2013-12-13, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tog kontakt med KUT-avdelningen för att höra om ev. telefonlistor eller masttömningar går att göra nu i efterhand för att kunna fastställa när Le J gjorde sina iakttagelser på Spekeröds rastplats och pendelparkeringen Stora Höga.
Aktuella nummer:
M J 07*****Lennart Jonss*n:0******* R*ine:07******
Slutligt svar från KUT-avdelning idag 13-03-13, Insp P*ter Gust*fson, att detta inte går. Det har gått för lång tid.

2013-03-30

Hansson sk kort om att inbilla sig komma åt något om telefonin mellan Lennart och hans fru kan glömma detta. Vem tror Hansson att han leker med? Friman? Eller någon random åklagare?
Hansson leker just nu med Lagexperten och högsta instans så han kan pladdra vidare i sin döskalle argumentation. Suck vilket trams!

Inget av värde om smygmobilerna som RÅ redan svarat på-
Inget av värde om LJ och rastplatsen. Så bättre upp Hansson du får ta till gravlyktan nu.

Kolla lite noggrannare i MHs bilaga, sid.66.

PM kontroll med Tele2 ang LJs uppgifter (Datum: 2010-08-17 )
Citat:
EC på Tele2 uppger att perioden 26-30e finns inga samtal som stämmer med LJs uppgifter.
Citera
2013-12-13, 18:34
Medlem
MrsMagoos avatar
En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på
parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som Lennart satt i. Lennart hade
då spontant tänkt att det var en likadan bil som hans granne Marina har. Ur Jeepen kom en
man som uppträdde stressat. Lennart säger att mannen tittade sig nervöst omkring och hade
"flaxiga" kroppsrörelser. Mannen gick runt jeepen och öppnade bagageluckan. På höger sida i
bagageutrymmet såg Lennart att det stod en större vit låda och en större ljus väska. Väskan
var storleksmässigt som de stora kassar som finns på Ikea.

Lennart ombeds beskriva den man han såg komma och lasta ur stadsjeepen på rastplatsen.
Lennart säger att mannen var ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal
kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna. Mannen var klädd i blå
t-shirt, röda kortbyxor, troligen kalsonger. Mannen hade inga skor eller strumpor på sig.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.

391

När Lennart svidat upp sig och kliver in i Hovrätten kan han alltid se mannen med råtthåret och peka om han känner för detta. Så kanske det blir lite fart på Hansson med klient. Möjligt att rösten faller till ett kastrat läge på den goda advokaten, och att man får ett direkt utpekande av vem som pundigt flaxade omkring på rastplatsen med Marina inpackad i emballage.- Stort och vitt och nedfällt säte.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 18:38.
Citera
2013-12-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hela utredningen talar för att M höll sig under radarn.
Smygmobilen blir det yttersta tecknet på detta beteende.

Hela utredningen? Vilka tecken menar du då?

Inte behövde hon smyga för FS? Som utan att protestera valde att spendera en hel natt ute för att Marina skulle ta hem en högst påhittad dejt.
FS som hjälpte till i firman som är "ägare" till numret.

Vem smög hon för?

Edit: ipad
Senast redigerad av Fin 2013-12-13 kl. 18:44.
Citera
2013-12-13, 18:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hela utredningen? Vilka tecken menar du då?

Inte behövde hon smyga för FS? Som utan att protestera valde att spendera en hel natt för att Marina skulle ta hem en högst påhittad dejt.
FS som hjälpte till i firman som är "ägare" till numret.

Vem smög hon för?
Fråga PF. Det är han som säger att hon smög.

Men det kan ha varit anledningen till att hon ville att FB (och andra) skulle messa först.
Citera
2013-12-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fråga PF. Det är han som säger att hon smög.

Men det kan ha varit anledningen till att hon ville att FB (och andra) skulle messa först.

Ok. Så du håller inte med fnurran som tycker att hela utredningen tyder på att hon smög?
Det är märkligt att man inte använder ett oregistrerat kontantkort om man nu ska "smyga". Varför använda sin firmas telefon?

Kan PF ta fel på telefon?
Kan det vara så att det inte finns en "smygtelefon" över huvud taget?
Citera
2013-12-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på
parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som Lennart satt i. Lennart hade
då spontant tänkt att det var en likadan bil som hans granne Marina har. Ur Jeepen kom en
man som uppträdde stressat. Lennart säger att mannen tittade sig nervöst omkring och hade
"flaxiga" kroppsrörelser. Mannen gick runt jeepen och öppnade bagageluckan. På höger sida i
bagageutrymmet såg Lennart att det stod en större vit låda och en större ljus väska. Väskan
var storleksmässigt som de stora kassar som finns på Ikea.

Lennart ombeds beskriva den man han såg komma och lasta ur stadsjeepen på rastplatsen.
Lennart säger att mannen var ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal
kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna. Mannen var klädd i blå
t-shirt, röda kortbyxor, troligen kalsonger. Mannen hade inga skor eller strumpor på sig.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.

391

När Lennart svidat upp sig och kliver in i Hovrätten kan han alltid se mannen med råtthåret och peka om han känner för detta. Så kanske det blir lite fart på Hansson med klient. Möjligt att rösten faller till ett kastrat läge på den goda advokaten, och att man får ett direkt utpekande av vem som pundigt flaxade omkring på rastplatsen med Marina inpackad i emballage.- Stort och vitt och nedfällt säte.

