2013-12-15, 11:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2013-11-18 09:42 diarienr: 1400-K126753-10

P: Du kommer att få det sista. Här får du ju det hittills (pekar bakom sig)
F: Mm
P: Och sen får du det sista tilläggsprotokollet när det är klart.
F: Ja.
F: Eh, när får jag då tillgång till sido materialet?
P: Mm, jag tror inte att det blir den här veckan utan jag, vi tar kontakt med dig, Michael
Advokaten: Mm
F: Mm fast, jaha, eh. Hur tänker du då?
P: Vi tar kontakt med Michael ja.
F: Jag vill läsa materialet
P: Ja, du ska, ja absolut
F: Jag vill läsa

P: Ja, absolut
F: Då förstår jag inte, varför ni ska ta kontakt med Michael.
P: Jag tror att Michael också vill läsa.
F: Ska vi läsa samtidigt menar du?
P: Nej. Du, du kommer också att få läsa vid tillfälle. Men vi tar först kontakt med Michael då vi anser att sekretessprövningen är gjord och klar.
F: Ja, ok.
P: Ja och som sagt. Det här förhöret får du i samband med att du får tilläggsprotokollet.

13-11-23 kl 11.05 Får undertecknad, via Kriminalvården, ett samtal från Fredrik Svensson. Han uppger sig godkänna förhöret. Han önskar ta del av pärmen "Bekanta".
Sista Tilläggsprotokollet som ännu inte är färdigt, kommer delges Fredrik under vecka 48.

Så Fredriks begäran och trilskande hade ingen som helst effekt-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-15 kl. 11:32.
Citera
2013-12-15, 11:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Som sagt, advokaten frågade efter materialet:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Till Polisen om ni läser tråden ?
Har ni funderat på vem "en norsk man" är, det finns spår att följa upp. PMa om ni har frågor, jag kan hjälpa er.

Advokaten har nog har alla möjligheter att få denna mobil utredd men varför röra upp för mycket damm? Kan bli jobbigt för själv. Åklagaren hade ett svagt case och då kan man bara som bäst luta sig tillbaka
Citera
2013-12-15, 11:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ett tag kan man noga undanhålla saker för advokaten tills man är klar, sen måste advokaten få ta del av materialet. Men det är inte självklart direkt om man står mitt i utredning eller inte har prövat materialet att ge advokaten material.

Hansson och Svensson är som två gamar va det gäller pärmen bekanta.

När åtal väl ha väckts upphör nog förundersökningssekretessen i vart fall gällande parterna.
Citera
2013-12-15, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Advokaten har nog har alla möjligheter att få denna mobil utredd men varför röra upp för mycket damm? Kan bli jobbigt för själv. Åklagaren hade ett svagt case och då kan man bara som bäst luta sig tillbaka

Jag undrade också vem du tror ligger bakom RÅs felaktiga svar ?
Citera
2013-12-15, 11:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren följde alltså inte lagen. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Hur menar du? han hade säkerligen kunnat få titta på mobilen, de är vanligast svarta till vilken nytta?
Citera
2013-12-15, 11:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FS berättade vad han visste.
Här utgår du från att tilltalad är sanningsenlig samt att den misstänkte inte har anledning att ljuga. Jag tror däremot att en gm har all anledning att ljuga samt svara knapphändigt i de fall det är möjligt.
Citat:
Om det var han som iscensatt den kriminella mastermimd-planen med allt vad som påstås han gjort för att dölja mordet, så går de 100' lika dåligt ihop med Bankomatuttag som att han jiggade i kalsongerna vid toaletterna på rastplatsen.

Eller hur ?
Här tappade jag bort mig. Förstår inte ens vad du menar.
Citera
2013-12-15, 11:42
Medlem

Fredrik ville ju och försökte få tillgång till vilka som hämtat ut uppgifter om utredningen och honom, men där gick det inte som han ville... Vad han skulle med dom uppgifterna till kan man ju bara spekulera om.
Kanske skulle han hittat den "riktiga" mördaren, eller hitta fler alternativa GM?
Citera
2013-12-15, 11:43
Medlem
MrsMagoos avatar
HD är inte intresserad av sidomaterialet utan ska bedöma reglerna för resning.
Hansson drar frågan genom HD, men HD tar beslut trots påpekandet.
Dom sket i hela svammel Hansson för resningens grunder fanns, och man ansåg fortfarande att han hade fällts med eller utan Hanssons idiotsvammel. Med Marinas kropp så skiter man i telefoner som inte används. Hur jävla svårt ska det vara att fatta en såpass simpel sak.
Citera
2013-12-15, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Här utgår du från att tilltalad är sanningsenlig samt att den misstänkte inte har anledning att ljuga. Jag tror däremot att en gm har all anledning att ljuga samt svara knapphändigt i de fall det är möjligt.

