2013-12-12, 22:45
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Matic var usel sin första säsong i Benfica, slarvade, slog bort passningar och förlorade mycket boll. När han till nästa säsong kunde kliva ur Witsels skugga gjorde han dock en massiv insats. Utan tvekan topp tre i det årets lag, vilket åtminstone överraskade mig. Bra blick, passningsfot, tungt skott och lugn i pressade situationer. Dock kan han upplevas som väldigt långsam, vet inte om Premier League skulle passa honom så väl. Det krävs nog att han har rätt omgivning, med en rätt snabb innermittfältare bredvid sig, Ramires?

Tänkte låna din expertis också då Moyes var på Calderon igår. Vem han var där för att spana in är givetvis oklart. Koke och Fernndo har nämnts flitigast. Är Fernando bra nog för United. Nu snackar vi "bra nog" som i att starta i en klubb som United, inte "bra nog" som i att peta Cleverley. Har bara sett en handfull matcher med Porto och han slår mig inte som en spelare som är svaren på några offensiva problem direkt. Bristfälligt passningsspel men ett ypperligt positionsspel. Vet inte om den typen av defensiv mittfältare är vad som behövs, även om jag gärna ser flera värvningar där. Input?

Annars har du ju snackat dig varm om Alex Sandro tidigare. Vad snackar vi för pris om han skulle bli aktuell för en flytt?
2013-12-13, 11:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Tänkte låna din expertis också då Moyes var på Calderon igår. Vem han var där för att spana in är givetvis oklart. Koke och Fernndo har nämnts flitigast. Är Fernando bra nog för United. Nu snackar vi "bra nog" som i att starta i en klubb som United, inte "bra nog" som i att peta Cleverley. Har bara sett en handfull matcher med Porto och han slår mig inte som en spelare som är svaren på några offensiva problem direkt. Bristfälligt passningsspel men ett ypperligt positionsspel. Vet inte om den typen av defensiv mittfältare är vad som behövs, även om jag gärna ser flera värvningar där. Input?

Annars har du ju snackat dig varm om Alex Sandro tidigare. Vad snackar vi för pris om han skulle bli aktuell för en flytt?

Han har mycket bättre passningsfot och blick än man kan tro. Dock är det på intet sätt hans starkaste sida, för mig är han främst en bollvinnare, därav smeknamnet "O polvo" (bläckfisken). Fysisk spelare som nog hade passat bra i Premier League men det känns inte givet att han skulle gå in i ett lag som United och höja mittfältet. Så kort och gott, han är mer Matuidi än Xabi Alonso.

När det gäller Alex Sandro så är jag fullkomligt övertygad om att han inom något år kommer anses vara en av dom bästa vänsterbackarna i världen. Utan tvekan topp tre. Han är bra offensivt och Porto bygger mycket av spelet runt honom, samtidigt som han är väldigt stark defensivt. Förlorar han bollen så ger han aldrig upp. Utköpsklausulen ligger på €50 miljoner och som tumregel brukar jag säga att man kan räkna med halva det priset. Så någonstans i spannet mellan €20-30 miljoner skulle inte förvåna mig.
2013-12-13, 12:51
Medlem
Citat:
Han har mycket bättre passningsfot och blick än man kan tro. Dock är det på intet sätt hans starkaste sida, för mig är han främst en bollvinnare, därav smeknamnet "O polvo" (bläckfisken). Fysisk spelare som nog hade passat bra i Premier League men det känns inte givet att han skulle gå in i ett lag som United och höja mittfältet. Så kort och gott, han är mer Matuidi än Xabi Alonso.

När det gäller Alex Sandro så är jag fullkomligt övertygad om att han inom något år kommer anses vara en av dom bästa vänsterbackarna i världen. Utan tvekan topp tre. Han är bra offensivt och Porto bygger mycket av spelet runt honom, samtidigt som han är väldigt stark defensivt. Förlorar han bollen så ger han aldrig upp. Utköpsklausulen ligger på €50 miljoner och som tumregel brukar jag säga att man kan räkna med halva det priset. Så någonstans i spannet mellan €20-30 miljoner skulle inte förvåna mig.

ska vi gissa på att fetmarkerade blir en citering du kommer att göra inom ett år för att återigen stärka din internetkuk?
Senast redigerad av spruttis 2013-12-13 kl. 12:54.
2013-12-13, 13:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
ska vi gissa på att fetmarkerade blir en citering du kommer att göra inom ett år för att återigen stärka din internetkuk?

