2013-12-14, 19:54
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag behöver inte tänka efter. Sanningen är tvåsidig. Självklart finns det kvinnor som blir utsatta som inte vågar anmäla. Varför väntar dessa två kvinnor med att öppna sig just inför detta? Varför inte tidigare?

Här var det 2 av 2 som inte anmält. Tillfällighet?

Jag hade inte väntat på ett "Hej då" om jag blev våldtagen. Inget jag hade reflekterat över. Hade du?

Det tar udden av trovärdigheten om man inte anmäler. Det är hemskt men det är sanningen. Och det låg inte FS till last i föregående rättegångar att han står anklagad för något som inte någon har brytt sig om att anmäla. Offren känner FS? Nja, den ena gör det vill jag påstå. Den andra var en flyktig historia. Det varade inte länge och sen har dom inte haft kontakt som jag minns det?

Vi
Att ställa 6 frågor i ett inlägg gör att åtminstone jag tappar lusten att gå i polemik. Argumentera för dina åsikter, om du nu har har några. Fakta kvarstår: få av utsatta kvinnor vågar anmäla. Om de lärt känna förövaren kan jag tänka mig att anmälningsbenägenheten är lägre än om gm är för dem helt okänd. Att ta ickeanmälan som intäkt för att brott aldrig begåtts är inte seriöst. I synnerhet då det gäller sexualbrott.
Citera
2013-12-14, 19:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Och då blev han förälskad i henne. Låter lite skruvat om du frågar mig. ÄNDÅ är han inte kollad.

FB blev intressad av Marina. Tror du hon blev intresserad av honom? Knappast va? Han var inte direkt hennes typ.
Ja, var det på viset med känslorna så hade ju vederbörande desto mindre anledning att
vilja göra M illa.
Den man är betuttad i väljer man mindre sällan att ta livet av, tror jag mig kunna säga.

Var FS förälskad i Marina under sista tiden? Eller var han behärskad av helt andra känslor
inför henne och det faktumet att hon helst såg honom förpassad ur hennes hem för gott?
Citera
2013-12-14, 19:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Precis. Offentliga handlingar. Bara att ringa/maila berörd tingsrätt så får du dom på mailen. Jag är allt för dålig på att lägga upp saker anonymt på nätet.. besitter dessvärre inte den kunskapen. Alltid bäst att ta det från källa 1. Dvs i detta fall tingsrätten.

klart jag kan mejla TR, inga problem men då detta med hans RPU ( i något censurerad form ) används som argument för FS tillförlitlighet och du sitter på dem så ifrågasätter jag varför vi inte kan få ta del av dem? Finns det en speciell anledning? Jag har sett att Q förr har anmält sig frivilligt att fixa tekniska problem så Q...kan vi ta och slänga upp dessa domar på tråden?
Citera
2013-12-14, 20:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Klart jag har frågor på det
Om det FINNS alternativa gm ska det naturligtvis framgå av fuppen för att bedöma bevisvärdet för var och en av dem om INTE ska man inte behöva radda upp hela södra sveriges befolkning i fuppen
och knäppa eller mer eller mindre troliga tipsare finns det väl i varje brottsutredning? Vraför ska han inte få vara orolig? Han kan vist har varit "smygkär" i M och vad har det för betydelse? Han kan visst vara kollad men avförd, typ som en knäppgök

Den här Förundersökningen innehåller ovanligt mycket män i en kvinnas liv. De är inte kontrollerade med alibi såvitt jag vet. Naturligtvis ska inte hela södra sveriges befolkning undersökas. Marinas kontakter sträckte sig förövrigt längre än så. Tycker du inte att det finns skäl att granska fler än FS i starten av utredningen iaf? Det tyckte två instanser. Det läget är nog inte annorlunda nu. Och är FS skyldig så är det rent förjävligt att han kan gå fri, just pga denna utredning. Man har inte kunnat visa hur man uteslutit alternativa GM.

Jag har inte sett någon knäppgök i Idafallet? Ingen som ringer in flera ggr i veckan och tipsar om märkliga saker? Inte heller i Bodenfallet. Och inte i Sandra i sollentuna fallet. Tvärtom.

Vad jag menade med FB´s nojjiga orolighet så jämför jag det med Marinas anhörigas oro. Dom har inte kontaktat polisen med märkliga utsagor.
FB tyckte förresten att han var den som kände Marina bäst, näst efter hennes syster. Bara sådär.. efter att ha setts, var det tre gånger, i verkliga livet. Och haft sms kontakt.

En kuf verkar han vara. Han kände även till Marinas tomt.. han beskrev den mycket väl. Ändå har han aldrig varit där vad jag kan läsa?
Citera
2013-12-14, 20:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, var det på viset med känslorna så hade ju vederbörande desto mindre anledning att
vilja göra M illa.
Den man är betuttad i väljer man mindre sällan att ta livet av, tror jag mig kunna säga.

Var FS förälskad i Marina under sista tiden? Eller var han behärskad av helt andra känslor
inför henne och det faktumet att hon helst såg honom förpassad ur hennes hem för gott?

