2013-12-14, 03:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Precis och då hade det inte blivit någon resning.
Ett sista primalskrik kan ju vara nödvändigt innan domen faller för att få sin sk teori belagd, men nej det händer inte att vare sig med lägre misstankegrad eller att rubricering ändras .

Kulans bana är alltså något som kan vara svårbegripligt eftersom man antog att blodfläcken va mens som kommit under tid eller att man lekt vampyrlekar. Nu vet man att Marina förlorade minst 2 liter blod, och blodpölen är ett klassiskt huvudskott.

Då har MrsMagoo helt missat vad som finns i utredningen angående M:s vampyrlekar och viss annan böjelse i presentation på nätet.
Citera
2013-12-14, 03:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Dessutom testbäddade Enar sängen och sa i TR att det kunde ha vart svårt om det var en person som gjort det.

Som kuriosa kan nämnas att skadan är av samma typ som den gamle kungen Karl XII hade. Dvs resultatet av en tung relativt långsam projektil. Då går det inte att skilja utgångshål från ingångshål och det blir en typisk skadebild med lösslagna benplattor.

I Norge 1718 var det rimligtvis en kula i det räckviddsmässiga slutet av sin bana och i Spekeröd 2010 var det rimligtvis den militära ammunitionstypen 39b som användes i den obsoleta pistolen
m07.
Citera
2013-12-14, 08:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Detta eviga tjafsande om små löjliga detaljer!
Kom med något som VERKLIGEN bevisar FS oskuld istället!
Vad har ni kommit med?
Löjliga mätningar på mobilmaster vilket visade sig vara att göra om och göra fel, låt de som jobbar med sådant undersöka saken..
Löjliga anmärkningar på hur PolisB minns fönsters placering och annat ovidkommande när hans fokus ligger på att söka en kvinna, inte att rita en skalenlig planskiss!
Påståenden om att personen i bilen (som ser ut som F och) som lägligt nog passerar på ett sätt som passar perfekt in i tidsaxeln skulle vara M, när vem som helst förstår att det är är F som döljer sitt ansikte!
Påståenden om att personen som står med paketet skulle vara en turist med en sovlåda!
Påståenden om att polisen borde rivit upp sängen när de sökte en försvunnen person.
Skulle hon blivit platt och hamnat under madrassen eller?
Påståenden om att M tagit livet av sig själv, att det var en olycka, att en okänd person varit där, och annat dravel.
Senast nu att en gammal dammig mobil från förritiden skulle innehålla något som talar till Fs fördel.
Löjligt!

Hej!
Vakna!
Om OM det var en olycka, vilken oskyldig person skulle då inte ringa 112?
Om det var en okänd GM, varför städa? Varför inte bränna upp stället eller bara dra?
Förklara för mig varför ni tror att FS är oskyldig för det övergår mitt förstånd.

Jag skulle tro att en alt GM inte vill lämna spår efter sig, så städar av den anledningen. Skulle det varit en alt GM så måste denne GM iaf varit 100% säker på att den hade tid att städa undan efter sig så då måste en alt GM antingen varit invaggad i tron att MJ var singel eller att MJ talade sanning då hon sa "vi har huset för oss själva fram till kl...."

Oavsett vem som är GM så har jag så svårt att tro att någon ensam klarat av att bära ut Marinas kropp ur huset. Marina var inte en tjej i 50 kg klassen och en slapp kropp kan vara nog så besvärlig att bära om den är i 50 kg klassen. Fråga utredarna i Idafallet. Dom hävdar med bestämdhet att den man som sitter åtalad för det mordet inte på egen hand klarar det. Utan att han fått hjälp.

Det tror jag att GM för detta brott också fått. Och är det då FS så undrar jag: 1. hur många vänner var det FS hade nu igen? 2. Hur många av dom skulle hjälpa FS att frakta en kropp?
Citera
2013-12-14, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så du agerar domstol (HR) i förebyggande syfte? Får jag fråga vad du har för kvalifikationer att göra detta? Bara för att stilla min nyfikenhet?
HD konstaterar att det framkommit ny bevisning dvs Marianas döda kropp och att vissa vittnesmål ges en annan betydelse pga av detta. Det sammantaget med det som framkommit hittills är tillräckligt för att ifrågasätta HR:ens tidigare dom. Obs, de hade ingen kropp så bedömningen gjordes på delvis andra grunder och för att tom du ska förstå detta, HR kommer att pröva all bevisning som parterna lägger fram och granska detta objektivt, precis som de gjorde förra gången. Att det ska vara andra ledamöter i domstolen är ju bara att vänta av jävsskäl. Frågor på det?
Det var de objektiva åsikterna i detta inlägg nu till de mer subjektiva. Du verkar uppenbarligen inte begripa rättsväsendet i Sverige utan bara argumenterar utifrån FS oskuld i frågan. Det är ju helt upp till dig varför du väljer att ta detta vägval men jag kan ändock tycka att det är skönt att du inte sitter och dömer i domstol.

HD har aldrig ifrågasatts HRs dom, vart får du det ifrån ?

Det är riktigt att jag diskuterar frågan utifrån FS oskuld. Det är vad han säger och befunnits i två domstolar, samt utgångsläget i den tredje förhandlingen. Frågor på det ?

