2013-12-14, 16:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FUP880

Låter inte som typen som biter sig fast.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Jag ifrågasätter INTE din läskunnighet men detta uttalande ger mig en helt annan bild.

EDIT: ger detta en bild av en människa med empati? "han verkade inte bry sig" var detta för övrigt samma kvinna han våldtog sen (som hon påstår)?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 17:00.
Citera
2013-12-14, 17:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja? Han bad om den.
Jo, vad jag kommer ihåg så åtalades båda.

Och bara en av dom dömdes för misshandelsbrottet mot barnet och det va Fredrik. Det va Marina som såg till så att han hade ett ordnat liv och att det såg bra ut då straff utdömdes.
Citera
2013-12-14, 17:44
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Jag ifrågasätter INTE din läskunnighet men detta uttalande ger mig en helt annan bild.

EDIT: ger detta en bild av en människa med empati? "han verkade inte bry sig" var detta för övrigt samma kvinna han våldtog sen (som hon påstår)?

FS har ingen våldsam bakgrund. Så är det bara.

Jag skulle tro att bruden ifråga hade en övertro på sin egen betydelse.
Citera
2013-12-14, 17:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Fredrik Svensson har 28 brott i belastningsregistret och det är alltså inte en rar och snäll kille direkt.
En förundersökning med diverse uttalanden om hans psykopat drag, och hur han våldtagit minst två tjejer och hur han misshandlat sitt barn. Stulit från sin granne och tagit ut dennes pengar.
Hur han ljugit och stulit pengar från sina x. Hur han avlivat deras katter och hundar.
Se Siggemask i tråden om de hundarna som försvunnit i hans närhet.

Han har inte ett enda gott ord med sig mer än från sin nuvarande flickvän som då inte har alla hästar hemma. Men familjen verkar inte direkt vara förtjusta i denna typen.
Han är vedervärdig och som hans mor säger han gör inget utan att förvänta sig något av det.
Han är våldsam det råder inga tvivel om.

Mamman till Fredrik
Citat:
Ann**a ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid
varför han blir så arg.
An*** tillfrågas om Fredrik har någon diagnos men A:::ka uppger att när Fredrik föddes
1973 så fanns inget sådant men det var klart hon funderade. Hade han varit liten idag så hade
hon tagit honom till läkaren och är övertygad om att han skulle få en diagnos, ADHD eller
något liknande.
Hon beskriver att Fredrik inte är som andra.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 17:51.
Citera
2013-12-14, 17:53
Medlem
MrsMagoos avatar
FUP
1118

"Efter att Fredrik hört detta kom han fram till G*nilla och gav henne en smäll rakt"
alltså efter att du har hört av telefonsvararen och gav henne en smäll rakt i ansiktet och
därefter drog han henne i håret," ja sen blev det lite, sen stack du därifrån… "vid en
firmafest 2002"… nu har jag inte kläm på om ni är ihop då eller tillsammans men det
kan du bättre men då hade hon påstående att hon hade vart på den här firman, hon var
ensam på den här festen alltså och då hade hon bytt, säger hon att hon har bytt
telefonnummer med en kille, säger hon till dig alltså, men då var du nykter du var väl
hemma, du var hemma passade barnen, era gemensamma barn, och då "blev du
jättearg, tog G*nillas mobil, tog ut simkortet, bröt sönder det, sedan slog han henne,
hon kan tänka sig att det var en örfil, hon ringde då till sin lillasyster G*nilla vilket
innebar att Fredrik tog den bärbara telefonen och gjorde sönder den också och sedan
ringde lillasyster till Polisen som också kom till platsen men då", kommer du ihåg detta
att Polis har vart på plats när du och G*nilla?

Nej jag kommer ihåg just händelsen men inte att Polisen skulle ha vart på platsen

Då menar G*nilla på att hon inte vågar säga som det var riktigt kan man läsa här "att
systern överreagerat och att det inte var någon fara med henne, polisen åkte motvilligt
och G*nilla är osäker på om dom skrev någon anmälan"…

"Tiden före graviditeten"
har jag som överskrift här "Fredrik slog henne i genomsnitt 3-4 gånger i månaden när
det var som värst, han gav henne örfilar, slag med öppen alternativt knuten hand,
någon gång slog han med knytnäve i magen, använde aldrig något tillhygge, oftast slog
han 2-3 örfilar. G*nilla antog att misshandel var något som var mycket värre än det
hon blev utsatt för, G*nilla trodde då att hon gjort sig förtjänt av det", klassiskt känsla
för kvinnor som blir misshandlade. "Hon vet att hon kan vara väldigt påstridig och hon
trodde att det var hennes beteende som lockade fram misshandeln" det är också typiskt
kvinnor som får dålig självkänsla