Nej jag utgår inte från att han talade sanning.

Jag svarade att talar han osanning så är incitamentet negativt, eftersom det är motsägelsefullt.
Du förklarade det själv för ett par inlägg sedan.
Citera
2013-12-15, 11:45
Bannlyst
Citat:
HD är inte intresserad av sidomaterialet utan ska bedöma reglerna för resning.
Hansson drar frågan genom HD, men HD tar beslut trots påpekandet.
Dom sket i hela svammel Hansson för resningens grunder fanns, och man ansåg fortfarande att han hade fällts med eller utan Hanssons idiotsvammel. Med Marinas kropp så skiter man i telefoner som inte används. Hur jävla svårt ska det vara att fatta en såpass simpel sak.

Hur skall HD kunna ta ställning om RÅ döljer material ?

RÅ ligger pyrt till och HD har anledning att se över beslutet. På samma sätt komer HR se över misstankegraden nästa häf.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-15 kl. 11:54.
Citera
2013-12-15, 11:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception

Fredrik ville ju och försökte få tillgång till vilka som hämtat ut uppgifter om utredningen och honom, men där gick det inte som han ville... Vad han skulle med dom uppgifterna till kan man ju bara spekulera om.
Kanske skulle han hittat den "riktiga" mördaren, eller hitta fler alternativa GM?

Ja, det kan ha roa sig med. Och han lär ju låsas in under lång tid framöver, så vem bryr sig om vad han efterforskar en simpel kvinnomisshandlare tillika våldtäktsman samt misstänkt mördare.

Han ska läsa på i pärmen bekanta för att få det till att Marinas ytliga bekanta har mördat henne och inte han själv då. Surprise Fidde du ryker.-

Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Den misstänkte är påkommen med lögn det står i högsta instans beslut att ta del av.
Han bara ljuger och talar aldrig sanning i fallet mordet på Marina.
Citera
2013-12-15, 11:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2013-11-18 09:42 diarienr: 1400-K126753-10

P: Du kommer att få det sista. Här får du ju det hittills (pekar bakom sig)
F: Mm
P: Och sen får du det sista tilläggsprotokollet när det är klart.
F: Ja.
F: Eh, när får jag då tillgång till sido materialet?
P: Mm, jag tror inte att det blir den här veckan utan jag, vi tar kontakt med dig, Michael
Advokaten: Mm
F: Mm fast, jaha, eh. Hur tänker du då?
P: Vi tar kontakt med Michael ja.
F: Jag vill läsa materialet
P: Ja, du ska, ja absolut
F: Jag vill läsa

P: Ja, absolut
F: Då förstår jag inte, varför ni ska ta kontakt med Michael.
P: Jag tror att Michael också vill läsa.
F: Ska vi läsa samtidigt menar du?
P: Nej. Du, du kommer också att få läsa vid tillfälle. Men vi tar först kontakt med Michael då vi anser att sekretessprövningen är gjord och klar.
F: Ja, ok.
P: Ja och som sagt. Det här förhöret får du i samband med att du får tilläggsprotokollet.

13-11-23 kl 11.05 Får undertecknad, via Kriminalvården, ett samtal från Fredrik Svensson. Han uppger sig godkänna förhöret. Han önskar ta del av pärmen "Bekanta".
Sista Tilläggsprotokollet som ännu inte är färdigt, kommer delges Fredrik under vecka 48.

Så Fredriks begäran och trilskande hade ingen som helst effekt-

Ok så den har sekretessprövats. Jag kan tänka mig att det är identiteterna som är maskade och kanske en och annan personlig uppgift som inte är relevant för undersökningen. Jag tror att sakinnehållet är kvar för att advokaten kan bedöma ifall det finns skäl att ta upp något. Det har han inte gjort så informationen i slasken verkar han bedömt som ointressant ur försvarsynpunkt. Så som svar på en tidigare fråga i tråden om hur jag vet att uppgifter är maskad. Se ovan. O uppenbarligen finns det fortfarande en hel del information kvar som inte är sekretessbelagt då det florerar de allskönas teorier här på tråden.

EDIT: jag uppfattar att Advokaten fått ta del av hela materialet men att det sekretessbeläggs för FS?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-15 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in