Tele2 håller inte med om att LJ var där. Man skall inte sätta sig upp mot storföretag
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-13, 18:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok. Så du håller inte med fnurran som tycker att hela utredningen tyder på att hon smög?
Det är märkligt att man inte använder ett oregistrerat kontantkort om man nu ska "smyga". Varför använda sin firmas telefon?

Ska man tro PF fanns det en smygtelefon. Men det här telefonnumret gick till firman. Finns det ytterligare en telefon?

Hur som helst hade Marina möjlighet att prata i telefon utan att polisen kunde spåra vilka kontakter hon hade. Och det är inte omöjligt att vittnet KH hade rätt i att kvinnan hon mötte talade i mobil.
Citera
2013-12-13, 18:51
Medlem
MrsMagoos avatar
E uppger att Fredrik var lugn, men då det väl slog slint så blev det ordentligt.
"Det var en sak som Fredrik var rädd för och det var att åka in. "Han behövde sin frihet. Det var hans värsta mardröm att åka in. Ändå tog han risker. Jag förstår inte det". E uppger att den gången han åkte fast för marijuanaodling var han rädd för att få fängelse. "Det blev fotboja och han var glad över det."
Utan droger
På fråga uppger E att hon inte märkte någon skillnad på Fredrik om han var utan hasch eller inte. "Det var en vecka som han var utan droger. Han var likadan hela tiden ändå. Avtrubbad kan man säga. Sjuk på något sätt."

Det lät positivt och psykopater är trots allt rädda för rättsväsendet och fängelse.
Så det är glädjande att veta att han får ett helvete.

Våldtagen
På fråga om Fredrik gjorde Eilla någon gång, uppger Eatt det gjorde han, en gång. "Han våldtog mig." E blir tyst en stund "Jag har inte berättat detta för någon och jag har inte anmält det."
E uppger att hon hade "stängt av" i slutet av deras förhållande. E hade därför inte riktigt kopplat att det måste ha varit Fredrik, som dödade henne katter.
"En dag kom han upp till mig. Det var efter att det var slut. Han hade ringt och sagt att han skulle hämta sin dator. "Jag blev glad för lite sällskap. Jag hade gjort i ordning sovrummet och jag visade detta för honom. Helt lugnt bara tryckte han ner mig på sängen. Jag kom inte loss. Han är så stor och har långa armar. Jag hade inte en chans. Han våldtog mig. Jag blev så förvirrad."

Vilken gris och med våld tvingar han till sig sex.
Våldtäktsman och mördare, kvinnomisshandlare, kamrattjuv.,djurmördare, bedragare, narkoman.
Citera
2013-12-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I TR säger BI att sängen var bäddad i något blågrått.
Kolla i FUP. Ett grått täcke, och ett blått.

Finns inget som tyder på att sängen var rörd.

Någon har, ej i direkt anslutning till mordet, bäddat om sängen. Det är ett faktum.
Vem utom FS skulle det kunna vara? Vem skulle ha mod att komma tillbaka, om så nån timme efter att kroppen är dumpad, för att bädda om? Med vetskapen att FS när som helst skulle kunna kliva in genom dörren och se vad som pågick?

Du hävdar att det finns 176 st. Jag hävdar 0 st.
Därför finns det bara en och det är Fredr!k $vensson. Jag tror att HD håller med.
Citera
2013-12-13, 18:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Hon smög inte. Och läser man kontakterna hon hade så gjordes dom i mobilerna som va nya och med nytt mobilnummer således inte den gamla tegelstenen-

Det ordnar Svenkvist med sitt ess i armaniärmen. Han är riktigt trevlig dessutom den här handplockade åklagaren. Lika trevlig som Nejding och Kvarnström.

Flickvännen kanske vittnar om gravlyktan? Det va kanske då hon pissade på en grav denna ointelligenta bimbon. Hon kände Fredrik redan 2009, så vad dom två har pysslat med runt Marinas död och bland hennes prylar vet man inte.

Hon säger i förhör att ingen på anstalten.nu trodde Fredrik va skyldig. Så det kanske va därför dom fick fly Hagfors då? Där tisslades och tasslades det i alla fall. Och hans nuvarande bidragsplats där utbröt det jubel. Så att nog fan gjorde hans sig impopulär var han än har befunnit sig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 19:02.
Citera
2013-12-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ska man tro PF fanns det en smygtelefon. Men det här telefonnumret gick till firman. Finns det ytterligare en telefon?

Hur som helst hade Marina möjlighet att prata i telefon utan att polisen kunde spåra vilka kontakter hon hade. Och det är inte omöjligt att vittnet KH hade rätt i att kvinnan hon mötte talade i mobil.

Då håller du inte med fnurran alltså?

Omöjligt är det inte, däremot orimligt. Det skapar troligtvis inte rimligt tvivel och är därför ganska ointressant.
Citera
2013-12-13, 19:05
Bannlyst
Citat:
Någon har, ej i direkt anslutning till mordet, bäddat om sängen. Det är ett faktum.
Vem utom FS skulle det kunna vara? Vem skulle ha mod att komma tillbaka, om så nån timme efter att kroppen är dumpad, för att bädda om? Med vetskapen att FS när som helst skulle kunna kliva in genom dörren och se vad som pågick?

Du hävdar att det finns 176 st. Jag hävdar 0 st.
Därför finns det bara en och det är Fredr!k $vensson. Jag tror att HD håller med.

Vad säger att någon kom tillbaka ?
Det kan varit flera.
etc.

Belägg att det är ombäddat. Om så vore skulle FS skakat galler för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in