2013-12-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Det borde ju kunna gå att ta reda på när FH gjorde sin operation och utifrån det ifrågasätta hans påstådda ölkonsumtion?

Vore intressant med en förklaring. För kanske inte fallet framåt, men nog hade man avslöjat (ytterligare) en lögn i så fall?
ja de kan ju sätta press i rätten att ytterligare behöva ändra en lögn. vore ju intresssant om nån visste när han gjort den då.?
Citera
2013-12-12, 23:26
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
SB är känd av Polisen sedan tidigare vad jag förstår. Inget försvar men kanske en förklaring. Undra om en av Polisen okänd person fått samma behandling? Oavsiktligt eller ej men lite som man bäddar får man ligga...

Om en person är känd av polisen tidigare,misstänkt och senare avförd ifrån utredningen
räcker det för dig?

Att han dessutom inte fått rätt till en/ett juridisk/t ombud är ju bara pinsamt.

Vilka konstaplar beslutade/förhörde?

Har du någonsin blivit utsatt för vad som kallas för "häx jakt"?
Citera
2013-12-12, 23:26
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Framkom inte det i frivårdsutredningen i somras? Under häktestiden klagade han på att han inte kunde gå på efterkontroll så ingreppet var nog inte nyligt gjort då.

Googlade lite och efterkontroll görs efter 6 v, 6 mån samt vid 1, 2 och 5 år efter op.
Men det känns som FH's operation är nyligare gjord, med tanke på att DB säger i förhör att han inte vet vad för storlek FH har på kläder då han ganska nyss gått ner en massa i vikt. FH säger också att han inte promenerat så mycket de senaste månaderna då han har opererat sig för inte länge sen.

I vilket fall låter 20 burkar öl som en omöjlig mängd att dricka efter en magoperation och jag hade gärna sett att man ifrågasatte uppgiften.

Kan absolut vara så att jag övertolkar och det står jag för i så fall, men OM det skulle visa sig vara ett enkelt sätt att spräcka EN lögn, så kan det ju hända att fasaden krackelerar lite
Citera
2013-12-12, 23:30
Medlem
gioves avatar
FH svarar själv i FUP'en (s. 758)

"Har du varit på Halleberg/Hunneberg något?
Varit och promenerat en del på Hunneberg. Dels med Dennis för att försöka gå ner i vikt men
det är flera år sedan. Gick oftast från Utsikten och runt mot Bergagården, det här är på
Hunneberg.
Jag genomgick en magoperation i maj förra året för att gå ner i vikt. Jag har inte motionerat
direkt efter den operationen."

Så i maj 2012. Vet inte hur det är med mängd vätska/fast föda efter ca 14 mån, men i mina öron låter det ändå mycket, just med tanke på op.
Citera
2013-12-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
verkar stämma bra det du beskriver. för ungefär så berättar en arbetskompis som gjorde en sån op i februari...

Jag känner 6-7 pers som gjort gastric-bypass operationer och alla säger de likadant, de kan endast äta/dricka lite åt gången, för mycket så får dem ont och blir rätt snabbt fulla med.
Citera
2013-12-12, 23:46
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Googlade lite och efterkontroll görs efter 6 v, 6 mån samt vid 1, 2 och 5 år efter op.
Men det känns som FH's operation är nyligare gjord, med tanke på att DB säger i förhör att han inte vet vad för storlek FH har på kläder då han ganska nyss gått ner en massa i vikt. FH säger också att han inte promenerat så mycket de senaste månaderna då han har opererat sig för inte länge sen.

I vilket fall låter 20 burkar öl som en omöjlig mängd att dricka efter en magoperation och jag hade gärna sett att man ifrågasatte uppgiften.

