2013-12-13, 13:06
Medlem
Failminens avatar
Hehe, den här diskussionen skulle kunna bli en utbruten tråd som läggs i företagsskvaller.

Jag har från den omtalades utsago fått höra att butiken är den enskilda butik som säljer flest Crockett and Jones utanför England. Kan det stämma?

En kul anekdot:
När jag var där och frågade efter mina skor som hade varit inlämnade på lagning i flera månader blev jag i princip blev utledd ur butiken samtidigt som jag blev tillsagd att det ändå var fel säsong för skorna i fråga.

Sonen eller vem det nu är som också jobbar i butiken är dock trevlig.
Citera
2013-12-13, 13:13
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Hehe, den här diskussionen skulle kunna bli en utbruten tråd som läggs i företagsskvaller.

Citat:
När jag var där och frågade efter mina skor som hade varit inlämnade på lagning i flera månader blev jag i princip blev utledd ur butiken samtidigt som jag blev tillsagd att det ändå var fel säsong för skorna i fråga.[/b]

Men vad i helvete.... Nog för att säljare kan ha en dryg uppsyn, men att vara uttalat oförskämda?

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Jag vet åtminstone att SkoAB på under ett år sålde över 1000 par skor Carmina. Utöver det såklart ett antal EG, GG och Bonafé.

Tack för informationen. Har du någon uppfattning om vilka marginaler (försäljningspris - inköpspris) som de har på sina skor?
Citera
2013-12-13, 13:52
Medlem
Jag köpte ett par Coniston idag, hos det av tråden att döma mycket trevligare Olles Skomakeri (Även om mannen där heter Bengt, men jag antar att Olle var hans pappa) här i Lund. Jag fick rentav min väska lagad gratis. Det enda lilla problemet är att de ska bli en julklapp, och att jag inte kommer kunna använda dem på tio dagar. Får kanske ta och låsa in dem någonstans.
Citera
2013-12-13, 14:05
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag köpte ett par Coniston idag, hos det av tråden att döma mycket trevligare Olles Skomakeri (Även om mannen där heter Bengt, men jag antar att Olle var hans pappa) här i Lund. Jag fick rentav min väska lagad gratis. Det enda lilla problemet är att de ska bli en julklapp, och att jag inte kommer kunna använda dem på tio dagar. Får kanske ta och låsa in dem någonstans.
Menar du att du köpte en julklapp till dig själv, som du sedan håller stenhårt på fram till den 24:e? Har du slagit in dem också?
Citera
2013-12-13, 14:31
Medlem
Ofredens avatar
Kan väl tillägga att när jag köpte mina Coniston tidigare i veckan hos Grafford och Endy(?) var kundbemötandet bara bra. Några anekdoter: Han sade samma sak som någon tidigare nämnt att det var "väldig tur" att ett par i rätt storlek fanns inne, för det var kö på både Coniston och någon annan känga. Han sade även något om att de flesta kunder, eller om det var nya kunder, var i det lite yngre segmentet - 20-30 sådär (som jag själv tillhör).

Han bjöd på pepparkakor också. Visst verkar han vara en smula brysk i stilen, men det är väl inget som stör mig direkt. Värre då lismande försäljartyper.
Citera
2013-12-13, 14:36
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofreden
Kan väl tillägga att när jag köpte mina Coniston tidigare i veckan hos Grafford och Endy(?) var kundbemötandet bara bra. Några anekdoter: Han sade samma sak som någon tidigare nämnt att det var "väldig tur" att ett par i rätt storlek fanns inne, för det var kö på både Coniston och någon annan känga. Han sade även något om att de flesta kunder, eller om det var nya kunder, var i det lite yngre segmentet - 20-30 sådär (som jag själv tillhör).

Han bjöd på pepparkakor också. Visst verkar han vara en smula brysk i stilen, men det är väl inget som stör mig direkt. Värre då lismande försäljartyper.

Det var faktiskt sanning, det är kö på Coniston och Islay i storlekarna 7,5 - 10,5.
Citera
2013-12-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Menar du att du köpte en julklapp till dig själv, som du sedan håller stenhårt på fram till den 24:e? Har du slagit in dem också?

Jag agerade väl mer agent åt min familj, som faktiskt ska betala dem i slutändan.

Tillägg: Även Bengt sa att Coniston var väldigt populära och svåra att få tag på. Jag hade säkert tur jag med.
Citera
2013-12-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag agerade väl mer agent åt min familj, som faktiskt ska betala dem i slutändan.

Tillägg: Även Bengt sa att Coniston var väldigt populära och svåra att få tag på. Jag hade säkert tur jag med.

Jag betvivlar inte att det kan vara kö, det var mest sättet man sa det på i Graffords butik. Lite som att man ska stå med mössan i näven och vara tacksam för att få köpa ett par skor för över 5k.
Citera
2013-12-13, 16:51
Medlem
csts avatar
Förlåt om jag avbryter rådande diskussion men kikade in på Herrings rea och såg att Loake Asquith var i princip gratis: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&catid=59&shoeid=6449&selecteds izeid=7&selectedfitid=2&stype=1

Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte, ibland ser den ut som ett rätt schysst komplement till den mer lediga delen av garderoben men samtidigt har jag svårt att se användningsområdet för en saddle. Bra eller anus? Antar att kvalitén i läder och mocka motsvarar annan brittisk sko i samma prisklass.
Citera
2013-12-13, 17:05
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Förlåt om jag avbryter rådande diskussion men kikade in på Herrings rea och såg att Loake Asquith var i princip gratis: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&catid=59&shoeid=6449&selecteds izeid=7&selectedfitid=2&stype=1

Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte, ibland ser den ut som ett rätt schysst komplement till den mer lediga delen av garderoben men samtidigt har jag svårt att se användningsområdet för en saddle. Bra eller anus? Antar att kvalitén i läder och mocka motsvarar annan brittisk sko i samma prisklass.
Billigt => köp av någonting som du egentligen inte vill ha => pengar i sjön.

Jag tror även generellt att det kan vara svårt att komma undan billigt samtidigt som det skall vara extravagant. Det är lätt hänt att fasaden rasar.
Citera
2013-12-13, 17:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Billigt => köp av någonting som du egentligen inte vill ha => pengar i sjön.
Där håller jag med dig helt och hållet, samtidigt tycker jag modellen ser rätt schysst ut.

Citat:
Jag tror även generellt att det kan vara svårt att komma undan billigt samtidigt som det skall vara extravagant. Det är lätt hänt att fasaden rasar.
Tycker dock inte att modellen är speciellt extravagant.
Citera
2013-12-13, 18:02
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Så fruktansvärt billigt var det väl inte? Det är ju bara en nedsättning med 25%... Men men, som många gånger sagts tidigare: köp inte pga priset, köp för att du verkligen vill ha skon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in