2013-12-14, 11:20
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
och var är dessa föremål ?
Den nyinköpta skottkärran som är försvunnen......
Rampen är kvar på fastigheten...
Citera
2013-12-14, 11:20
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det skulle kunna vara ett par gröna gubbar från mars också som landat med sin grönskimrande
farkost utanför husknuten. Det skulle kunna vara Mats Alm och hans ondsinta kinespolare
som slog till i natten. Det skulle kunna vara precis vad som helst i fantasins värld.
I den konkreta verkligheten vet vi mycket väl vad det handlade om.
Det kommer att slås fast definitivt framåt mitten av januari.
Nja, den trio jag har i åtanke finns allt i verkligheten.
Citera
2013-12-14, 11:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina hade ingen anledning att be FS stanna borta om hon inte planerade något särskilt.
Det är han som påstår det, ja.
Du som så benhårt tror på hans oskuld i det här är förstås benägen att ta uppgiften som sann.
Vi som tror något annat betraktar uppgiften som en fet gemen lögn.
Citera
2013-12-14, 11:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Polisen sökte efter damm som rörts om. Den hittade inget. Plast på golvet rör om damm.

och hur har då den som ni påstår okände GM fått ut kroppen?
För den hittades ju inte i huset och där skulle ju en okänd GM har lämnat henne och dragit illa kvickt.
Citera
2013-12-14, 11:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är han som påstår det, ja.
Du som så benhårt tror på hans oskuld i det här är förstås benägen att ta uppgiften som sann.
Vi som tror något annat betraktar uppgiften som en fet gemen lögn.
Det citerade inlägget var en fortsättning på hypotesen att Marina hade en dejt.

Jag tror inte benhårt på hans oskuld, däremot att bevisen inte räcker för en fällande dom. Någon annan kan ha begått brottet.
Citera
2013-12-14, 11:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
För den hittades ju inte i huset och där skulle ju en okänd GM har lämnat henne och dragit illa kvickt.
De kan ha varit två. Hur skulle en ensam man ha tagit ut kroppen?
Citera
2013-12-14, 11:28
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Inte om den "okände" enbart är okänd såsom misstänkt gärningsman.
Citera
2013-12-14, 11:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Den nyinköpta skottkärran som är försvunnen......
Rampen är kvar på fastigheten...
Källa på att skottkärran har försvunnit? Vad är det som syns på sid 151, bild 63?
Citera
2013-12-14, 11:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:
De kan ha varit två. Hur skulle en ensam man ha tagit ut kroppen?

Jag har ingen aning om hur klen du är eller folk generellt men tom jag,kvinna skulle kunna baxa upp en kropp i det paket som fanns. Madrassen mjukar upp så att inte alla utstickande delar fastnar och pressningen ger bra glid.

Ett alternativ är att köra kärran in i sovrummet. Det är inget problem att dra en skottkärra uppför några trappsteg även med en last på 80kg. det handlar om teknik. Sen nerför rampen och plattorna som lagt så lämpligt på plats och in i bagageluckan. Hyundais lucka ligger i riktigt bra höjd för att bara "skopa upp" lasten i luckan.

Att FS har haft lite problem med att röja undan henne tyder ju placeringen av kroppen på fyndplatsen och detta ger ju plattor, ramper och skottkärror en helt annan mening.

Är det nån som hittat en skottkärra i skogen alternativt annanstans under dessa år kanske

EDIT: och ni som nu kommer och säger att paketet inte skulle ligga kvar i skottkärran. Det är för helvete bara att bilda fast den i skottkärran eller hur?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 11:44.
Citera
2013-12-14, 11:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Denna ramp som skulle användas till arbete. Körde han grus in i huset då? Jag kan för mitt liv inte fatta hur han ska förklara bort detta. Plattsättningen? tom en idioter och småbarn skulle ju naturligtvis börja sätta plattorna från trappan och ut inte tvärtom så det håller inte heller men en mördare som vill underlätta baxandet av en kropp ja då skulle jag också lägga det som de ligger. Mycket enklare att köra tex nyköpt stor skottkärra fram till bilen
Om den var där redan den 27:e då har det ju planerats lite i förväg
I lite i samma anda.
-Det köps in en ny skottkärra fast det redan finns en
-Vapnet stjäls av FS

Om det nu köpts en ny skottkärra, kan det då inte vara i syftet att den höll bättre för ändamålet "plattsättning" än den gamla? Kanske var den gamla rostig och ranglig?

Köptes kärran med kort så måste det ju gå att kontrollera detta. Kontant så kan ett kvitto ha funnits. Men jag är själv dålig på att spara på kvitton om det inte gäller garantier för varorna jag köpt.
Citera
2013-12-14, 11:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur klen du är eller folk generellt men tom jag,kvinna skulle kunna baxa upp en kropp i det paket som fanns. Madrassen mjukar upp så att inte alla utstickande delar fastnar och pressningen ger bra glid.

Ett alternativ är att köra kärran in i sovrummet. Det är inget problem att dra en skottkärra uppför några trappsteg även med en last på 80kg. det handlar om teknik. Sen nerför rampen och plattorna som lagt så lämpligt på plats och in i bagageluckan. Hyundais lucka ligger i riktigt bra höjd för att bara "skopa upp" lasten i luckan.

Att FS har haft lite problem med att röja undan henne tyder ju placeringen av kroppen på fyndplatsen och detta ger ju plattor, ramper och skottkärror en helt annan mening.

Är det nån som hittat en skottkärra i skogen alternativt annanstans under dessa år kanske
Och detta utan att paketet rör upp damm på golvet, eller kärran lämnar smutsmärken på golvet?
Citera
2013-12-14, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Visst kan det ha varit ett oplanerat mord.

Det skulle kunna vara ett par inbrottstjuvar på jakt efter bensinpengar som överraskades av en kvinna med pistol i handen.
Efter skottet kan man ha tagit hjälp av en tredje som kanske suttit kvar i baksätet på bilen.

Joho du tjena.
Min magkänsla säger mig att eftersom mordet på M varit uppe förut med vissa så har tanken funnits i Freddis huvud ett tag före själva gärningen. Och eftersom vissa här tror att självaste Harry Houdini
Har varit inblandad kan ju dessa försöka sig på en förklaring till hur ett 80 kg otympligt paket kommit ut ur huset. Kanske man får lite tabletter mot ryggvärk efter detta värv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in