2013-12-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag ser det som väldigt sannolikt att det kan vara en tänkbar scenario. Bilden av kulbanan ger kanske lite belägg för det. Har det kunna avgöra om det var ett skott från håll eller direkt mot? Jag skulle pga tidigare inlägg om dessa gamla vapen att det var ett inpå-skott. Det var tydligen inte att rekommendera att använda dessa vapen för att skjuta mot huvudet då det var inte säkert att det skulle kunna döda. Så jag tror att detta var ett "nack-skott" dvs en regelrätt avrättning.

Jag har också fått för mig att det var på nära håll, men jag vet inte om de nånsin kunde avgöra det.
Fegt är jag övertygad om att det var.
Citera
2013-12-14, 15:57
Medlem
Grandiosos avatar
När man nu tittar igen på bilderna från dumpningsplatsen så växer den avsky och
förfäran man känner inför det här mordet på en kvinna i sin bästa ålder.
Hur är ett psyke beskaffat hos en människa som först kan skjuta ihjäl en värnlös
människa i dennes egen säng, förmodligen i ett sovande tillstånd, och sedan hantera
denna döda kropp som den aldrig haft ett värde? Stuva in den i ett paket, lägga den
i en bil och sedan bara slänga ut den i ödemarken. Som vilket obetydligt byte som helst.
Vilken människosyn har en individ som kan förfalla till något sånt här fullkomligt
vedervärdigt? Hur kan en person som gjort sig skyldig till något sånt här fasansfullt
sedan bara gå vidare i livet som ingenting?
Hur i all världen står man ut med sig själv? Hur kan man bara se andra människor i ögonen
efter något sånt här? Möta blicken hos offrets mamma, pappa och syskon?
Skam borde ge sig till känna.
Men nej, av det ser vi ingenting här uppenbarligen.

Det krävs nog en väldigt speciell typ av störd människa för att kunna begå allt detta.
Det oroar i hög grad att en sån person har fått vara på fri fot under flera år efter dådet.
Det får inte vara så helt enkelt.
Och det ska rättas till nu snart.

http://www.bild.me/bild.php?file=9229976bilens_placering.jpg
Citera
2013-12-14, 16:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu tror jag att pengabrist att finansiera CB i kombination med en redig Staropramenfylla duger tillräckligt som bränsle till gärningen. Men - om FS nu velat hämnas sin avhysning vore det ultimata att dominera en domina. Våldtäkt med pistol som maktmedel. Höjden av förnedring och hämnd. Faktiskt mer sannolikt än att FS skulle vara oskyldig.

Absolut, men varför ska FS så hårt poängtera detta faktum så tidigt i förhören, att de hade haft sex. En våldtäkt med hjälp av en gammal pistol skulle nog kunna förklara kulbanan. Om han är som jag tror är en psykopat så står han inte ut med att bli "hanterad" hur som helst. Det han han ju gett prov på tidigare. Då flickvännerna blivit less på hans iglande och förskingring av pengar har han återkommit och "hämnats" på dem med att våldta, dvs återtar makten. det är min teori.
Citera
2013-12-14, 16:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Absolut, men varför ska FS så hårt poängtera detta faktum så tidigt i förhören, att de hade haft sex. En våldtäkt med hjälp av en gammal pistol skulle nog kunna förklara kulbanan. Om han är som jag tror är en psykopat så står han inte ut med att bli "hanterad" hur som helst. Det han han ju gett prov på tidigare. Då flickvännerna blivit less på hans iglande och förskingring av pengar har han återkommit och "hämnats" på dem med att våldta, dvs återtar makten. det är min teori.
Han poängterade inte att de hade sex, han svarade på frågor.
Citera
2013-12-14, 16:17
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När man nu tittar igen på bilderna från dumpningsplatsen så växer den avsky och
förfäran man känner inför det här mordet på en kvinna i sin bästa ålder.
Hur är ett psyke beskaffat hos en människa som först kan skjuta ihjäl en värnlös
människa i dennes egen säng, förmodligen i ett sovande tillstånd, och sedan hantera
denna döda kropp som den aldrig haft ett värde? Stuva in den i ett paket, lägga den
i en bil och sedan bara slänga ut den i ödemarken. Som vilket obetydligt byte som helst.
Vilken människosyn har en individ som kan förfalla till något sånt här fullkomligt
vedervärdigt? Hur kan en person som gjort sig skyldig till något sånt här fasansfullt
sedan bara gå vidare i livet som ingenting?
Hur i all världen står man ut med sig själv? Hur kan man bara se andra människor i ögonen
efter något sånt här? Möta blicken hos offrets mamma, pappa och syskon?
Skam borde ge sig till känna.
Men nej, av det ser vi ingenting här uppenbarligen.

Det krävs nog en väldigt speciell typ av störd människa för att kunna begå allt detta.
Det oroar i hög grad att en sån person har fått vara på fri fot under flera år efter dådet.
Det får inte vara så helt enkelt.
Och det ska rättas till nu snart.

http://www.bild.me/bild.php?file=9229976bilens_placering.jpg

Som jag tror så är han en psykopat och de har ingen empati. De har ett alldeles eget sätt att resonera. För övrigt hur många skulle ha mage att leva på/igla på en annan människa i flera år och följa med och träffa dennes nära och kära fast han inte var välkommen? Jag tror att han ville visa för dem att det var hans som bestämde och på ett sätt gjorde han det också, med att komma trots allt, vägra flytta. Hur många skulle bara bita sig fast och vägra att flytta ifall förhållandet var slut?
Citera
2013-12-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han poängterade inte att de hade sex, han svarade på frågor.

Han bad själv om frågan.

Edit:
Jämför med resten av förhören...
Citera
2013-12-14, 16:33
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Han bad själv om frågan.

Edit:
Jämför med resten av förhören...

Jaså? Hur var det förresten, åtalades inte Marina för misshandel av FS barn också?
Citera
2013-12-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jaså? Hur var det förresten, åtalades inte Marina för misshandel av FS barn också?

Ja? Han bad om den.
Jo, vad jag kommer ihåg så åtalades båda.
Citera
2013-12-14, 16:45
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja? Han bad om den.
Jo, vad jag kommer ihåg så åtalades båda.

Lindat in barnet i plast i uppfostringssyfte och dessutom fotat?
Citera
2013-12-14, 16:46
Medlem
Citat:

Du verkar veta mer än mig, så fortsätt gärna...
Citera
2013-12-14, 16:52
Bannlyst
Citat:
Som jag tror så är han en psykopat och de har ingen empati. De har ett alldeles eget sätt att resonera. För övrigt hur många skulle ha mage att leva på/igla på en annan människa i flera år och följa med och träffa dennes nära och kära fast han inte var välkommen? Jag tror att han ville visa för dem att det var hans som bestämde och på ett sätt gjorde han det också, med att komma trots allt, vägra flytta. Hur många skulle bara bita sig fast och vägra att flytta ifall förhållandet var slut?

FUP880
Citat:
Hanna gjorde slut på ett café, minns hon. "Han reagerade inte så mycket, utan verkade tro att
han skulle kunna komma tillbaka om han ville".

Låter inte som typen som biter sig fast.
Citera
2013-12-14, 16:53
Bannlyst
Citat:

Under fysiskt hot av Freddie ja.
Freddie var och är en alkoholist och hur man än vänder och vrider på det som skrivits i de sociala medierna då går detta inte att förbises.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in