2013-12-14, 12:46
Medlem
Titianas avatar
-FS är förbannad på M för att hon "vittnade" mot honom gällande tejpandet av barnen.
-Han födkrok börjar försvinna..M har sagt att han ska försvinna.
-Han har troligen förskingrat 10 papp av M då spelet köptes. Detta kanske upptäcktes av M
-Han har redan utsett en ny kvinna i sitt liv men kanske är det lite svårt att lämna denna sugarmom och inte veta vem han ska igla på sen.
- I och med att han är psykopat så anser han säkerligen att M är skyldig honom något för allt han gjort för henne. Därför ska han ha nåt på köpet innan han drar. Han kanske tom ha krävt pengar av henne och hon bett han att "dra". På ett eller annat sätt ska han ha dessa pengar...över hennes döda kropp så att säga.
-Familjen är uppenbarligen rädd för FS. De vill inte fara till huset utan polis. Varför?
-Han har pratat om hur han skulle göra för att göra sig av med henne, varför? Vem bör såna morbida diskussioner med sin sambo.
Citera
2013-12-14, 12:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På sid 133, bild 37 syns två skottkärror. På sid 151, bild 63, finns en skottkärra som matchar mamma L:s beskrivning. Belägg för att skottkärran saknas?

Då kanske skottkärran finns där då. Ok det betyder inte att inte kunnat användas som hjälpmedel.
Som du själv sa så är dammet orört och kroppen är i skogen och hon är skjuten i sängen.
Så hur har kroppen flyttats till buskaget enligt dig?
Citera
2013-12-14, 12:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Finns den med i någon av bilderna då? Om inte..då saknas den.

Det tar ett tag att söka igenom bilderna. Jag kan göra det lite senare, nu måste jag ut i solen. När jag söker på ordet, kommer bara ord upp, inga bilder.
Citera
2013-12-14, 12:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
-FS är förbannad på M för att hon "vittnade" mot honom gällande tejpandet av barnen.
-Han födkrok börjar försvinna..M har sagt att han ska försvinna.
-Han har troligen förskingrat 10 papp av M då spelet köptes. Detta kanske upptäcktes av M
-Han har redan utsett en ny kvinna i sitt liv men kanske är det lite svårt att lämna denna sugarmom och inte veta vem han ska igla på sen.
- I och med att han är psykopat så anser han säkerligen att M är skyldig honom något för allt han gjort för henne. Därför ska han ha nåt på köpet innan han drar. Han kanske tom ha krävt pengar av henne och hon bett han att "dra". På ett eller annat sätt ska han ha dessa pengar...över hennes döda kropp så att säga.
-Familjen är uppenbarligen rädd för FS. De vill inte fara till huset utan polis. Varför?
-Han har pratat om hur han skulle göra för att göra sig av med henne, varför? Vem bör såna morbida diskussioner med sin sambo.

Marina stod själv åtalad för brottet tillsammans med FS vill jag minnas? Hon friades dock
Citera
2013-12-14, 12:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det fetade kan inte ens SKL säkra så det är ju skillat av dig att göra det.
Jag har inte varit inne på bråk överhuvudtaget. OM det är en alt GM så tror jag på sexlek gone wrong med alt GM.

En anledning till att göra sig av med kroppen kan vara spår av DNA, eller?

Då skulle nog ju rimligtvis ha forslats långt ut i helvete tycker jag. alternativt botten av en sjö..
Jag vet inte riktigt vad ni människor har för sexliv men jag tror att detta med sexlekar är bara fantasier som kittlar folket lite att tänka på. Så smarrigt med ett sexmord...
Citera
2013-12-14, 12:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då kanske skottkärran finns där då. Ok det betyder inte att inte kunnat användas som hjälpmedel.
Som du själv sa så är dammet orört och kroppen är i skogen och hon är skjuten i sängen.
Så hur har kroppen flyttats till buskaget enligt dig?
Så du medger att det inte är sant att skottkärran saknades.

Du påstod att mamma L har sagt att skottkärran saknades, och att Marina blev skjuten i bakhuvudet. Jag tycker att du ska belägga detta innan du fortsätter med fler påståenden och frågor. Det är inte bra när folk kommer med obelagda påståenden och försöker skapa trådsanningar. Det stör diskussionen.

