Citat:
Ursprungligen postat av
Bandolero
3-backs formationer funkar bra om man inte använder spelare som David Luiz, Naldo, Mangala. Gemensamt för dessa är att man tror att de ska vara så sjukt jävla OP. Men sen är man rövkörd på kontringen. Därför är det viktigt att ha, notera: snabba mittbackar UTAN hög offensiv arbetskapacitet och helst hög defensiv.
När det gäller yttrar så tycker jag att det går bra att ha spelare med Med/Låg eller Med/Med alternativt Hög/Med, men skulle inte använda Hög/Låg eftersom då kommer de inte tillbaka alls. Hög/Hög har jag spelat med också, men jag tycker att mina yttrar blir så slut då. De kan inte komma ner till hörnflaggan och slå in ett inlägg utan att vara slut då.
Tycker det inte spelar så stor roll med WR:s om man är på tårna och kontrollerar sitt lag bra. Luiz är där han ska för det mesta tycker jag och dessutom är det nice med en CB med 99 pace. Wingers spelar ingen större roll heller enligt mig. Viktigare med pace och bra skott än om dom har medium i defensiv wr.
Men skulle ju självklart inte använde ett av de lagen jag posta i höga wagers men att jazza runt i cupen/seasons mot random dude duger dom bra för.