2013-12-13, 16:38
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Jag har varit hur snäll som helst och t.o.m. bäddat min egen säng

Herregud, vad är det för häxa till mor du har? Här har du, manlig som få, bäddat din egen säng (!) och du får ändå inte lira PS3, helt jävla galet!

Väx upp för fan!
Citera
2013-12-13, 16:46
Medlem
El Capitanos avatar
Går det inte att koppla ditt PS3 till din nuvarande datorskärm? Annars kostar en skärm inte mycket, kolla blocket så kan du säkert komma över en billigt.

Är problemet mer att din mor är auktoritär så är det inte helt ovanligt. Mödrar har en tendens att få fixa idéer för sig, och sedan är det omöjligt att få dem att ändra sig genom rationella argument.

Det bästa är om du kan få henne att gå med på att det kanske inte är så dumt med lite spel, på känslomässig väg. Till att börja med att du fixar en egen skärm så du inte är i vägen förstås. Säg att spelen hjälper dig att slappna av från skolan och att du känner dig stressad. Eller varför inte att alla andra spelar över nätet och du börjar känna dig utanför. Ge henne dåligt samvete.
Citera
2013-12-13, 16:46
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardudeniprutten
Hur gammal är du? 15? är du över 18 så tycker jag verkligen synd om dig haha looser
Och du är loser eftersom du stavar loser med två o...

TS, sluta gnäll och uppskatta att du får tak över huvudet fast du är över 18. Hennes hus, hennes regler Om du inte kan acceptera det får du flytta hemifrån helt enkelt.
Citera
2013-12-13, 16:50
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ja, jag är 18 år och går tredje året i gymnasiet. Kalla mig looser men detta är fan unikt och jag känner mig helt värdelös att jag lottades med denna jävla hormorsa. Sedan att jag är mer svensk än turkisk gör ju fan inte saken mycket bättre.

Antagligen resonerar hon som sådan att hon vill ha teven för sig själv och att hon får sina psykos-damp så fort hon ser mitt PS3.

Är bara arg över att andra får mer frihet än mig. Handlar inte om att jag ska nöta 14 timmar PS3. Jag kan kontrollera mig. Jag sitter framför datorn i timmar för att det inte finns något att göra, å andra sidan finns det inte ett skit att göra framför datorn heller stundtals.
Köp en egen TV, problem solved? Klart att hon får göra som hon vill med SIN TV.. Eller missar jag något?
Citera
2013-12-13, 16:51
Bannlyst
När du väl får spela på ditt ps3 - vad brukar du spela för spel då?
Citera
2013-12-13, 16:56
Medlem
Psychodaddys avatar
Läste inte igenom alla inlägg men vill börja med att korrigera det som vissa skrivit..

Först och främst... Dina föräldrar är skyldiga att försörja dig fram tills du gått ut gymnasiet (Inte tills du är 18 som många tror)

Studiebidraget som du sa att din mamma tog halva av har hon ingen rätt till.. När du är 18 kan du ringa CSN och be om att få det direkt till ditt konto...

Har en känsla av att TS är minderårig och rekommenderar därför att du tar bort ditt flashbackkonto då du uppenbarligen inte läst FB reglerna....

//Psychodaddy
Citera
2013-12-13, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychodaddy
Läste inte igenom alla inlägg men vill börja med att korrigera det som vissa skrivit..

Först och främst... Dina föräldrar är skyldiga att försörja dig fram tills du gått ut gymnasiet (Inte tills du är 18 som många tror)

Studiebidraget som du sa att din mamma tog halva av har hon ingen rätt till.. När du är 18 kan du ringa CSN och be om att få det direkt till ditt konto...

Har en känsla av att TS är minderårig och rekommenderar därför att du tar bort ditt flashbackkonto då du uppenbarligen inte läst FB reglerna....

//Psychodaddy
Det har uppenbarligen inte du heller gjort. För i så fall hade du vetat att det inte går att ta bort sitt Flashback-konto.

Sen när blev föräldrar skyldiga att försörja sina barn med TV-spel? Det är ju inte så att TS vill ha mer mat av sin mamma, han vill ju spela mer PS3. Läste du första inlägget ens?
Citera
2013-12-13, 17:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Du har en vecka kvar av jullovet? Ditt jullov slutar alltså den 20 dec, fyra dagar innan julafton...Går du i nån muslimsk friskola eller? När jag gick i skola så fick man då fan inte jullov förrän tidigast 3-4 dagar före jul och sen tog den slut runt 8-9 Januari som jag kom ihåg. Köp en egen TV. Då kan du väl göra precis som du vill om Ps3an också är din egen.

edit: Säg att om du inte får spela PS3 så måste du gå ut med dina kompisar och bränna bilar och skrika allah akbar
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2013-12-13 kl. 17:06.
Citera
2013-12-13, 17:04
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ja, jag är 18 år och går tredje året i gymnasiet. Kalla mig looser men detta är fan unikt och jag känner mig helt värdelös att jag lottades med denna jävla hormorsa. Sedan att jag är mer svensk än turkisk gör ju fan inte saken mycket bättre.

Antagligen resonerar hon som sådan att hon vill ha teven för sig själv och att hon får sina psykos-damp så fort hon ser mitt PS3.

Är bara arg över att andra får mer frihet än mig. Handlar inte om att jag ska nöta 14 timmar PS3. Jag kan kontrollera mig. Jag sitter framför datorn i timmar för att det inte finns något att göra, å andra sidan finns det inte ett skit att göra framför datorn heller stundtals.

Prata inte skit om din morsa, hon vill bara ditt bästa. Hon vill att du ska studera och inte bli en blatteganster som säkerligen flera av dina vänner är. Du får din frihet när du flytter till eget ställe, tills dess, lyd din mor och gör som hon säger. Annars får du väl flytta till eget ställe, skyll inte på att du går gymnasium, har flera vänner och veta många andra som skaffat eget innan de är 18.
Citera
2013-12-13, 17:05
Medlem
Din morsa har inte rätt att ta halva ditt studiebidrag, det är dina pengar. Det är inget barnbidrag. Och om hon inte stoppar dig från att spela PS3 med något annat argument än att hon ska ha TVn som är hennes så ska du ta kontakt med socialen så kan du få ett eget boende, eller så kan de ta en diskussion med din efterblivna morsa. Det underlättar också att du inte är helsvensk, då lär du inte ha några problem att få hjälp av socialen. Stå på dig för helvete, var inte en feg råtta som lämnar lägenheten som förlorare. Är så jävla trött på föräldrar som tror de har makt över sina 18 åringar
Citera
2013-12-13, 17:07
Medlem
Neroxxs avatar
Ifall din dataskärm har en hdmi uttgång så går det att koppla den till din dator.
Då kan dina föräldrar fortfarande glo på dumburken medans du kan lira på ps3án.
Citera
2013-12-13, 17:09
Medlem
frihetskrigares avatar
Jag såg att du är tvungen att betala halva studiebidraget till henne. Du får utnyttja ditt övertag där. Om du inte får spela, så får inte mamma några pengar punkt slut.

Annars kan du köpa dig en egen skärm, som du för övrigt redan verkar planera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in