Jaha och vad har det med saken och göra, vart vill du komma?
Att du har slagit G*nilla
Det har jag inte för det är lögner
Ja… vilket innebär att om du nu har såna här våldstendenser i kroppen
Jag har inga våldstendenser

Så här beter sig kräket och han är våldsbenägen. Han borde verkligen inte ses som en snäll person eller att man liksom försöker få detta kräket till något han inte alls är.
Ett as är ett as oavsett vad andra säger. Det är just såna här män som mördar. En urtypiskt gris med en störning, missbruk, kriminalitet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 18:04.
Citera
2013-12-14, 18:03
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
FUP
1118

"Efter att Fredrik hört detta kom han fram till G*nilla och gav henne en smäll rakt"
alltså efter att du har hört av telefonsvararen och gav henne en smäll rakt i ansiktet och
därefter drog han henne i håret," ja sen blev det lite, sen stack du därifrån… "vid en
firmafest 2002"… nu har jag inte kläm på om ni är ihop då eller tillsammans men det
kan du bättre men då hade hon påstående att hon hade vart på den här firman, hon var
ensam på den här festen alltså och då hade hon bytt, säger hon att hon har bytt
telefonnummer med en kille, säger hon till dig alltså, men då var du nykter du var väl
hemma, du var hemma passade barnen, era gemensamma barn, och då "blev du
jättearg, tog G*nillas mobil, tog ut simkortet, bröt sönder det, sedan slog han henne,
hon kan tänka sig att det var en örfil, hon ringde då till sin lillasyster G*nilla vilket
innebar att Fredrik tog den bärbara telefonen och gjorde sönder den också och sedan
ringde lillasyster till Polisen som också kom till platsen men då", kommer du ihåg detta
att Polis har vart på plats när du och G*nilla?

Nej jag kommer ihåg just händelsen men inte att Polisen skulle ha vart på platsen

Då menar G*nilla på att hon inte vågar säga som det var riktigt kan man läsa här "att
systern överreagerat och att det inte var någon fara med henne, polisen åkte motvilligt
och G*nilla är osäker på om dom skrev någon anmälan"…

"Tiden före graviditeten"
har jag som överskrift här "Fredrik slog henne i genomsnitt 3-4 gånger i månaden när
det var som värst, han gav henne örfilar, slag med öppen alternativt knuten hand,
någon gång slog han med knytnäve i magen, använde aldrig något tillhygge, oftast slog
han 2-3 örfilar. G*nilla antog att misshandel var något som var mycket värre än det
hon blev utsatt för, G*nilla trodde då att hon gjort sig förtjänt av det", klassiskt känsla
för kvinnor som blir misshandlade. "Hon vet att hon kan vara väldigt påstridig och hon
trodde att det var hennes beteende som lockade fram misshandeln" det är också typiskt
kvinnor som får dålig självkänsla

Jaha och vad har det med saken och göra, vart vill du komma?
Att du har slagit G*nilla
Det har jag inte för det är lögner
Ja… vilket innebär att om du nu har såna här våldstendenser i kroppen
Jag har inga våldstendenser

Så här beter sig kräket och han är våldsbenägen. Han borde verkligen inte ses som en snäll person eller att man liksom försöker få detta kräket till något han inte alls är.
Ett as är ett as oavsett vad andra säger.

Ja det brukar ju låta som ovan från hatiska ex. Men var är domarna, vittnesuppgifterna, läkarutlåtandena och polisens händelserapporter?
Citera
2013-12-14, 18:07
Medlem
Citat:
Fredrik Svensson har 28 brott i belastningsregistret och det är alltså inte en rar och snäll kille direkt.
En förundersökning med diverse uttalanden om hans psykopat drag, och hur han våldtagit minst två tjejer och hur han misshandlat sitt barn. Stulit från sin granne och tagit ut dennes pengar.
Hur han ljugit och stulit pengar från sina x. Hur han avlivat deras katter och hundar.
Se Siggemask i tråden om de hundarna som försvunnit i hans närhet.

