2013-12-14, 12:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sidhänvisning till mamma L:s påstående?

I FUP framgår att L varit med och köpt skottkärra. Ingenstans står det att det saknas en skottkärra när jag söker på ordet "Skottkärra" i FUP.
Citera
2013-12-14, 12:29
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här diskuteras ju dock båda sakerna. Och FS har ju väntat förr. Nu finns en kropp där inget DNA påträffats. Ett påverkat vittne som kan ha tagit fel på dag. Hårstrån som inte kollats. Har jag missat något?

glöm inte "smygmobilen"
Citera
2013-12-14, 12:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
glöm inte "smygmobilen"

Just det. Men den togs inte upp i resningsansökan av någon anledning.
Citera
2013-12-14, 12:31
Bannlyst
Citat:
glöm inte "smygmobilen"
Vad vet du om den?
Verkar som det dras lite för stora växlar om denna telefon.
Kommer du att vara närvarande när skyldighetsdommen faller?
Citera
2013-12-14, 12:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ointressant överhuvudtaget. Har inte för avsikt att genomföra min plan.

Vore mordet planerat så finns det andra ställen att avrätta en människa än i dens säng. Jag tror inte det var planerat. Jag tror att det skedde i affekt. Oavsett om det är FS eller alt GM.

Låt oss titta lite på det då? Affekt.
M låg på mage (naken, hon sov tydligen naken) och är skjuten genom bakhuvudet så det det låter orimligt att det ska ha pågått något bråk oavsett FS eller okänd GM. Att det sen känns väldigt otäckt att tänka att någon ska komma in i ens sovrum och bara kallblodigt avrätta en person är helt naturligt för oss flesta.
Sen som tidigare redan nämnts så ifall en okänd GM skjutit henne i affekt eller planerat, varför ska han göra en stor möda att skaffa undan kroppen? Ingen vet att han är där och då är ju det rimligaste alternativet att dra. Varför skulle han i så fall äventyra att eventuellt bli sedd med att börja baxa runt med paketet?
Citera
2013-12-14, 12:34
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Vad vet du om den?
Verkar som det dras lite för stora växlar om denna telefon.
Kommer du att vara närvarande när skyldighetsdommen faller?

Jag vet absolut ingenting om "smygmobilen". Precis som resten av er. Det är därför den är så intressant, eller tycker du inte?
Citera
2013-12-14, 12:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
I FUP framgår att L varit med och köpt skottkärra. Ingenstans står det att det saknas en skottkärra när jag söker på ordet "Skottkärra" i FUP.

Finns den med i någon av bilderna då? Om inte..då saknas den.
Citera
2013-12-14, 12:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
M låg på mage (naken, hon sov tydligen naken) och är skjuten genom bakhuvudet så det det låter orimligt att det ska ha pågått något bråk oavsett FS eller okänd GM. Att det sen känns väldigt otäckt att tänka att någon ska komma in i ens sovrum och bara kallblodigt avrätta en person är helt naturligt för oss flesta.
Sen som tidigare redan nämnts så ifall en okänd GM skjutit henne i affekt eller planerat, varför ska han göra en stor möda att skaffa undan kroppen? Ingen vet att han är där och då är ju det rimligaste alternativet att dra. Varför skulle han i så fall äventyra att eventuellt bli sedd med att börja baxa runt med paketet?
Belägg för att hon blev skjuten i bakhuvudet?

TR:
Citat:
Det är också möjligt att en annan gärningsman, exempelvis en person som hon fått kontakt med på nätet och tagit med sig hem, kan ha skjutit Marina Johansson eller utövat annat dödligt våld mot henne och sedan transporterat bort kroppen och att [FS] dolt blodspåren när han kommit hem och sett vad som hänt för att undvika att bli misstänkt.
Citera
2013-12-14, 12:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Finns den med i någon av bilderna då? Om inte..då saknas den.
På sid 133, bild 37 syns två skottkärror. På sid 151, bild 63, finns en skottkärra som matchar mamma L:s beskrivning. Belägg för att skottkärran saknas?
Citera
2013-12-14, 12:41
Bannlyst
Citat:
Jag vet absolut ingenting om "smygmobilen". Precis som resten av er. Det är därför den är så intressant, eller tycker du inte?

Jo det tycker jag. Advokaten ska ju försöka in i det sista att få Freddie att passera gå utan fängelsetid.
Jag funderar på vad du tycker och känner inför rättegångsdramat?
Har du pratat med Freddie om hur er framtid kommer att se ut? Det behöver du inte svara på. Men kan vara intressant för resten av oss att veta.
Citera
2013-12-14, 12:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
glöm inte "smygmobilen"
Händer det att du och fästmannen diskuterar Marina och hennes död? Och vad sägs i så fall?
Är du helt övertygad om fästmannens oskuld?
Hur blir det med förhållandet vid en eventuell fällande dom?
Överlever förhållandet en sån sak, tror du?
Kärleken mellan er är kanske väldigt stark? Står emot alla yttre påfrestningar?
Citera
2013-12-14, 12:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det fetade kan inte ens SKL säkra så det är ju skillat av dig att göra det.
Jag har inte varit inne på bråk överhuvudtaget. OM det är en alt GM så tror jag på sexlek gone wrong med alt GM.

En anledning till att göra sig av med kroppen kan vara spår av DNA, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in