2013-12-13, 11:17
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det låter rätt mycket för stort.

Jag kan tänka mig utan att känna honom att han är lite som vår kära journalistkår, som tidigare hade i det närmaste monopol på att förmedla "sanningen". Detta var ju inte alls vad man gjorde, men eftersom hjonen till propagandareceptorer (dvs. vi vanliga människor) inte hade någon reell möjlighet att hitta samma information.

Nu har paradigmet rämnat och då hade man trott att inställningen från Grafford (och journalistkåren) skulle ändras till det bättre och mer ödmjuka, men istället kör båda på som om inget har hänt. Att konsumenterna nu till skillnad från för tio år sedan har helt andra möjligheter att har inte påverkat alls, och då går det också som det går.

Ligger kanske lite i det. Tänk dock på att jag är journalist

Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Underhållande läsning.

Vad kan vi lära oss av det här exemplet? Hade Andy bara en dålig dag eller är han trött på sina kunder? Eller kanske på verksamheten? Är Grafford en lönsam butik?

Då har han lyckats ha en dålig dag i princip alla gånger jag varit där, vilket trots allt är rätt många genom åren. Jag gillar ju Crockett & Jones och det är en fin butik, så brukar gå dit när jag är i stan trots honom. Och Grafford är nog helt klart en lönsam butik. Så visst, ser man det så gör han väl nåt rätt, men som sagt tror jag det skulle kunna gå bättre med en annan person som huvudsäljare.
Senast redigerad av AlisterG 2013-12-13 kl. 11:40.
Citera
2013-12-13, 11:28
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG

Jag vet, det var just därför jag skrev det.

Skämt åsido verkar han ju ha lite problem med kundbemötandet, och det fungerade uppenbarligen tidigare och fungerar säkert fortfarande bra om nu butiken går bra men samtidigt kan det om inte annat tyckas onödigt att hålla på så (även om jag måste erkänna att byxkritiken var rätt rolig).
Citera
2013-12-13, 11:32
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Underhållande läsning.

Vad kan vi lära oss av det här exemplet? Hade Andy bara en dålig dag eller är han trött på sina kunder? Eller kanske på verksamheten? Är Grafford en lönsam butik?

Nä, det är så han är...dryg. Har slutat gå till butiken för jag tycker att han är så jobbig. Enda gången han varit riktigt trevlig var när jag var in med min sambo, blev helt chockad att han kunde vara sån. Grafford säljer jäkligt mycket skor, kan dock tänka mig att SkoAB etablering på samma gata märks.

Citat:

Då har han lyckats ha en dålig dag i princip alla gånger jag varit där, vilket trots allt är rätt många genom åren. Jag gillar ju Crockett & Jones och det är en fin butik, så brukar gå dit när jag är i stan trots honom. Och Grafford är nog helt klart en lönsam butik. Så visst, ser man det så hör han väl låt rätt, men som sagt tror jag det skulle kunna gå bättre med en annan person som huvudsäljare.

Jag får väl söka jobbet då
Citera
2013-12-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Nä, det är så han är...dryg. Har slutat gå till butiken för jag tycker att han är så jobbig. Enda gången han varit riktigt trevlig var när jag var in med min sambo, blev helt chockad att han kunde vara sån. Grafford säljer jäkligt mycket skor, kan dock tänka mig att SkoAB etablering på samma gata märks.

Jag tror inte att någon som skriver i den här tråden bör sälja skor i butik, med den skofascistattityd som råder hade troligen samtliga kunder fått nedlåtande kommentarer om allt ifrån byxval till utseende .
Citera
2013-12-13, 11:52
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden

Nu kanske diskussionsämnet spårar ur men vågar du (och övriga läsare) på er en gissning om hur många par skor butikerna säljer i genomsnitt per dag? Jag bor själv inte i Stockholm och har inte rört mig på Östermalm när jag väl har varit där. Jag har således ingen aning om hur genomströmning av konsumenter ser ut eller vilken köpkraft de besitter. Det hade också varit intressant att veta hur många fler skor SkoAB säljer i fysisk butik än vad de säljer över sin webbshop.

Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken
Jag tror inte att någon som skriver i den här tråden bör sälja skor i butik, med den skofascistattityd som råder hade troligen samtliga kunder fått nedlåtande kommentarer om allt ifrån byxval till utseende .

Skämt åsido. Kunskap är makt som kan och ska nyttjas. Om vi tillåts tjäna våra pengar genom provision - antingen genom ersättning i lön, eller genom ägarandelar så tror jag inte att någon här inne hade försuttit chansen att ge förstklassig kundservice. Problemet för många säljare tror jag uppstår när de känner sig omotiverade. Förslagsvis antingen pga. att de känner sig otillräckliga, eller att de inte blir sedda och bekräftade för den mödan de lägger ner i verksamheten.
Senast redigerad av KSOEskribent 2013-12-13 kl. 12:00.
Citera
2013-12-13, 11:56
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken

Inte från mig, jag är extremt öppensinnad. Jag berömmer ju folk hela tiden här i tråden, till och med de som köper billiga skor
Citera
2013-12-13, 12:06
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Underhållande läsning.