Han har inte ett enda gott ord med sig mer än från sin nuvarande flickvän som då inte har alla hästar hemma. Men familjen verkar inte direkt vara förtjusta i denna typen.
Han är vedervärdig och som hans mor säger han gör inget utan att förvänta sig något av det.
Han är våldsam det råder inga tvivel om.

Mamman till Fredrik

Det där med att han tagit ut pengar från sin grannes kort är intressant. FS anklagas ju för att ha gjort likadant med Marina.
Jag har ofta undrat hur han lyckades få koden. Nån som vet vad som hände och hur det gick till?
Citera
2013-12-14, 18:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Det har ingen som helst betydelse om det inte finns domar eller ett enda dugg,.
Det som räknas är kvinnornas vittnesuppgifter och vad hans mor säger.

Frågan är om dom inte vittnat under ed också, och för den som tror att man måste vara dömd för att ha misshandlat kvinnor så är det nog så att man inte orkar med att tänka på att många är för rädda för att anmäla.

Många tror dom förtjänar det dessutom, och det är ju jävligt synd att man inte träffar på såna små ynkliga, patetiska karlar som verkar ha något annat än ett manligt organ mellan benen.
Det hade varit ett sant nöje.
Såna här män vet precis vilka kvinnor dom ska gå på och inte, men för den som letar efter domslut på alla misshandelsfall kan se på de 219 kvinnorna som utsatts av sina män som inte lever längre.
Det är ett stort problem och Fredrik är ett litet vidrigt kryp. Måste blivit något fel vid födseln helt enkelt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 18:17.
Citera
2013-12-14, 18:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det där med att han tagit ut pengar från sin grannes kort är intressant. FS anklagas ju för att ha gjort likadant med Marina.
Jag har ofta undrat hur han lyckades få koden. Nån som vet vad som hände och hur det gick till?

Han gjorde det med flera och han tankade med Marinas bensinkort.
Han körde upp varenda tjej på pengar, och sin granne som han ansåg att han hade rätt att stjäla av.
Pissråttan har kostat människor både sorg och elände, och samhället stora resurser.
Man borde stoppa dom i tid.
Citera
2013-12-14, 18:12
Medlem
Citat:
Han gjorde det med flera och han tankade med Marinas bensinkort.
Han körde upp varenda tjej på pengar, och sin granne som han ansåg att han hade rätt att stjäla av.
Pissråttan har kostat människor både sorg och elände, och samhället stora resurser.
Man borde stoppa dom i tid.

Du har rätt! Han kunde Marinas kod.
Det där var ju en av alla lögner han belagts med.

Det hade jag glömt.
Citera
2013-12-14, 18:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det har ingen som helst betydelse om det inte finns domar eller ett enda dugg,.
Det som räknas är kvinnornas vittnesuppgifter och vad hans mor säger.

Frågan är om dom inte vittnat under ed också, och för den som tror att man måste vara dömd för att ha misshandlat kvinnor så är det nog så att man inte orkar med att tänka på att många är för rädda för att anmäla.

Många tror dom förtjänar det dessutom, och det är ju jävligt synd att man inte träffar på såna är små ynkliga, patetiska karlar som verkar ha något annat än en manligt organ mellan benen.
Det hade varit ett sant nöje.
Så här män vet precis vilka kvinnor dom ska gå på och inte, men för den som letar efter domslut på alla misshandelsfall kan se på de 219 kvinnorna som utsatt av sina män som inte lever längre.
Det är ett stort problem och Fredrik är ett lite vidrigt kryp. Måste blivit något fel vid födseln helt enkelt.

Kvinnors vittnesuppgifter räknas inte, om det handlar om hatiska ex. De ljuger. T o m om att de skulle ha ringt polisen som då skulle ha kommit - hon visste nog inte att alla samtal till LAC loggas och att polispatrullerna för bok över vad de gör.
Citera
2013-12-14, 18:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du har rätt! Han kunde Marinas kod.
Det där var ju en av alla lögner han belagts med.

Det hade jag glömt.

Exakt och det innebär att han kunde hennes och alla dom andra tjejernas bankkoder.
Kan man sin grannes koder, så är man väldigt utstuderad måste jag säga.
Patetiska ynkliga Fredrik är inte så snäll som man vill ha det till i ämnet här, och för den läskunniga så är det ganska uppenbart vad han är kapabel till.
Kvinnohat är ganska så tydligt också kan man direkt påstå utan omsvep och det är ju också ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in