanning.

Jag svarade att talar han osanning så är incitamentet negativt, eftersom det är motsägelsefullt.
Du förklarade det själv för ett par inlägg sedan.

Hur kan du ens tänka i banorna att MJ skulle ha 100,000kr liggandes i nån låda helt öppet för nån tjuv att ta dem? Om hon inte gav ut koden till sitt vanliga bankomatkort till FS (vilket jag tror hon inte gjort) så skulle hon ju naturligtvis inte ha 100,000 kr liggandes så att FS skulle kunna ta dem.
Det säger ju sig självt..
Vi har nu dessutom fått in vittnesmål att FS stulit pistolen och att MJ konfronterat honom med detta och till sist erkänt.

Hans enda anledning att börja tala om stora summor svarta pengar är enbart ett sätt att skapa ett möjligt mordmotiv. Att åter igen försöka rikta misstankarna från sig själv.
Påståendet om stora svarta pengar i hemmet är istället ett indicium mot FS som GM
Citera
2013-12-15, 12:18
Medlem
Titianas avatar
Den undersökning av fyndplatsen som gjordes av trådmedlemmar...vad kom ni fram till? Att det behöves terrängfordon? Jag har uppfattat att det tydligen även kartlagts när denna väg röjdes? Finns denna uppgift bland de officiella?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-15 kl. 12:21.
Citera
2013-12-15, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tröstlöst med alla dessa "kan"-argument. Så fort ordet kan används ökar avståndet till det vi vet. Marina kan ha blivit mördad av Mats Alms ninjakineser. Och blivit inpackad i paketet av jultomten. Eller Arne Weise.Jag tror att FS idag ångrar lögnen om de hundra tusen kronorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Hur kan du ens tänka i banorna att MJ skulle ha 100,000kr liggandes i nån låda helt öppet för nån tjuv att ta dem? Om hon inte gav ut koden till sitt vanliga bankomatkort till FS (vilket jag tror hon inte gjort) så skulle hon ju naturligtvis inte ha 100,000 kr liggandes så att FS skulle kunna ta dem.
Det säger ju sig självt..[/u]

Japp det säger sig självt, pengarna kan var i fonderna utan att FS visste:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Dödsboet efter Marina hade över 300.000 kr i fonder.
Citera
2013-12-15, 12:20
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Japp det säger sig självt:

Vita pengar ja, svarta pengar nej.
Citera
2013-12-15, 12:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vad för nytta skulle det varit för något om han stirrat på en svart mobiltelefon och konstaterat att det är en Nokia (?) Detta är bara ett desperat försök från Advokatens sida att misskreditera åklagaren och ett desperat försök från vissa på tråden att försöka få FS att framstå som oskyldig.
Om han fick titta på mobilen, eller ens fått veta att den existerade, kunde han ha begärt att få den analyserad.

Nu undanhöll åklagaren informationen om att den existerade, vilket framgår av Fnurra-pa-tradens inlägg.
Citera
2013-12-15, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Vita pengar ja, svarta pengar nej.

Det vet vi inte. Finns inget i FUP om när pengar satts in på fonderna, eller hur mycket.
Tror du M ville ha 100´ i madrassen när FS var bodde kvar och de hade brutit upp ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in