2013-12-14, 09:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja och FS hade ju inga vänner, det framgår ju i tråden om inte annat. Snabbt inkallad.. hur långt är det mellan Övre Röra och Karlstad med omnejd? Jag menar om M@dde scenariot skulle stämma? Det är väl den enda som tråden är övertygad om som skulle ställa upp på detta?

Sen måste jag få inflika att FS inte skulle ha haft samma behov att putsa bort fingeravtryck lite här och där.. han bodde ju trots allt i huset så självklart finns spår av FS av naturliga skäl. En alt GM vill nog mer dölja sina spår. Spekulerar vilt nu.

Svarar mig själv på det fetade:
Google maps gör gällande att mellan Spekeröd och Karlstad är det 222 km. Den säger även att med bil tar det 2h och 42 minuter. Lite lång tid att vänta kanske? Det blir ju ljust fort på sommaren.

Så om FS är skyldig kan vi ju utesluta M@ddes inblandning i frakt av paket skulle jag tro.
Citera
2013-12-14, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ja och FS hade ju inga vänner, det framgår ju i tråden om inte annat. Snabbt inkallad.. hur långt är det mellan Övre Röra och Karlstad med omnejd? Jag menar om M@dde scenariot skulle stämma? Det är väl den enda som tråden är övertygad om som skulle ställa upp på detta?

Sen måste jag få inflika att FS inte skulle ha haft samma behov att putsa bort fingeravtryck lite här och där.. han bodde ju trots allt i huset så självklart finns spår av FS av naturliga skäl. En alt GM vill nog mer dölja sina spår. Spekulerar vilt nu.

Det som band medhjälpare med GM var en tung kriminell bakgrund, samhällshat och trasiga familjeförhållanden i Idafallet.
M@dde har både familj och är inte kriminell eller samhällshatande.

Av det jag känner till av henne så är hon lika mycket medhjälpare som frun till MB i Boden-fallet.

Frågan är om det finns kontakter M hade som har kriminella band ?
Vet vi något om kartläggningen av Ms kontakter och deras ev. domar ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-14 kl. 09:09.
Citera
2013-12-14, 09:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det scenariot är värt nada.
Bara ren faktalös skit precis som försöken att tillmäta "smygmobilen" någon som helst betydelse
för utgången av det här målet.

Vakna upp nån jävla gång och inse att krypet ni så ihärdigt försvarar inte är värd att
ägna någon möda. Det är ett ruttet människoexemplar och nu är hans fall snart nära.

Det vet du också innerst inne fast du förtränger det bra.

Nej jag tycker faktiskt inte att man kan bortse ifrån att FS kan ha haft en medhjälpare om han är skyldig, eller någon annan om någon annan skulle gjort detta. Det ÄR svårt att bära ca 80 kg som är långt och slappt. Det är inte som att lyfta en skivstång. Det kan ju knappast vara lättare att bära 80 kg än 50 kg?
Citera
2013-12-14, 09:07
Bannlyst
Citat:
Svarar mig själv på det fetade:
Google maps gör gällande att mellan Spekeröd och Karlstad är det 222 km. Den säger även att med bil tar det 2h och 42 minuter. Lite lång tid att vänta kanske? Det blir ju ljust fort på sommaren.

Så om FS är skyldig kan vi ju utesluta M@ddes inblandning i frakt av paket skulle jag tro.

Ja, även tidsaspekten talar mot.
Citera
2013-12-14, 09:11
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, även tidsaspekten talar mot.

Sen bodde jag dessutom ytterligare 84 km ovanför Karlstad då.
Citera
2013-12-14, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Sen bodde jag dessutom ytterligare 84 km ovanför Karlstad då.

Ah, då är det ytterligare en timme till.

Då hade FS jiggat färdigt för länge sedan på rastplatsen, så det var ingen nytta att ringa dig då.
Citera
2013-12-14, 09:17
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ah, då är det ytterligare en timme till.

Då hade FS jiggat färdigt för länge sedan på rastplatsen, så det var ingen nytta att ringa dig då.

