2013-12-15, 11:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Rätten till partsinsyn enligt lag. Vad han sen valt att titta på eller ta med med i sitt försvar är ju hans bedömning. Dock tyder frånvaron av uppgifter, dvs de han tagit upp att det inte fanns mycket att hämta.
Eller ska vi påstå att domstolarna och polisen/åklagaren medvetet brutit mot lagen bara för att?
Åklagaren följde alltså inte lagen. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-15, 11:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
RÅs svar till HD när MH frågade efter en telefon till:

RÅ borde skickat utredningsmaterialet som gömdes i slask mellan TR/HR istället för att säga att den inte fanns.

RÅ skall inte smyga med smygmobilen.

Jag tror RÅ är förd bakom ljuset. Någon sitter lösare till än Kvarnström gjorde.

Det fetade: Det är väl för väl med teorier. Det gör tråden intressant men konspirationsteorier då börjar det verka löjligt i min mening.
Citera
2013-12-15, 11:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Eftersom idioten Fredrik har outat sig själv, och delat ut slasken eller delar av den, så ska advokaten givetvis enbart få läsa under bevakning. Som sagt så vet dom nog fan hur turerna dragits i denna tråden.
Slask eller sidomaterial är inte till för allmänheten, så enkelt är det.
Åklagaren följer lagen och tilldelar material när dom anser att dom ska göra det enligt lag.
Allt annat är pladder.
Citera
2013-12-15, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Om FS uppgift om de 100 000 kronorna skulle stämma; varför behövde Marina ta sig till kameralös bankomat och slå fel kod? Nej, det håller inte. FS ljög om pengarna och var den som tog ut i bankomaten. Lite fanns kvar i FS gömma i form av 8 oskrynklade 500-hundringar.

F.ö. var det väl du som tyckte att Letsdoit inte skulle "dra upp gammal skit" så frågan är varför du själv fått hack i LP-skivan och spelar upp TR i repeat.

De var kanske öronmärkta som nödkapital, eller till NewYork resa ?
Tillhörde firman ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-15 kl. 11:19.
Citera
2013-12-15, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om FS uppgift om de 100 000 kronorna skulle stämma; varför behövde Marina ta sig till kameralös bankomat och slå fel kod? Nej, det håller inte. FS ljög om pengarna och var den som tog ut i bankomaten. Lite fanns kvar i FS gömma i form av 8 oskrynklade 500-hundringar.

F.ö. var det väl du som tyckte att Letsdoit inte skulle "dra upp gammal skit" så frågan är varför du själv fått hack i LP-skivan och spelar upp TR i repeat.
Jag spelar upp TR för att visa att två domstolar har tagit ställning till bevisningen och att den har befunnits otillfredställande. Det finns ingen anledning att dra upp bevisningen igen, om inte i kombination med nya bevisen.
Citera
2013-12-15, 11:18
Bannlyst
Citat:
Det fetade: Det är väl för väl med teorier. Det gör tråden intressant men konspirationsteorier då börjar det verka löjligt i min mening.

Det finns anledning att vara konspiratorisk när RÅ antingen ljuger eller är förd bakom ljuset.

Vem bär ansvaret för RÅs svar tror du ?
Citera
2013-12-15, 11:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
O

Tingsrätten bedömde bevisen efter den förmåga den hade vilket kan ifrågasättas.
I dag är denna bevisning inte relevant eftersom ny bevisning erhållits.
Det är svårt för Hansson tex att se detta och det märks på hans försvar så som inlämnad bevisning.

Smygmobiler och KH?
Citera
2013-12-15, 11:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
De var kanske öronmärkta som nödkapital, eller till NewYork resa ?
Trams!
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag spelar upp TR för att visa att två domstolar har tagit ställning till bevisningen och att den har befunnits otillfredställande. Det finns ingen anledning att dra upp bevisningen igen, om inte i kombination med nya bevisen.
Tror Q att FS talade sanning om summan 100 000 kr. Eller tror du som jag, att han ljög?
Citera
2013-12-15, 11:22
Medlem
Titianas avatar
Det är åklagaren jobb att styrka sitt åtal och försvararens att motbevisa det. Om denne advokat inte brytt sig om att titta på allt, som han har tillgång till enligt lag, så är det ju hans sak. Jag skulle tro att han inte tyckte det var nödvändigt för kroppen fanns inte. Advokaten kan begära och lämna in bevisning å sin sida, eller kalla vittnen...etc. Men att riskera att åtalet och indicierna skulle stärkas mot FS ifall han grävde för mycket ville han nog inte riskera. vilket inte är helt otänkbart att det skulle blivit så
Citera
2013-12-15, 11:24
Bannlyst
Citat:
Trams!
Tror Q att FS talade sanning om summan 100 000 kr. Eller tror du som jag, att han ljög?

FS berättade vad han visste.

Om det var han som iscensatt den kriminella mastermimd-planen med allt vad som påstås han gjort för att dölja mordet, så går de 100' lika dåligt ihop med Bankomatuttag som att han jiggade i kalsongerna vid toaletterna på rastplatsen.

Eller hur ?
Citera
2013-12-15, 11:25
Bannlyst
Citat:
Det är åklagaren jobb att styrka sitt åtal och försvararens att motbevisa det. Om denne advokat inte brytt sig om att titta på allt, som han har tillgång till enligt lag, så är det ju hans sak. Jag skulle tro att han inte tyckte det var nödvändigt för kroppen fanns inte. Advokaten kan begära och lämna in bevisning å sin sida, eller kalla vittnen...etc. Men att riskera att åtalet och indicierna skulle stärkas mot FS ifall han grävde för mycket ville han nog inte riskera.[/b] vilket inte är helt otänkbart att det skulle blivit så

Det är ÅKs sak om advokaten frågar efter material.

Ljuger ÅK ligger det honom i fatet. Rent utav tjänstefel eller annat brott.
Citera
2013-12-15, 11:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om Hansson tex får titta på sidomaterialet under bevakning kan ju vara så att man upptäckt att han och klienten delar ut materialet till kreti och pleti, så dom har underlag för att bedöma den saken.
Hade då Hansson haft lagen med sig så hade han ordnat detta utan bevakning. Självklart!

Jag vet ju att man hållit ett öga i denna tråden från utredande myndighets håll, så fattar man inte varför så kan det vara en av anledningarna.

Bevakningen är nog för att det inte ska "försvinna" saker ur utredningen. Det gör det lite nu och då. En tjomme hade varit till TR och bett att få ta del av sitt material och drog med hela akten. Nåja tänkte TR det finns ju hos åklagaren så det fixar sig lätt. Tjommen hade dock varit på besök även hos åklagare/polis Han blev dömd i alla fall..men det var ju ett gott försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in