2013-12-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Sluta projektera så mycket, det är rentav pinsamt.

Det är mer troligen du som har någon knepig relation till din egen sexualitet eftersom du verkar vara lika mogen som ett litet barn och därför har samma metoder att hantera saker som hotar ditt ego, där du bara skyller ifrån dig på dem eller den som kommer med det som ett litet stampande barn som lägger armarna i kors och säger "NÄE MEN DU E!" med suris-mun.

Samma sak med det här med att männen ska känna någon slags "Lättnad" över att kalla horor för horor - det är mer du som känner lättnad av att argumentera om det i all evighet för du tror du tar det som ger dig ångest under kontroll då.

Är man så sträv och obalanserad man måste försöka kontrollera t ex saker som skrivs på ett forum blir man nog tänd på väldigt kinky och förnedrande saker som innebär den inte får chansen att styra vad som sker med den, du bara exponerar dig själv med allt vad du skriver och anklagar manliga forumskribenter för.

Du känner dig nog rentav väldigt träffad av hur kvinnor målas upp på detta forum.

Du känner att du måste bolla tillbaka den "heta" frågan till att handla om mig. Brändes den så? Stackars liten då!

Jag är helt övertygad om att man kan hitta några gemensamma nämnare bland de som ofta måste skriva att en viss kvinna är hora eller vissa kvinnor är horor eller helt obestämbara kvinnor är horor väldigt ofta.

Det är ett fenomen som finns på FB och bara att läsa här och försöka fundera ut hur dessa män fungerar.
Citera
2013-12-14, 12:17
Medlem
IngetSagts avatar
Nu kan jag ju bara svara för mig själv. Men jag har aldrig kallat någon för hora och ser heller ingen anledning att göra det.

Det jag kan ha gjort vid något svagt tillfälle är att utbrista HORA eller så om jag har gjort mig rejält illa. Varför kan jag inte svara på då jag i ärlighetens namn känt mig rätt dum efteråt, men det har varit en slags reflex, inget jag kan styra över själv.

Det handlar rimligtvis om att jag hört andra uttrycka sig så och ordet har genom detta fått en laddning, något att ta till vid extrema situationer. Men det rör sig max om två tillfällen under ett helt liv. Jag tror att du helt enkelt gör en liten hen av ett dun här i bästa fall. En fjäderhöna.

Min personliga ståndpunkt *sic* är dock att folk som använder liknande ord har en viss intellektuell begränsning snarare än att de gör det för någon slags njutnings skull. Men även att det är ett sätt att provocera, vilket ju verkar lyckas.
Citera
2013-12-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetSagt
Nu kan jag ju bara svara för mig själv. Men jag har aldrig kallat någon för hora och ser heller ingen anledning att göra det.

Det jag kan ha gjort vid något svagt tillfälle är att utbrista HORA eller så om jag har gjort mig rejält illa. Varför kan jag inte svara på då jag i ärlighetens namn känt mig rätt dum efteråt, men det har varit en slags reflex, inget jag kan styra över själv.

Det handlar rimligtvis om att jag hört andra uttrycka sig så och ordet har genom detta fått en laddning, något att ta till vid extrema situationer. Men det rör sig max om två tillfällen under ett helt liv. Jag tror att du helt enkelt gör en liten hen av ett dun här i bästa fall. En fjäderhöna.

Min personliga ståndpunkt *sic* är dock att folk som använder liknande ord har en viss intellektuell begränsning snarare än att de gör det för någon slags njutnings skull. Men även att det är ett sätt att provocera, vilket ju verkar lyckas.

Tycker du att jag gör en stor sak av det genom att starta en tråd om detta? Varför då? Hela FB svämmas över av hortrådar men att diskutera det fenomenet är alltså att göra en höna av en fjäder enligt dig.

Tycker du att känns tråkigt att män kan njuta av att skriva hora om kvinnor ofta? Så tråkigt att du helst inte vill låtsas om det?
Citera
2013-12-14, 12:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Handlar inte om någon intellektuell begränsning. Språket är i konstant förändring. Avarter som mej, sej, minutrar och sekundrar dyker upp hela tiden. Hora har fått vidgad betydelse i alldagligt bruk. Det är unger som att säga Fan.

Det är bara strålkärringar som fortafarande tror att det är något som måste vara riktat mot kvinnor.
Citera
2013-12-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Handlar inte om någon intellektuell begränsning. Språket är i konstant förändring. Avarter som mej, sej, minutrar och sekundrar dyker upp hela tiden. Hora har fått vidgad betydelse i alldagligt bruk. Det är unger som att säga Fan.

Det är bara strålkärringar som fortafarande tror att det är något som måste vara riktat mot kvinnor.

så trådarna som finns i startinlägget kan hora översättas med fan och det är inte riktat mot kvinnor?

svenska ingenting är fan?

(FB) Svenska tjejer är horor

(FB) Varför är svenskor som horor utomlands på semestern?

Varför är svenskor som horor utomlands på semestern?

(FB) Svenska kvinnors horrykte bland utlänningar - stämmer det?

(FB) När är en tjej hora - När är en tjej en hora

(FB) Svenska tjejer är horor, men ni BETALAR för en hora i Thailand, Varför?

(FB) Jaha, da har man tagit oskulden pa en hora da!
Citera
2013-12-14, 12:35
Medlem
IngetSagts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Tycker du att jag gör en stor sak av det genom att starta en tråd om detta? Varför då? Hela FB svämmas över av hortrådar men att diskutera det fenomenet är alltså att göra en höna av en fjäder enligt dig.