I övrigt har du ett obesvarat inlägg angående rättsväsendet och kunskap här:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-14, 08:29
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om? Hårstråna säger väl inget? Kan man inte analysera så kan man inte och det har ingen betydelse för ett skit.

Även om man analyserat hårstråna och sagt att dessa råttfärgade hårstråna va hans, så är det inget bindande till honom han bodde i huset.

Vad är det du inte förstår i ett indiciemål? Menar du att HD bedömer sannolikheten att han hade fällts som fel eller vad menar du?

//Tror man kanske menar att det finns två sorters råttor. En råtta med långt grått råttfärgat hår som bär namnet Fredrik. Sen gnagaretypen som gnagt hål i presenningen.,

Jag skulle tro att hårstråna får samma utrymme i domstolen som fingeravtrycken fick.
De lämnar utrymme för alternativa förlopp och gärningsmän.

Skillnaden i denna rättegång är att det finns numera två tekniska bevis i stället för ett som Polisen inte gått vidare med.

Dubbelt så jobbigt för ÅK på den tekniska sidan alltså.
Citera
2013-12-14, 08:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Två gärningsmän jobbar mer än dubbelt så fort också.

Var M betuttad i sk.gruppsex ?
Jag har inte koll på alla hennes böjelser, det var rätt många -filier ikryssat och vittnat om i utredningen.

Nej det tror jag inte att hon var. Inget som framkommit och min magkänsla säger nej. Inte heller ville hon ha kvinnor med i sängen, det framgår däremot tydligt.
Citera
2013-12-14, 08:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Äsch Marina mördades den 28 juli så den 29 juli då kräket säger att han är på kyrkogården då¨är hon död sen ett dygn tillbaka. Bilen på pendeln sov. Rövarhistorierna ser ut att ha krympt ihop till ingenting i princip. Och hur han ska förklara det ska bli ett nöje att bevittna.
Nej, han ljög bara och låtsades vara intresserad av detta, men ett par piskrapp stod han nog ut med så han kunde nästla sig in ett tag i alla fall. Gjorde hon detta? Har du film på det eller vad menar du? Hade dom sex? Vad gjorde Marina med killarna utanför hemmet?

Vad menar du med det av mig fetade?
Citera
2013-12-14, 08:41
Bannlyst
Citat:
Mer än 15 år kan du räkna med. 17 på sin höjd, men inte mindre än 16 år.,
Så han kan ljuga vidare sen på anstalt med andra likasinnade dårar, och pack.

Smoking gun som Hansson så gärna vill använda.

Våldtäkt är inget som behöver finnas så som att han är dömd för det.
Här går jag på vad tjejerna säger och dom känner inte varandra, så dom är trovärdiga.
Lustiga jävla uttryck om våldtäkt. Många vågar inte anmäla, så våldtäkterna kan ha ägt rum i alla fall.

Ja, du har gått på vad tjejerna säger.
Man bör ha en smula kritiskt lyssnande istället för att förstå besvikna ex och mammor som inte klarade sitt jobb.

Det har ÅK fasta på, de är inte inbjudna till rättegången. Fundera på hur det hänger ihop med trovärdigheten
Citera
2013-12-14, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det tror jag inte att hon var. Inget som framkommit och min magkänsla säger nej. Inte heller ville hon ha kvinnor med i sängen, det framgår däremot tydligt.

Så scenariot med två bör innefatta en snabbt inkallad medhjälpare, eller att två anlänt till M samtidigt.

Med tanke på Idafallet så kan man inte utesluta detta.
Där är en del av bevisningen är kompletta masttömningar och kartläggning av teletrafik.
Har masterna ovanför Ms bostad tömts, likaså den vid pendeln ?
Eller masten där Ms telefon sist befann sig ?
Citera
2013-12-14, 08:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Så scenariot med två bör innefatta en snabbt inkallad medhjälpare, eller att två anlänt till M samtidigt.

Där är en del av bevisningen är kompletta masttömningar och kartläggning av teletrafik.

Ja och FS hade ju inga vänner, det framgår ju i tråden om inte annat. Snabbt inkallad.. hur långt är det mellan Övre Röra och Karlstad med omnejd? Jag menar om M@dde scenariot skulle stämma? Det är väl den enda som tråden är övertygad om som skulle ställa upp på detta?

Sen måste jag få inflika att FS inte skulle ha haft samma behov att putsa bort fingeravtryck lite här och där.. han bodde ju trots allt i huset så självklart finns spår av FS av naturliga skäl. En alt GM vill nog mer dölja sina spår. Spekulerar vilt nu.
Citera
2013-12-14, 08:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vådaskott känns lika troligt som självmord...

Om det uppkommit en kamp om vapnet, är det då rätt att benämna ett skott som vådaskott?
Citera
2013-12-14, 09:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Det scenariot är värt nada.
Bara ren faktalös skit precis som försöken att tillmäta "smygmobilen" någon som helst betydelse
för utgången av det här målet.

Vakna upp nån jävla gång och inse att krypet ni så ihärdigt försvarar inte är värd att
ägna någon möda. Det är ett ruttet människoexemplar och nu är hans fall snart nära.

Det vet du också innerst inne fast du förtränger det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in