2013-12-13, 18:07
Medlem
Tragiskt.

Du är född som en TURK, inte en Svensk.
Det enda dåliga jag ser hos din mamma, eventuellt farsa om han inte blandar sig i, det är att du höjer rösten åt din morsa samt kallar henne saker. "Riktiga" Turkiska föräldrar hade fan slagit skiten ur dig och krossat din jävla PS3 på ditt huve.

Hoppas du får fett med stryk och inte får spela.
Citera
2013-12-13, 18:07
Medlem
Sillmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Funderar på att spara mina studiepengar och köpa en 25 tums datorskärm som jag kan spela mitt PS3 på. Problemet är att morsan tar typ hälften.
Hur kan hon ta hälften när hela studiebidraget kommer till ditt konto när du är 18 eller över?
Citera
2013-12-13, 18:10
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Du kommer tacka din mamma senare även om det är svårt att förstå just nu.
Citera
2013-12-13, 18:13
Medlem
Förstår fan TS. Jävligt jobbig situation att typ vara vuxen och vara så hårt styrd. En del av uppfostran är att släppa taget. Detta är oerhört viktigt för att man skall få leva och lära, göra egna misstag och formas som en egen individ.

Försök tala om detta med din morsa TS? Berätta att detta sätt bara kommer leda till att ni kommer tappa relationen och att du kommer flytta pronto när du kan?
Citera
2013-12-13, 18:16
Medlem
Bennybandits avatar
Som någon sa, tjacka en egen tv att använda.

Sen försök föra en normal diskussion med henne om varför hon blir arg även om du sköter dig.
Funkar inte detta så kan du väl låsa in dig på rummet och prata med henne genom dörren om hon ska vara sur. Går hon inte att prata med utan att hon flippar så skriv ett a4 där du förklarar hur du resonerar och med en frågeställning om hennes beteende.
Citera
2013-12-13, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HONEYCOCAiNE
Tragiskt.

Du är född som en TURK, inte en Svensk.
Det enda dåliga jag ser hos din mamma, eventuellt farsa om han inte blandar sig i, det är att du höjer rösten åt din morsa samt kallar henne saker. "Riktiga" Turkiska föräldrar hade fan slagit skiten ur dig och krossat din jävla PS3 på ditt huve.

Hoppas du får fett med stryk och inte får spela.
Jävla pissluder det är inte så att jag står och säger "hora" till henne. Jag ventilerar bara mina känslor. Jag har gått igenom allt detta med knutna nävar och det allvarligaste jag har gjort är att smälla dit dörren av förtvivlan för att morsan inte fattar det jag säger.
Citera
2013-12-13, 18:21
Medlem
Håll ut tills du börjar jobba och kan flytta till något eget eller om du tänkt läsa vidare så flytta till en annan stad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sillmacka
Hur kan hon ta hälften när hela studiebidraget kommer till ditt konto när du är 18 eller över?
Jag för över de till hennes konto.
Citera
Medlem
xaks avatar
Typiskt envisa turkmorsor alltså, vet hur dom är!

Det är nog ingen större mening med att försöka få henne att låta dig spela på eran gemensamma TV, utan jag tycker du ska köpa en begagnad tjocktv på blocket för några hundringar och sen försöka förklara för henne att du inte kommer bli någon våldsam person bara för att du spelar tv-spel och att det inte är skadligare att spela PS3 än att sitta framför datorn hela dagarna.

Sen flyttar du hemifrån så fort du kan, så kommer du kunna göra precis vad du vill sen

Lycka till, ser fram emot uppdatering efter kvällen snack!

edit: Lite jobbigt med också att varannan post skriver att du ska koppla i spelet i datorn.. Ingen som kan läsa innan dom ska posthora.
Senast redigerad av xak 2013-12-13 kl. 18:26.
Citera
2013-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Prata inte skit om din morsa, hon vill bara ditt bästa. Hon vill att du ska studera och inte bli en blatteganster som säkerligen flera av dina vänner är. Du får din frihet när du flytter till eget ställe, tills dess, lyd din mor och gör som hon säger. Annars får du väl flytta till eget ställe, skyll inte på att du går gymnasium, har flera vänner och veta många andra som skaffat eget innan de är 18.

Ja, på landet går det ju ofta alldeles utmärkt att skaffa eget när man är 18. Hur anser du att han ska kunna betala för sin lägenhet? Tror du att han har det jättelätt att fixa jobb? Vad är det för några som fått eget boende innan de är 18? Finns ingen hyresvärd som hyr ut till någon som inte ännu fyllt 18. Det går via kontakter och så vidare givetvis. Det går ju också om det är föräldrarna som står för kontraktet. Tror du själv att de tänker göra detta?
Citera
2013-12-13, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Förstår fan TS. Jävligt jobbig situation att typ vara vuxen och vara så hårt styrd. En del av uppfostran är att släppa taget. Detta är oerhört viktigt för att man skall få leva och lära, göra egna misstag och formas som en egen individ.

Försök tala om detta med din morsa TS? Berätta att detta sätt bara kommer leda till att ni kommer tappa relationen och att du kommer flytta pronto när du kan?
Håller med dig helt och hållet. Syns på långa vägar att du satt dig in i min situation.
Citera
2013-12-13, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybandit
Som någon sa, tjacka en egen tv att använda.

Sen försök föra en normal diskussion med henne om varför hon blir arg även om du sköter dig.
Funkar inte detta så kan du väl låsa in dig på rummet och prata med henne genom dörren om hon ska vara sur. Går hon inte att prata med utan att hon flippar så skriv ett a4 där du förklarar hur du resonerar och med en frågeställning om hennes beteende.
Jag har brutit kontakten med henna sedan 3 timmar bakåt. Är sur och sitter i mitt rum. Ska lira fotboll snart med polarna så kan ventilera min ilska där.

Tänker inte snacka med henne förrens jag får lira ps3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in