Tycker du att känns tråkigt att män kan njuta av att skriva hora om kvinnor ofta? Så tråkigt att du helst inte vill låtsas om det?

Visst, det är jättetråkigt om det är så, men jag ser det inte riktigt. Jag umgås väl med lite mer belevat folk då.

Men, jag skulle nog akta mig lite för att dra för stora växlar på hur klientelet på flashback agerar ställt mot samhället i stort. Dels så blir det ju lite begränsat iom att endast en viss typ av människor (generellt sett) vistas här / i forum X / deltar i diskussioner / osv.

Dessutom så tar man ju på sig en viss persona när man registrerar sig. Den här personan jag skriver under nu pratar inte på samma sätt som någon annan hypotetisk persona jag kan tänkas skriva under, och besöker inte ens nödvändigt samma forumdelar. Folk kan vara troll eller vara mer frispråkiga eller något annat. Jag tror man skall ta det här stället med en nypa salt helt enkelt.

På samma sätt som jag ibland roar mig med att gå in på exempelvis familjeliv och läsa lite. Där är det ju helt andra tankar och tongångar. Men man kan ju inte säga att det forumet representerar samhället.

Men jag vill poängtera att jag tycker, liksom du, att det är förkastligt att gå runt och kalla andra för exempelvis hora.
Citera
2013-12-14, 12:40
Avslutad
Är det inte okej att kalla killar för horor då, eller vad menar du?

Jag och mina kompisar brukar i varje fall, på skoj, kalla varandra för horor.
Citera
2013-12-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetSagt
Visst, det är jättetråkigt om det är så, men jag ser det inte riktigt. Jag umgås väl med lite mer belevat folk då.

Men, jag skulle nog akta mig lite för att dra för stora växlar på hur klientelet på flashback agerar ställt mot samhället i stort. Dels så blir det ju lite begränsat iom att endast en viss typ av människor (generellt sett) vistas här / i forum X / deltar i diskussioner / osv.

Dessutom så tar man ju på sig en viss persona när man registrerar sig. Den här personan jag skriver under nu pratar inte på samma sätt som någon annan hypotetisk persona jag kan tänkas skriva under, och besöker inte ens nödvändigt samma forumdelar. Folk kan vara troll eller vara mer frispråkiga eller något annat. Jag tror man skall ta det här stället med en nypa salt helt enkelt.

På samma sätt som jag ibland roar mig med att gå in på exempelvis familjeliv och läsa lite. Där är det ju helt andra tankar och tongångar. Men man kan ju inte säga att det forumet representerar samhället.

Men jag vill poängtera att jag tycker, liksom du, att det är förkastligt att gå runt och kalla andra för exempelvis hora.

Ja självklart så är det ytterligt få män som tråden handlar om.

Jag bryr mig själv inte alls om att folk kallar andra för horor. Det säger ju något om dem som skriver det, inte om mig.

Jag är fascinerad av de som nästan tvångsmässigt måste skriva "hora" och jag vill veta varför de gör det. Och vad andra tror.

Jag har ju skrivit vad jag tror, att man äcklas över sin egen sexualitet och då lägger dem på tjejer för att kunna äcklas över sexualiteten fast hos kvinnor i stället för hos sig själv.

Så egentligen är jag väl klar med diskussionen om ingen annan kommer med något tänkvärt.
Citera
2013-12-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Är det inte okej att kalla killar för horor då, eller vad menar du?

Jag och mina kompisar brukar i varje fall, på skoj, kalla varandra för horor.

Jag har inte sagt att det inte är okej. Alla som vill säga hora får säga det hur mycket de vill för mig. Jag skiter i vilket faktiskt.
Citera
2013-12-14, 12:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Tror nog iofs att Flashback klientelet ändå är en hyfsad representation av samhället i just detta avseendet. Vad som är grejen här är att det är anonymt. Då kan man använda uttryck och begrepp man skulle dra sig för annars. Det som egentlgen är avarten här är att en del männsikor tycks ta åt sig av vad folk skriver anonymt på nätet.
Citera
2013-12-14, 12:49
Medlem
För att en del män har mindervädeskomplex, och därmed ett starkt behov av att göra ner och sparka på någon annan, och för att vi ständigt har denna polarisering vi och dem. Yttrar sig i sexism och rasism. Att gå runt och kalla kvinnor för horor är sexism.
Citera
2013-12-14, 13:10
Medlem
IngetSagts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror nog iofs att Flashback klientelet ändå är en hyfsad representation av samhället i just detta avseendet. Vad som är grejen här är att det är anonymt. Då kan man använda uttryck och begrepp man skulle dra sig för annars. Det som egentlgen är avarten här är att en del männsikor tycks ta åt sig av vad folk skriver anonymt på nätet.

Det är ett stort antal individer här helt klart. Men om man zoomar in på en viss del av forumet och särskilt på enstaka trådar så ser man ju att det ibland rör sig om högst ett tiotal som brukar göra sin röst hörd. Personligen så kanske jag slötittar på en fyra-fem forumdelar i snitt. Det är dessutom rätt sällan jag bryr mig om att skriva något och när jag gör det så är det ofta överdrivet hövligt eller överdrivet otrevligt. Mellanlägena roar mig inte så värst mycket när det gäller diskussionsforum.

Efter att ha slötittat lite här inne exempelvis så börjar man ju känna igen en stor del av de som verkligen bemödar sig med att skriva, vilket iofs visar på att de har ett tydligt intresse men gör det en smula enahanda efter ett tag att läsa kanske.

Men visst, jag tror flashback i stort spänner över ett brett spektra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in