2013-12-14, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inga uppgifter om att masttömning skedde någon annanstans än vid Bottenstugan. Det gav inget.

Det är ju märkligt eftersom Enar har gjort denna slutsats:
Citat:
Det var anmärkningsvärt att det inte fanns några blodspår och annat i och utanför huset Detta visade att brottet var skickligt utfört och att Marina Johanssons kropp hade hanterats med stor försiktighet.
Sannolikt hade den packats in på något sätt innan den lämnade sovrummet.

Självklart har Polisen tänkt att det kan vara flera, man man hoppade över att följa upp telefonkontakter under BOs hus.

Gärningsmannastyrd utredning från dag 0.
Citera
2013-12-14, 10:36
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Varför betyder det att det var ett planerat mord? Varför kan det inte vara en form av olyckshändelse bara för att man skaffar hjälp?

Tror du AJ i Idatråden planerat mord? Han ringde hjälp. Två stycken kom till undsättning. Ida vägde 50 kg.
Visst kan det ha varit ett oplanerat mord.

Det skulle kunna vara ett par inbrottstjuvar på jakt efter bensinpengar som överraskades av en kvinna med pistol i handen.
Efter skottet kan man ha tagit hjälp av en tredje som kanske suttit kvar i baksätet på bilen.
Citera
2013-12-14, 10:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom

Det skulle kunna vara ett par inbrottstjuvar på jakt efter bensinpengar som överraskades av en kvinna med pistol i handen.
Efter skottet kan man ha tagit hjälp av en tredje som kanske suttit kvar i baksätet på bilen.

Inbrott vet jag inte om jag tror på.. Är det en alt GM tror jag mer på en dejt.
Citera
2013-12-14, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom

Japp, M var ju beredd att dra vapen om någon närmade sig huset.
Men det är en avsevärd skillnad att trycka av, kanske förmåddes hon inte ?

Enligt uppgift så har området haft problem med inbrott, huset ligger ostört längst in.
M gjorde ingen hemlighet av att hon hade pengar. Eller FS. Rykten sprider sig snabbt.
Citera
2013-12-14, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inbrott vet jag inte om jag tror på.. Är det en alt GM tror jag mer på en dejt.
Det tror jag också. Marina hade ingen anledning att be FS stanna borta om hon inte planerade något särskilt.
Citera
2013-12-14, 10:47
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Varför betyder det att det var ett planerat mord? Varför kan det inte vara en form av olyckshändelse bara för att man skaffar hjälp?

Tror du AJ i Idatråden planerat mord? Han ringde hjälp. Två stycken kom till undsättning. Ida vägde 50 kg.
Tror inte FS har någon polare som skulle hjälpa honom med ett mord......
Madde är nog att utesluta som hjälpreda.....
En stor skottkärra, en bred stabil ramp så behövde FS ingen hjälp bara planering före....
Den kraftiga rampen in i huset vars enda syfte var för borttransport av den mördade MJ...
Citera
2013-12-14, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Eftersom flera personer betvivlar att mördaren Fredr#k Svenss#n kunde klara av det själv utan att lämna spår efter sig så betyder detta att det var ett planerat "MORD"
Jag själv levererar paket som väger upp till 140 kg......med hjälpmedel självklart som t.ex. kärror utan några problem med att lyfta paketen......
Det har sagts i tråden att Maskroos skulle inneha traktorkort......inte att hon körde traktor till Spekeröd
Var lugna FS kommer att fällas för vad han gjort mot Marina, ingen tvekan alls
Citat:
En stor skottkärra, en bred stabil ramp så behövde FS ingen hjälp bara planering före....
Den kraftiga rampen in i huset vars enda syfte var för borttransport av den mördade MJ...
Tror du att mordet var planerat eller inte? Om rampens enda syfte var borttransport så måste det ha varit planerat.
Citera
2013-12-14, 10:50
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Två man som lyfter och en som håller kärran på plats är det ultimata.
Citera
2013-12-14, 10:57
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Det finns inget som "bekräftar" att MJ bett FS vara borta, det är bara sagor från mördaren FS utan tvekan...
Marina skulle aldrig vågat ta hem någon till sitt egna hem, helt uteslutet
Finns ingen annan trolig gm än FS vilket gör att FS ska sona detta brottet, allt annat är bara svammel från icke insatta i detta fallet om mordet på Marina....
Alla är kollade utom påskharen o jultomten
Citera
2013-12-14, 11:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja det är en teori lika god som någon annan. Men jag tror ändå att det måste varit väldigt svårt att få upp 80 kg i en skottkärra utan att den vält. Vilket fabrikat var skottkärran av och vilken storlek, minns du det?
Citera
2013-12-14, 11:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

och var är dessa föremål ?
Citera
2013-12-14, 11:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man har inte frågat FS vart rampen var den 27e. Den kan varit temporärt flyttad på, arbete pågick.

Polisen har haft god tid att förhöra FS om rampen den 27e.

Denna ramp som skulle användas till arbete. Körde han grus in i huset då? Jag kan för mitt liv inte fatta hur han ska förklara bort detta. Plattsättningen? tom en idioter och småbarn skulle ju naturligtvis börja sätta plattorna från trappan och ut inte tvärtom så det håller inte heller men en mördare som vill underlätta baxandet av en kropp ja då skulle jag också lägga det som de ligger. Mycket enklare att köra tex nyköpt stor skottkärra fram till bilen
Om den var där redan den 27:e då har det ju planerats lite i förväg
I lite i samma anda.
-Det köps in en ny skottkärra fast det redan finns en
-Vapnet stjäls av FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här