Det kan ju som sagt ha skett en olycka med dödlig utgång. Men det vill du inte ta till dig. Jag brukar inte resonera såhär, men det är något i det här fallet som verkar så himla märkligt.

Sen finns det ju dom som dödar dom som dom älskar. Det vet du väl? Susanne tex dog för att hennes x ansåg att hon var hans ännu. Han refererade henne som sin "sambo" fast dom inte längre bodde tillsammans.
Citera
2013-12-14, 20:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Att ställa 6 frågor i ett inlägg gör att åtminstone jag tappar lusten att gå i polemik. Argumentera för dina åsikter, om du nu har har några. Fakta kvarstår: få av utsatta kvinnor vågar anmäla. Om de lärt känna förövaren kan jag tänka mig att anmälningsbenägenheten är lägre än om gm är för dem helt okänd. Att ta ickeanmälan som intäkt för att brott aldrig begåtts är inte seriöst. I synnerhet då det gäller sexualbrott.

Saken är den att jag inte lägger mina personliga åsikter i detta. Det gör du och många andra. Jag talar bara om för dig hur det ser ut i verkligheten. Folk har en förmåga att misstro människor som påstår sig ha blivit utsatta för brott om dom inte vill anmäla detta.

Däremot håller jag med dig i det jag fetat.
Citera
2013-12-14, 20:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Saken är den att jag inte lägger mina personliga åsikter i detta. Det gör du och många andra. Jag talar bara om för dig hur det ser ut i verkligheten. Folk har en förmåga att misstro människor som påstår sig ha blivit utsatta för brott om dom inte vill anmäla detta.

Däremot håller jag med dig i det jag fetat.

EDIT: missade ett INTE
Citera
2013-12-14, 20:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Den här Förundersökningen innehåller ovanligt mycket män i en kvinnas liv. De är inte kontrollerade med alibi såvitt jag vet. Naturligtvis ska inte hela södra sveriges befolkning undersökas. Marinas kontakter sträckte sig förövrigt längre än så. Tycker du inte att det finns skäl att granska fler än FS i starten av utredningen iaf? Det tyckte två instanser. Det läget är nog inte annorlunda nu. Och är FS skyldig så är det rent förjävligt att han kan gå fri, just pga denna utredning. Man har inte kunnat visa hur man uteslutit alternativa GM.

Jag har inte sett någon knäppgök i Idafallet? Ingen som ringer in flera ggr i veckan och tipsar om märkliga saker? Inte heller i Bodenfallet. Och inte i Sandra i sollentuna fallet. Tvärtom.

Vad jag menade med FB´s nojjiga orolighet så jämför jag det med Marinas anhörigas oro. Dom har inte kontaktat polisen med märkliga utsagor.
FB tyckte förresten att han var den som kände Marina bäst, näst efter hennes syster. Bara sådär.. efter att ha setts, var det tre gånger, i verkliga livet. Och haft sms kontakt.

En kuf verkar han vara. Han kände även till Marinas tomt.. han beskrev den mycket väl. Ändå har han aldrig varit där vad jag kan läsa?

Ok det fetade: såvitt du vet...precis. jag hävdar samma som förr.
Ja, jag tycker att man borde ha kartlagt FS kontakter bättre med tanke på motivtbild, precis som jag sagt förr...
detta med FB motsäger sig själv...om du läser det du skrivit

EDIT; FS ändrat till FB i sista meningen
Citera
2013-12-14, 21:11
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det kan ju som sagt ha skett en olycka med dödlig utgång. Men det vill du inte ta till dig. Jag brukar inte resonera såhär, men det är något i det här fallet som verkar så himla märkligt.

Sen finns det ju dom som dödar dom som dom älskar. Det vet du väl? Susanne tex dog för att hennes x ansåg att hon var hans ännu. Han refererade henne som sin "sambo" fast dom inte längre bodde tillsammans.

Han är uppenbarligen inte riktigt riktigt i huvudet

Nu pratar vi fallet med M och om du ska till statistik får du ta med ...ja statistik
Citera
2013-12-14, 21:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Du har rätt! Han kunde Marinas kod.
Det där var ju en av alla lögner han belagts med.

Det hade jag glömt.

Det är kanske som med BOs smeknamn som bara MGM och familjen skulle känna till enligt vissa experter. Men i chatten med JE så visar det sig att även han känner till det namn som användes i smset till systern som MGM påstås ha skickat.

Är det fler som känner till detta och finns det andra "hemligheter" på vift?
Citera
2013-12-14, 21:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

I fallet du tar upp så handlar det snarare om en person som tror sig ha äganderätt till
annan människa. Inte mycket kärlek där. Också en mycket störd figur uppvisande klara
psykopatiska personlighetsdrag. Ifall såna här typer ska tillskrivas förmåga att älska
så är det nästan bara fråga om kärlek till sig själva.
Citera
2013-12-14, 21:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är kanske som med BOs smeknamn som bara MGM och familjen skulle känna till enligt vissa experter. Men i chatten med JE så visar det sig att även han känner till det namn som användes i smset till systern som MGM påstås ha skickat.

Är det fler som känner till detta och finns det andra "hemligheter" på vift?
men väldigt långsökt att han skulle kunna känna till kod till hennes kort eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in