2013-12-14, 12:07
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det var ju rep runt paketet på flera ställen, förmodligen har då GM lyft ut paketet med hjälp av en
rem / rep förankrad i repen som var runt paketet. Alt att man håller vardera hand runt de befintliga rep som fanns runt paketet.
Går man bredbent så bör det inte vara några problem att lyfta ca 80kg nån decimeter ovanför golvet mellan benen om man själv är relativt stor o stark. Dessutom fullproppad med adrenalin..
Jag är inte helt övertygad om att skottkärran användes till transporten.

Q ville veta hur man skulle kunna ha gjort detta utan att röra runt dammet och där är ju skottkärran ett alldeles förträffligt alternativ. Att den sen har köpts trots att det fanns en och numera saknas...ja
Citera
2013-12-14, 12:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om inte jag har helt fel så leder rampen in till huset? Vilka plattor sattes inne i huset?
Du får motbevisa mig med lite bättre argumentation...
Rampen ledde upp till altanen, inte till huset. Jag tycker det ser ut som om plattsättning pågår höger om huset på sid 134, bild 39. Rampen är antagligen enklaste sättet att komma dit med en skottkärra.

Tillägg: På sid 139, bild 47 ser det också ut att pågå plattsättningsarbete. Vägen dit går via rampen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-14 kl. 12:13.
Citera
2013-12-14, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Q ville veta hur man skulle kunna ha gjort detta utan att röra runt dammet och där är ju skottkärran ett alldeles förträffligt alternativ. Att den sen har köpts trots att det fanns en och numera saknas...ja
Källa på att skottkärran saknas?
Citera
2013-12-14, 12:11
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det tycker jag verkar lite väl konspiratoriskt. När jag tänker "jag ska döda den jäveln" (jodå jag har tänkt så men inte utfört handlingen och kommer aldrig göra det ) så tänker jag inte på skottkärror iaf. Kanske mer på tillvägagångsätt vid självaste dödandet. Du vet kniv - för blodigt, pistol - för otäckt, tabletter/förgiftning - smärtfritt och blodfritt osv.

Men det finns ju ett problem med det. Smaklöst gift har inte många tillgång till och det antalet tabletter som skulle krävas lämnar nog en bra bismak. Hur ska du få detta i ditt tilltänkta offer?
Citera
2013-12-14, 12:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det var ju rep runt paketet på flera ställen, förmodligen har då GM lyft ut paketet med hjälp av en
rem / rep förankrad i repen som var runt paketet. Alt att man håller vardera hand runt de befintliga rep som fanns runt paketet.
Går man bredbent så bör det inte vara några problem att lyfta ca 80kg nån decimeter ovanför golvet mellan benen om man själv är relativt stor o stark. Dessutom fullproppad med adrenalin..
Jag är inte helt övertygad om att skottkärran användes till transporten.

Så har jag inte tänkt. Det är praktiskt möjligt när du målar upp det scenariot. Jag skulle inte klara det, men jag väger en hel del mindre än själva paketet. Känner mig manad att be någon bära en vän till mig på det viset. Utan presenning då förstås, men det borde gå med läderremmar? Det är ju själva lyftet vi diskuterar så det spelar ju ingen roll vad man använder då.
Citera
2013-12-14, 12:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du glömde en fråga, hur vet du att inte fler plattor hade satts?

Åter igen ett desperat försök att förvilla oss bort från det väsentliga. Jag vet inte om fler plattor sattes. Det kanske någon annan kan svara på. Nu är det ju de sex plattor framför rampen som är de som är intressanta. Och om FS motförmodan lyft ett finger i övrigt för att bidra till sitt gratisboende..är inte relevant.

Om rampen kom dit 27:e då måste plattorna har kommit dit ungefär samtidigt..
Citera
2013-12-14, 12:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men det finns ju ett problem med det. Smaklöst gift har inte många tillgång till och det antalet tabletter som skulle krävas lämnar nog en bra bismak. Hur ska du få detta i ditt tilltänkta offer?

Ointressant överhuvudtaget. Har inte för avsikt att genomföra min plan.

Vore mordet planerat så finns det andra ställen att avrätta en människa än i dens säng. Jag tror inte det var planerat. Jag tror att det skedde i affekt. Oavsett om det är FS eller alt GM.
Citera
2013-12-14, 12:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åter igen ett desperat försök att förvilla oss bort från det väsentliga. Jag vet inte om fler plattor sattes. Det kanske någon annan kan svara på. Nu är det ju de sex plattor framför rampen som är de som är intressanta. Och om FS motförmodan lyft ett finger i övrigt för att bidra till sitt gratisboende..är inte relevant.

Om rampen kom dit 27:e då måste plattorna har kommit dit ungefär samtidigt..
Om fler plattor sattes före, varför smutsade inte skottkärran ner på parkettgolvet? Jag har visat på två platser runt huset där plattsättningsarbete tycks pågå.
Citera
2013-12-14, 12:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Källa på att skottkärran saknas?
Är det inte du som kan denna fup utan och innan?
Jag minns att mamma hade sagt att den nya skottkärran saknas som hon tydligen hade varit med vid tillfället den inköptes.
Varför saknas den nya skottkärran?
Citera
2013-12-14, 12:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är det inte du som kan denna fup utan och innan?
Jag minns att mamma hade sagt att den nya skottkärran saknas som hon tydligen hade varit med vid tillfället den inköptes.
Varför saknas den nya skottkärran?
Sidhänvisning till mamma L:s påstående?
Citera
2013-12-14, 12:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Vadå oavsett?
Är det Freddie eller en alt GM som sitter och väntar på sitt öde?

Här diskuteras ju dock båda sakerna. Och FS har ju väntat förr. Nu finns en kropp där inget DNA påträffats. Ett påverkat vittne som kan ha tagit fel på dag. Hårstrån som inte kollats. Har jag missat något?
Citera
2013-12-14, 12:25
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Om fler plattor sattes före, varför smutsade inte skottkärran ner på parkettgolvet? Jag har visat på två platser runt huset där plattsättningsarbete tycks pågå.

Nu vet vi ju inte att den plattsättning som utförts gjordes med den nya skottkärran. Det kan mycket väl ha skett sommaren före tex med den gamla skottkärran.
Kan du finna något skäl till varför den nya skottkärran saknas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in