Citat:
Ursprungligen postat av
egoonline
Nu börjar jag bli jävligt trött på ditt tjat om vad TR tyckte.
Finns det enligt dig inte möjlighet att TR helt enkelt hade fel?
Nu är det ju så att FS blev friad. Det gick inte att bevisa hans skuld. Det finns alltså två alternativ: Han kan vara skyldig och han kan vara oskyldig. En del tror på skuld och en del tror på icke skuld.
Nu är det ju en resning på g och vi får väl se vad dom har där. Men att du blir trött på TR´s domslut hör liksom inte hit. Du får väl maila dom och framföra din åsikt isåfall. Vad ska Q göra åt saken?
Faktum är att två instanser HAR tagit hänsyn till att Marina kan ha blivit mördad. FS har stått till svars två ggr. Båda instanserna ansåg att det inte var utrett kring alt GM. Like it or not. De fanns utrymme för de tankebanorna. Det gör det än. Det måste du kunna erkänna för dig själv. Precis som jag inser att FS kan vara skyldig.
Det som finns nu är en kropp där man inte kunnat avgöra ingångs/utgångshål från det, vad vi får anta, är det dödande skottet i huvudet. Inte heller kan man med säkerhet säga vilken dag hon dog. Det gör att bankomatuttaget rent teoretiskt kan vara gjort av Marina själv, samt att det kan ha varit Marina KH mötte där på vägen med bilen.
Men vi får ju se. Vi kan ju älta här fram och tillbaka bäst vi vill, slutordet har inte kommit ännu. Jag hoppas det inte dröjer länge till nu, för alla parters skull.