Frågan är när du ska ta chansen och posta ett vettigt inlägg?

Jag ser gärna att Alex Sandro blir världens bästa vänsterback eftersom jag älskar hans spelstil.
2013-12-13, 13:13
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Matic var usel sin första säsong i Benfica, slarvade, slog bort passningar och förlorade mycket boll. När han till nästa säsong kunde kliva ur Witsels skugga gjorde han dock en massiv insats. Utan tvekan topp tre i det årets lag, vilket åtminstone överraskade mig. Bra blick, passningsfot, tungt skott och lugn i pressade situationer. Dock kan han upplevas som väldigt långsam, vet inte om Premier League skulle passa honom så väl. Det krävs nog att han har rätt omgivning, med en rätt snabb innermittfältare bredvid sig, Ramires?
Jag vet inte hur mycket du följer PL, men skulle du se Matic i den form han har nu som en uppgradering till Mikel?
Jag har hört en del om denna långsamhet hos Matic, vissa menar att han verkligen är långsam medan många påstår att han helt enkelt ger det intrycket via sin storlek och lugna spelstil. Jag vet att han skulle ses som en defensiv bricka så det kanske i så fall inte är en alltför stor nackdel att han inte stressar för mycket.

Viktigaste frågan som Chelsea-supporter är dock hur han uppför sig defensivt. Är han mer en spelare som tacklar sig ur knepiga situationer, eller en intelligent spelläsare som vet var han ska vara för att stoppa uppspel? Han verkar väldigt fysisk, utnyttjar han det fullt ut?
2013-12-13, 17:16
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Låter som en spelare man skulle kunnat köpt istället för Fellaini. Billigare och hade gett mer pengar över till att värva en kreativ mittfältare. Märkligt om det är den typen av spelare som Moyes ser som lösningen också för den delen, även om det vore bättre än ingen mittfältare alls. Vad jag förstått av det jag läst på andra forum så har han dock haft en sämre säsong i år, men det har väl hela Porto.

Mycket pengar för en vänsterback, men jag gillar det jag sett av honom. Tyvärr är väl Moyes för insnöad på Baines för att ens se åt en annan vänsterback. Skulle han bli aktuell för flytt lär det väl bli till något engelskt lag. Bayern, Real och Barca har ju det gott ställt på positionen, italienarna sannolikt inte råd.
Glömde iofs bort dom nyrika jävlarna i frankrike, där lär han väl hamna till slut.
2013-12-14, 12:23
Medlem
Det råder en del snack om en ny, ung mittback och även en framtida trotjänare på det defensiva mittfältet. Men primärt måste Arsenal värva en anfallare. Inte för att Giroud är otillräcklig utan för att ge honom lite konkurrens i form av en annan spelartyp. Gärna någon snabb striker som kan fungera som ytter också (eftersom Rosicky, Cazorla, Wilshere och Özil ständigt vill ha bollen på fötterna och då Walcott väl är den enda som tar de viktiga djupledslöpningarna). Drömvärvningen vore Chicharito, även om United inte skulle sälja honom i första taget.

Med hänsyn till att Wenger inte är känd för att vilja göra stora förändringar i januarifönstret, vem är en realistisk ersättare till Bendtner?
2013-12-14, 21:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag vet inte hur mycket du följer PL, men skulle du se Matic i den form han har nu som en uppgradering till Mikel?
Jag har hört en del om denna långsamhet hos Matic, vissa menar att han verkligen är långsam medan många påstår att han helt enkelt ger det intrycket via sin storlek och lugna spelstil. Jag vet att han skulle ses som en defensiv bricka så det kanske i så fall inte är en alltför stor nackdel att han inte stressar för mycket.

Viktigaste frågan som Chelsea-supporter är dock hur han uppför sig defensivt. Är han mer en spelare som tacklar sig ur knepiga situationer, eller en intelligent spelläsare som vet var han ska vara för att stoppa uppspel? Han verkar väldigt fysisk, utnyttjar han det fullt ut?

Har sett för lite av Chelsea för att kunna avgöra om han är bättre än Mikel. Dock kan man säga att Matic mer är spelaren som läser av och står rätt i sin position. I Portugal har han inte riktigt behövt använda sin fysik men han hade nog inte haft några problem att göra det i England. Det enda orosmolnet som jag ser är hans bristande snabbhet.

Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Låter som en spelare man skulle kunnat köpt istället för Fellaini. Billigare och hade gett mer pengar över till att värva en kreativ mittfältare. Märkligt om det är den typen av spelare som Moyes ser som lösningen också för den delen, även om det vore bättre än ingen mittfältare alls. Vad jag förstått av det jag läst på andra forum så har han dock haft en sämre säsong i år, men det har väl hela Porto.

Mycket pengar för en vänsterback, men jag gillar det jag sett av honom. Tyvärr är väl Moyes för insnöad på Baines för att ens se åt en annan vänsterback. Skulle han bli aktuell för flytt lär det väl bli till något engelskt lag. Bayern, Real och Barca har ju det gott ställt på positionen, italienarna sannolikt inte råd.
Glömde iofs bort dom nyrika jävlarna i frankrike, där lär han väl hamna till slut.

Nu blev Fernando även med portugisiskt pass.

När det gäller Alex Sandro så är det mycket pengar men samtidigt duggar det inte tätt med extremt lovande ytterbackar. På rak arm är det inte helt lätt att komma några unga till vänster som i princip har oändligt med potential. När det gäller PSG så har dom redan Lucas Digné som är yngre men med snarlik potential. Bara sett honom i ett fåtal matcher men det är också en blivande storback. Jag skulle inte bli förvånad om City någon gång rycker i Alex Sandro.
Senast redigerad av 4522 2013-12-14 kl. 22:03.
2013-12-14, 21:40
Medlem
snillet_1s avatar
Ryktas att Chelsea vill ha Guarin:

Citat:
Yesterday we reported Branca and his staff’s blitz to London, the future of the Colombian midfielder has yet to be decided. Chelsea is reportedly offering 15 million euro while Inter is seeking 20 million. There is distance between the parties but it’s likely they will bridge the gap. Mourinho wants Guarin and he knows for those figures he won’t likely do better.

http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/chelsea-makes-offer-for-inters-guarin/

Skall han då spelas på den omdiskuterade offensiva innermittfältsplatsen, eller? Det är där han används i Inter mig veterligen. Han är ju en annorlunda spelartyp jämfört med Mata och Oscar.
2013-12-15, 02:47
Medlem
Hur bred trupp ska Mourinho ha? Han borde kunna göra bättre med det material han har.
2013-12-15, 11:41
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hur bred trupp ska Mourinho ha? Han borde kunna göra bättre med det material han har.
Tja, visst har maskineriet hackat rejält. Trots detta så är man en vinst från att vara ligaledare (möjligtvis tillsammans med Liverpool) och har ett av de bättre utgångslägena i CL av de engelska lagen (tillsammans med Utd), dessutom är man vidare i alla turneringar där man bla slog ut Arsenal.

Sedan så är det defensiva mittfältet och anfallet ganska hopplöst, då spelar det ingen roll om man har utmärkta offensiva mittfältare på bänken. Jag skulle ge Mourinho fram tills slutet av nästa sommars transferfönster innan jag anser att han har haft möjlighet att forma truppen på sitt sätt, efter vilket resultaten måste bli stabilare. Det tålamodet tycker jag att han har förtjänat (med det sagt, byt ut fucking Ivanovic på högerkanten!).

Citat:
Har sett för lite av Chelsea för att kunna avgöra om han är bättre än Mikel. Dock kan man säga att Matic mer är spelaren som läser av och står rätt i sin position. I Portugal har han inte riktigt behövt använda sin fysik men han hade nog inte haft några problem att göra det i England. Det enda orosmolnet som jag ser är hans bristande snabbhet.

Tack för svaret. Jag har dragit hem lite matcher med Benfica och måste erkänna att du troligtvis har helt rätt i att han skulle komplettera Ramires utmärkt. Jag var lite tveksam angående honom från början, men jag är nu väldigt imponerad över hans förmåga att hålla i bollen samt precisa passningsspel. Precis den spelartyp vi behöver just nu, lägg därtill hans höjd så har vi en bollvinnare av rang i honom om värvningen skulle bli av.
Senast redigerad av Viking- 2013-12-15 kl. 11:44.
2013-12-15, 18:05
Medlem
ProDeos avatar
Hoppas det går bra jag postar här

Vad finns det för stortränare som är lediga?

Den jag känner till är Guus hiddink (stortränare?)

On tropic:

Ryktas igen att defoe ska till Toronto för ca 7 miljoner pund

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in