2013-12-14, 11:45
Medlem
En annan teori är ju att vi inte fått lära oss hantera ilska när vi växt upp.

I vårt samhälle är ilska förknippat med något fult, nära knutet till utåtagerande ilska. Vi får aldrig lära oss att ilska är en lika bra och äkta känsla som kärlek.

Därmed jobbar de flesta av oss hårt att undertrycka ilska, och anonymt näthat blir en ventil att släppa ut det som ligger där under ytan. Och då kan man säga hora, cp eller vilket annat hat man nu råkar häva ur sig.
Citera
2013-12-14, 11:46
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Har dessa män en skam för att de är män och är kåta. Är kåtheten skamligt för dem?

jag läste inte trådarna så jag vet inte. men jag vet definitivt att det finns skam för mäns sexualitet i världen. jag kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag blivit skambelagd för att ha gjort sexuella närmanden. "creep, gubbslem, äckel" osv. ett annat typiskt exempel är ju pojkar i skolan som skäms över att få stånd i klassrummen. alla pekar och skrattar och säger usch.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-12-14 kl. 11:55.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Du skrev ett helt inlägg om ingenting. Det tar jag som om du är lite störd över ämnet men inte kan komma på något sätt att försvara horpratet.

Nej nej. Det där är bara som du tar det. Det är din livliga fantasi som spelar dig ett spratt igen.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2013-12-14 kl. 11:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Näthat är ju en egen typ av psykologi antar jag, och det är nog svårt att korrekt bedöma varför människor släpper ut sådant.

Ja men man kan fundera över det.

Jag tror att en del män har så starka otillfreställda sexuella behov att de känner sig skakade och kanske äcklade över sig själv så att de häver över detta på kvinnor och skriver därför "hora" för att försöka må bättre genom att föra över äcklet på kvinnorna i stället.
Citera
2013-12-14, 11:49
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ja men man kan fundera över det.

Jag tror att en del män har så starka otillfreställda sexuella behov att de känner sig skakade och kanske äcklade över sig själv så att de häver över detta på kvinnor och skriver därför "hora" för att försöka må bättre genom att föra över äcklet på kvinnorna i stället.

Nej det är bara som du tror.

Du måste tänka istället.
Citera
2013-12-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej nej. Det där är bara som du tar det. Det är din livliga fantasi som spelar dig ett spratt igen.

Du argumenterar dåligt. Jag påstår att det finns män som faktiskt skriver hora för att de känner sig äckliga av sin egen kåthet och sen försöker flytta över känslan på kvinnor.
Citera
2013-12-14, 11:55
Medlem
Citat:
Du argumenterar dåligt. Jag påstår att det finns män som faktiskt skriver hora för att de känner sig äckliga av sin egen kåthet och sen försöker flytta över känslan på kvinnor.

Ok, helt ok påstående/teori. Hur går du vidare för att backa upp eller verifiera det påståendet?
Citera
2013-12-14, 11:55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Klart det finns. Finns kvinnor som kallar män äckel av precis samma skäl.

Ska du ine påstå att solen är varm också?
Citera
2013-12-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ok, helt ok påstående/teori. Hur går du vidare för att backa upp eller verifiera det påståendet?

Det är ju så att obehagliga känslor brukar en del ibland försöka lägga utanför sig själv. Så de användare som skriver hora på ett visst sätt tolkar jag som om de faktiskt försöker förflytta en obehaglig känsla någon annanstans.

Inte alla som skriver hora men en del skriver det på ett i alla för mig uppenbart sätt för att njuta av att förflyttat något från sig själv till någon annan så att man kan njuta av att hata detta hos kvinnor i stället för hos sig själv.
Citera
2013-12-14, 12:03
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Inte alla som skriver hora men en del skriver det på ett i alla för mig uppenbart sätt för att njuta av att förflyttat något från sig själv till någon annan så att man kan njuta av att hata detta hos kvinnor i stället för hos sig själv.

http://www.youtube.com/watch?v=ixWIlv74Fjk&t=5m40s
Citera
2013-12-14, 12:06
Medlem
-vaas-s avatar
Sluta projektera så mycket, det är rentav pinsamt.

Det är mer troligen du som har någon knepig relation till din egen sexualitet eftersom du verkar vara lika mogen som ett litet barn och därför har samma metoder att hantera saker som hotar ditt ego, där du bara skyller ifrån dig på dem eller den som kommer med det som ett litet stampande barn som lägger armarna i kors och säger "NÄE MEN DU E!" med suris-mun.

Samma sak med det här med att männen ska känna någon slags "Lättnad" över att kalla horor för horor - det är mer du som känner lättnad av att argumentera om det i all evighet för du tror du tar det som ger dig ångest under kontroll då.

Är man så sträv och obalanserad man måste försöka kontrollera t ex saker som skrivs på ett forum blir man nog tänd på väldigt kinky och förnedrande saker som innebär den inte får chansen att styra vad som sker med den, du bara exponerar dig själv med allt vad du skriver och anklagar manliga forumskribenter för.

Du känner dig nog rentav väldigt träffad av hur kvinnor målas upp på detta forum.
Citera
2013-12-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Klart det finns. Finns kvinnor som kallar män äckel av precis samma skäl.

Ska du ine påstå att solen är varm också?

Nu handlar tråden om män som använder ett och samma ord och varför de gör det i den stora omfattning de gör det.

Inte om kvinnor och inte om solen. Känner du dig mycket träffad av tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in