Jag tror han inbillar sig att den där tvärsäkra och samtidigt smådryga stilen går hem bland den krets av penningstarka män butiken i första hand vänder sig till. Och inte vet jag om det går hem bland gubbar med tofs-loafers och botoxade fruar, men det är en ganska vedervärdig stil i allmänhet, och i synnerhet med tanke på alla de grodor han häver ur sig helt oursäktligt. Senast jag var där körde han med tesen att C&Js lädersulor, till skillnad från sämre märkens, var precis lika vattentåliga som gummisulade skor. Så var det bara. Inga nyanser, inget å ena sidan å andra sidan. Det blir ett ganska jobbigt bakgrundsbrus man bara vill prova ett par skor. Nu är han ju förstås säljare snarare än någon akademiker, men med den bristande kunskapsnivå han verkar besitta borde han tagga ner på tvärsäkerheten och hålla sig till att tycka till om passformer och fälla estetiska kommentarer.
Citera
2013-12-13, 12:18
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Nu kanske diskussionsämnet spårar ur men vågar du (och övriga läsare) på er en gissning om hur många par skor butikerna säljer i genomsnitt per dag? Jag bor själv inte i Stockholm och har inte rört mig på Östermalm när jag väl har varit där. Jag har således ingen aning om hur genomströmning av konsumenter ser ut eller vilken köpkraft de besitter. Det hade också varit intressant att veta hur många fler skor SkoAB säljer i fysisk butik än vad de säljer över sin webbshop.

Det har förekommit någon uppgift i tråden hur många par skor det sägs att de säljer per dag och det var rätt många vill jag minnas (även om jag såklart inte hittar det nu).
Citera
2013-12-13, 12:36
Medlem
giroufs avatar
Grafford är väl medvetna om Endy problemet då jag flera gånger upplyst ledningen om detta.
Nu var det ett tag sedan jag var inne och snacka med killarna i butiken men den fram diskuterade lösningen skulle vara att Richard, som huvudsakligen arbetar som skomakare nere i källaren skulle ta mer plats uppe i butiken för att successivt ta över rollen som huvudsäljare.

Jag hoppas verkligen att detta fungerar då Endy har väldigt svårt för den lite yngre kundgruppen.

Angående mängden C&J par som säljs om dagen så är det ibland mer än hela Sveriges markbutiker tillsammans.

Kommer skriva ut diskussionen och presentera den för Endy

EDIT:
Som många kanske vet driver jag kundservicen på deras hemsida och jag hoppas att dem av er som nytjat denna är nöjda. Jag hoppas också att dem av er som träffat på Richard eller Stefan som också jobbar i markbutiken har goda erfarenheter.
Senast redigerad av girouf 2013-12-13 kl. 12:40.
Citera
2013-12-13, 12:56
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Grafford är väl medvetna om Endy problemet då jag flera gånger upplyst ledningen om detta.
Nu var det ett tag sedan jag var inne och snacka med killarna i butiken men den fram diskuterade lösningen skulle vara att Richard, som huvudsakligen arbetar som skomakare nere i källaren skulle ta mer plats uppe i butiken för att successivt ta över rollen som huvudsäljare.

Jag hoppas verkligen att detta fungerar då Endy har väldigt svårt för den lite yngre kundgruppen.

Angående mängden C&J par som säljs om dagen så är det ibland mer än hela Sveriges markbutiker tillsammans.

Kommer skriva ut diskussionen och presentera den för Endy

EDIT:
Som många kanske vet driver jag kundservicen på deras hemsida och jag hoppas att dem av er som nytjat denna är nöjda. Jag hoppas också att dem av er som träffat på Richard eller Stefan som också jobbar i markbutiken har goda erfarenheter.

Bra att du uppmärksammat dem på det, och hoppas de kan hitta en lösning. Har bara träffat på någon av de andra någon enstaka gång, men vill minnas att jag fick ett bra intryck av denne. Men annars är det fortfarande alltid Endy som stått där själv när jag varit inne även på senare tid. Grafford är en för bra butik för att slarva bort på en osympatisk säljare.
Citera
2013-12-13, 13:00
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Bra att du uppmärksammat dem på det, och hoppas de kan hitta en lösning. Har bara träffat på någon av de andra någon enstaka gång, men vill minnas att jag fick ett bra intryck av denne. Men annars är det fortfarande alltid Endy som stått där själv när jag varit inne även på senare tid. Grafford är en för bra butik för att slarva bort på en osympatisk säljare.

Håller med till fullo, trist att det ska behöva vara på det viset.
Citera
2013-12-13, 13:05
Medlem
doughies avatar
Citat:

Jag vet åtminstone att SkoAB på under ett år sålde över 1000 par skor Carmina. Utöver det såklart ett antal EG, GG och Bonafé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in