Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Mja, HD resonerar att det inte har framkommit att M träffat någon annan.
Men har man hoppat över en mobiltelefon innehållande 176 män så kan man börja tvivla.
Lägg där till att LJ aldrig varit på rastplatsen 26-30e
Och att ett antal hårstrån i fyndet kan komma från någon annan.
Att vittnet KH stärks.
Ja då står vi med en situation där brottet mycket väl inte hänt 27/28e.
Och då kan FS inte dömas.
Så du agerar domstol (HR) i förebyggande syfte? Får jag fråga vad du har för kvalifikationer att göra detta? Bara för att stilla min nyfikenhet?
HD konstaterar att det framkommit ny bevisning dvs Marianas döda kropp och att vissa vittnesmål ges en annan betydelse pga av detta. Det sammantaget med det som framkommit hittills är tillräckligt för att
ifrågasätta HR:ens tidigare dom. Obs, de hade ingen kropp så bedömningen gjordes på delvis andra grunder och för att tom du ska förstå detta, HR kommer att pröva all bevisning som
parterna lägger fram och granska detta objektivt, precis som de gjorde förra gången. Att det ska vara andra ledamöter i domstolen är ju bara att vänta av jävsskäl. Frågor på det?
Det var de objektiva åsikterna i detta inlägg nu till de mer subjektiva. Du verkar uppenbarligen inte begripa rättsväsendet i Sverige utan bara argumenterar utifrån FS oskuld i frågan. Det är ju helt upp till dig varför du väljer att ta detta vägval men jag kan ändock tycka att det är skönt att du inte sitter och dömer i domstol.