Citat:
Ursprungligen postat av
AntzPantz
Hur funkar 352 för dig? Lirar med ett 352 för tillfället, och det är riktigt stabilt, men hur är det med offensiva yttrar? Kör själv med Asamoah och Pepe på kanten för att få lite balans, men det kanske funkar bra ändå?
Är själv lite sugen på Ibra och Robben efter TOTY, och eftersom 433 inte funkar alls för mig så känns det som att 352 är bästa valet.

3-backs formationer funkar bra om man inte använder spelare som David Luiz, Naldo, Mangala. Gemensamt för dessa är att man tror att de ska vara så sjukt jävla OP. Men sen är man rövkörd på kontringen. Därför är det viktigt att ha, notera: snabba mittbackar UTAN hög offensiv arbetskapacitet och helst hög defensiv.
När det gäller yttrar så tycker jag att det går bra att ha spelare med Med/Låg eller Med/Med alternativt Hög/Med, men skulle inte använda Hög/Låg eftersom då kommer de inte tillbaka alls. Hög/Hög har jag spelat med också, men jag tycker att mina yttrar blir så slut då. De kan inte komma ner till hörnflaggan och slå in ett inlägg utan att vara slut då.