Citat:
Ursprungligen postat av
flirk
Hur bred trupp ska Mourinho ha? Han borde kunna göra bättre med det material han har.
Tja, visst har maskineriet hackat rejält. Trots detta så är man en vinst från att vara ligaledare (möjligtvis tillsammans med Liverpool) och har ett av de bättre utgångslägena i CL av de engelska lagen (tillsammans med Utd), dessutom är man vidare i alla turneringar där man bla slog ut Arsenal.
Sedan så är det defensiva mittfältet och anfallet ganska hopplöst, då spelar det ingen roll om man har utmärkta offensiva mittfältare på bänken. Jag skulle ge Mourinho fram tills slutet av nästa sommars transferfönster innan jag anser att han har haft möjlighet att forma truppen på sitt sätt, efter vilket resultaten måste bli stabilare. Det tålamodet tycker jag att han har förtjänat (med det sagt, byt ut fucking Ivanovic på högerkanten!).
Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Har sett för lite av Chelsea för att kunna avgöra om han är bättre än Mikel. Dock kan man säga att Matic mer är spelaren som läser av och står rätt i sin position. I Portugal har han inte riktigt behövt använda sin fysik men han hade nog inte haft några problem att göra det i England. Det enda orosmolnet som jag ser är hans bristande snabbhet.
Tack för svaret. Jag har dragit hem lite matcher med Benfica och måste erkänna att du troligtvis har helt rätt i att han skulle komplettera Ramires utmärkt. Jag var lite tveksam angående honom från början, men jag är nu väldigt imponerad över hans förmåga att hålla i bollen samt precisa passningsspel. Precis den spelartyp vi behöver just nu, lägg därtill hans höjd så har vi en bollvinnare av rang i honom om värvningen skulle bli av.