Sen tror jag även att det var någon i trådstarten som antydde att jag skulle ha tagit traktor från H-fors till Spekeröd. Jag vet inte riktigt hur lång tid det skulle ta. Visst trimmar man fordon i bygden, men jag vet inte vad jag ska säga om det...
Citera
2013-12-14, 09:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej jag tycker faktiskt inte att man kan bortse ifrån att FS kan ha haft en medhjälpare om han är skyldig, eller någon annan om någon annan skulle gjort detta. Det ÄR svårt att bära ca 80 kg som är långt och slappt. Det är inte som att lyfta en skivstång. Det kan ju knappast vara lättare att bära 80 kg än 50 kg?
Vem har sagt att man behöver bära?
Man kan väl dra en kropp dit man ska ha den.
Och så farligt svårt är inte direkt 80 kg att hantera för en enda person.
FS är nästan 190 cm lång och har nog muskler som räcker till för att klara av en sån uppgift
som att frakta bort ett lik på 80 kg.

Nej, jag tror inte hon Madde var honom behjälplig någonstans i detta och ingen annan heller.
Det här torde han ha utfört alldeles själv men fick kanske lite ont i sin ömtåliga rygg efteråt...
Citera
2013-12-14, 09:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
FS är nästan 190 cm lång och har nog muskler som räcker till för att klara av en sån uppgift

Nej, jag tror inte hon Madde var honom behjälplig någonstans i detta och ingen annan heller.
Det här torde han ha utfört alldeles själv men fick kanske lite ont i sin ömtåliga rygg efteråt...

Om jag inte minns fel så fanns det inga spår efter att något dragits över golvet.

Hur mycket hade MGM behövt städa i rummet? Troligen det som inte blev bortstädat t.ex. blod under sängen. Istället blev spår bortstädade som borde varit kvar, är det inte lite konstigt?
Citera
2013-12-14, 09:35
Bannlyst
Citat:

Paketet har inga spår efter att den släpats 100kg tung på mark av en person.
Än mindre på en vass gallerdurk.

Heller inga spår efter städning eller dragning inne i huset.

För att få bilden klar för sig hur stort paketet var, tänk en 100kg stor 80x60cm garderob.
Prova flytta den själv.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-14 kl. 09:39.
Citera
2013-12-14, 09:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Om FS dragit M´s kropp så borde det märkas på antingen madrassen eller presenningen. Jag utgår från att presenningen hämtats och själva "paketeringen" skett i sovrummet. Nu minns jag inte och orkar inte söka på bilder inifrån huset i den stora FUP:en så rätta mig om jag har fel här i det jag skriver nu: Var inte Marinas sovrum en trappa upp? Så då ska man alltså ha släpat ensam en kropp ner från trappan utan att minsta skada på paketet sker? Det är kanske möjligt, det vet jag inte. Men det låter inte möjligt. Har ingen lust att göra mig uppmärksammad i trapphuset med ett 80 Kg presenningpaket för att utföra experimentet... även om det känns lockande ska jag medge.

Har längd med styrka att göra? Jag vet inte vad FS tar i bänkpress, men det kanske står någonstans här i tråden? Eller hur stark han är/var då?

Tillägg; Vad skönt att inte du heller tror att M@dde är inblandad i detta. Hon har det nog jobbigt nog ändå än att bli uthängd som medhjälpare i ett mord på ett forum. Polisen tycks ju inte tro det heller är viktigt att poängtera. Så MrsMagoos påhopp på en icke anklagad kvinna känns väldigt inte okey.
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-12-14 kl. 09:37.
Citera
2013-12-14, 09:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då har MrsMagoo helt missat vad som finns i utredningen angående M:s vampyrlekar och viss annan böjelse i presentation på nätet.
Du som verkar vara väldigt intresserad av sånt där med vampyrlekar - vad innebär
såna? Vad menas?
Jag är helt kass på dylikt nämligen. Jag behöver bli lite upplyst. Orkar inte googla om saken.
Är vapen vanlig ingrediens i såna här små lekar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in