Det kan ha varit två man som bar ut ur huset, och sedan kördes paketet i bil till FP. Sigges väg röjdes 2011. Var den framkomlig innan med vanlig personbil, eller krävdes det terränggående fordon? Marinas koreanska bil och Lupon hade inga spår av att ha gått i terräng.
Citera
2013-12-14, 12:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Marina stod själv åtalad för brottet tillsammans med FS vill jag minnas? Hon friades dock

Jag byter uttryck till skvallrat då. Jag menar inte att hon var hörd som vittne.
Citera
2013-12-14, 12:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
På sid 133, bild 37 syns två skottkärror. På sid 151, bild 63, finns en skottkärra som matchar mamma L:s beskrivning. Belägg för att skottkärran saknas?

Ja på sid 134 syns skottkärror, två stycken gröna. Det är bild 38 i min FUP?
På sid 151 ser det ut som en aluminiumfärgad skottkärra?

Är det bara jag som tycke att skottkärran på sid 151 ser nyare ut på trähandtagen?

Saknas det inte en skottkärra? Är det en för mycket? Vems är det?
Citera
2013-12-14, 13:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Då skulle nog ju rimligtvis ha forslats långt ut i helvete tycker jag. alternativt botten av en sjö..
Jag vet inte riktigt vad ni människor har för sexliv men jag tror att detta med sexlekar är bara fantasier som kittlar folket lite att tänka på. Så smarrigt med ett sexmord...

Nej mitt sexliv hör inte hit. Marina var dock flitig besökare på vad polisen kallar "sexsajter" och hade många kontakter där och chattade med många av dom.
I Marinas sovrum hittades lite av varje som hjälpte Marina att leva ut sin sexualitet. Piskor, gunga, boll, och lite så.

Sexmord sa jag inte heller. Jag sa sexlek gone wrong. Det är lite skillnad vill jag påstå.
Citera
2013-12-14, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja på sid 134 syns skottkärror, två stycken gröna. Det är bild 38 i min FUP?
På sid 151 ser det ut som en aluminiumfärgad skottkärra?

Är det bara jag som tycke att skottkärran på sid 151 ser nyare ut på trähandtagen?

Saknas det inte en skottkärra? Är det en för mycket? Vems är det?
De gröna syns både på sid 133 och 134.

Sid 483:
Citat:
Marina köpte en skottkärra och [mamma L] var då med. [Mamma L] beskriver skottkärran som inhandlades som som mycket stor och att den hade trähandtag. Den var metallfärgad, aluminium kanske. Skottkärran ska stå där den äldre står, bakom skjulet.
Skottkärran införskaffades av Marina och mamma L inför FS gårdsarbeten.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-14 kl. 13:08.
Citera
2013-12-14, 13:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
De gröna syns både på sid 133 och 134.

Sid 483:

Skottkärran införskaffades för FS gårdsarbeten av Marina och mamma L inför FS gårdsarbeten.

Tänkte mer på L´s ord: Det fanns ju redan en skottkärra. Varför köpa en till? Det fanns till och med två skottkärror när den tredje införskaffades.

Naturligtvis kan inte L ha stenkoll på vad hennes vuxna dotter har hemma. Det gäller ju allt från skottkärror och piskor till presenningar.
Citera
2013-12-14, 13:11
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Så du medger att det inte är sant att skottkärran saknades.

Du påstod att mamma L har sagt att skottkärran saknades, och att Marina blev skjuten i bakhuvudet. Jag tycker att du ska belägga detta innan du fortsätter med fler påståenden och frågor. Det är inte bra när folk kommer med obelagda påståenden och försöker skapa trådsanningar. Det stör diskussionen.

Det kan ha varit två man som bar ut ur huset, och sedan kördes paketet i bil till FP. Sigges väg röjdes 2011. Var den framkomlig innan med vanlig personbil, eller krävdes det terränggående fordon? Marinas koreanska bil och Lupon hade inga spår av att ha gått i terräng.

Och på vilket sätt skiljer sig mina teorier från dina? Jag försöker inte skapa trådsanningar eller skapa ett försvar för FS. Finns skottkärran kvar hade jag väl fel i det avseendet. Det erkänner jag omedelbart. Det intressanta är varför FS propsar på att det ska köpas en ny då det redan finns en.

Din teori med två män. Hade hon en dubbeldejt? Enligt er så var det ju det, dejten, som var anledningen att han skulle sitta på en gravsten en hel natt. Eller tänker du att oddsen är höga för att de ska ha kommit förbi andra förövare just denna natt då FS var borta?
Sigges väg: Om jag förstått det rätt så användes denna väg flitigt av sportfiskare och jag utgår från att detta även gjordes före 2011.
Och för att klargöra en sak så har jag inte vigt mitt liv åt att lusläsa fuppen och all annan material, för jag har ett jobb att sköta och ett liv också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in