Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Expressen återger vad man PÅSTÅR att vissa personer skrivit.
om det verkligen är dom som registrerat emailadressen går inte att bevisa,så då rör det sig åtminstone om förtal ,får folk sparken eller riskerar det sär är det ju grovt förtal det är frågan om..
I de fall man har konfronterat personerna så verkar det ha stämt. Sen verkar du har rätt pissig koll på juridik. Om folk får sparken eller ej har ingenting med om det är förtal eller ej att göra.
Du kanske skulle läsa om lagtexten jag länkade till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Jurister är ju tyvärr ofta idioter det har vi ju sett Med lambertz som tillhör "Best of the best" bland svenska jurister. Övriga i Hd verkar inte speciellt bekymrade över att lambertz är en idiot (för det är väl säkert flertalet),däremot att han avslöjar det för svenska folket bekymrar dom litegrann..

.
Jaså, vad har du haft för kontakter med rättsväsendet för att kunna göra bedömningen att jurister ofta är idioter. Det måste vara ofta förekommande om du har ett så stort underlag så att du kan göra en sådan bedömning.
Sen är det väl lite väl magstarkt även för dig att hävda att ALLA jurister är på ett visst sätt bara för ett en jurist har sagt något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Nja man har brutit mot både pressetiska regler ,samlat data i åsiktsregister vilket inte är lagligt,att registren redan finns är en tämligen klen ursäkt.
Synd bara att det där endast är din åsikt och ingen jurist håller med dig. Så speciellt sant är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Discus är amerikanskt ,så genom att man "hackat" det har man brutit mot amerikansk lag.det företaget lär knappast gilla att deras kunder hängs ut.
Och? Det spelar fortfarande ingen roll om man brutit mot amerikanska lagar och i så fall vilka eftersom:
1. Det här är Sverige och inte Amerika
2. Amerikansk och anglo-saxisk lag gäller inte här.
Så det enda Disqus i så fall kan göra är att gnälla lite och sedan stänga av användaren. Om det nu var något fel Researchgruppen gjorde. Men det verkar det inte heller vara.
Jag har förstått att du hemskt gärna VILL att detta ska vara ett brott eftersom det direkt träffar personer som delar dina åsikter men det finns tyvärr inget samband mellan vad du vill ska vara brottsligt och vad som är brottsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Det här är bara början,snart får vi njuta av Expressens dödsryckningar.
Inte mig emot. Jag tycker kvällspressen för det mesta är skit. I det här fallet har dom dock lyckats bra.