Kan absolut vara så att jag övertolkar och det står jag för i så fall, men OM det skulle visa sig vara ett enkelt sätt att spräcka EN lögn, så kan det ju hända att fasaden krackelerar lite

Efter ca ett år brukar man vanligtvis kunna återgå till samma mängd alkoholkonsumtion. Inte för att jag iofs tror på att han druckit den stora mängd alkohol den kvällen.
Citera
2013-12-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
#1 2013-06-30 00:23:54 Användaren skriver in webbadressen Hitta.se i telefonens webbläsare. Hitta.se är en gratistjänst på internet för att få reda på adress och telefonnummer till personer och företag.

#2 2013-06-30 00:24:41 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra Margareta vägen och Trollhättan på Hitta.se

#3 2013-06-30 09:12:58 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra margareta vägen på Hitta.se

#4 2013-06-30 09:14:02 Användaren skriver in en sökning efter adressen margareta vägen på Hitta.se

Varför söker F.H efter samma gata dagen efter mordet, kl 9 på morgonen?!?

Jag tror bara det är ett misstag. Öppnar du mobilen igen kan kanske en ofullständig sökning från sist ligga kvar och han har bara råkat trycka.

Eller kanske han ville försäkra sig om att det var rensat ur catchen på mobilen så att ett eventuellt "bevis" skulle vara röjt ur vägen?
Citera
2013-12-13, 00:08
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har ju diskuterats tidigare här vem som tuttat på bilen vid Hunneberg och vem som tuttat på bevisen RDY hittade. Detta är SOLKLART att D.B och/eller F.H gjort (A.J kan ha varit med, men det är skitsamma) - D.B och F-H har lokalkännedomen, dom två har själva i förhör berättat att dom brukar promenera/motionera på Hunneberg.

Ang. brandplatsen RDY hittade så är det solklart att D.B gjorde detta. Han rastar säkerligen sin hund där varje dag. Han utgör ingen misstanke om han går dit. Hade F.H eller A.J gjort det hade vi säkerligen haft något vittne som reagerat i efterhand på detta.

Jag ser många frågetecken.

Varför två brandplatser? Varför inte bränna allt i bilen? Skulle AJ lita på att DB tar hand om hans kläder? Vad skedde först? Borde inte kläderna brännas efter man dumpar kroppen förutsatt att AJ var med? Om AJ inte var med och dumpade kroppen, var är DB och FHs kläder? Borde dom inte ha eldat upp dom också? Vad vet vi om vem som rastar hunden och var man brukar göra det?
Citera
2013-12-13, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leekers
Varför sitta här på FB och fundera på hur offrets liv har varit. Föräldrar, barn, piller, sjukdom osv. Hon levde ett liv och var en person som många älskade!! Fundera och diskutera i stället på hur AJ hade det och varför han blev som han blev. Hur var hans liv i ungdomen egentligen? Vad var hans förutsättningar i livet som gjorde att blev som han blev? Varför sitter HAN i en rättsal misstänkt för mord? Vilka bokstavssjukdomar har han..eller har han lärt sig att hata genom åren? Frågor är många...
Bra frågor som jag efterlyst,förmodligen har alla runt honom
varit eftergivna,från modern till sociala myndigheter,så kallade batikhäxor har
säkert varit inblandade i hans uppväxt. Samma personer som ville släppa fångarna loss
på 70 talet.Tyärr är det samma kvinnor som sitter i ledande politiska uppdrag idag.
Citera
2013-12-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Jag tror bara det är ett misstag. Öppnar du mobilen igen kan kanske en ofullständig sökning från sist ligga kvar och han har bara råkat trycka.

Eller kanske han ville försäkra sig om att det var rensat ur catchen på mobilen så att ett eventuellt "bevis" skulle vara röjt ur vägen?

Det är så han förklarat det i förhören. Det händer även mig ofta så jag tror inte han talar osanning på den punkten. Finns heller ingen anledning att göra en sökning dagen efter.
Citera
2013-12-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vet inte, men åklagarens som hade jouren den kvällen förklarar det med att

"Vi når ingen domare som kan förordna en advokat en söndagskväll eller natt. Vi har inte ett system där det står advokater på kö utanför polishuset nattetid"

Efter det kunde väl fixat fram en advokat, kan man tycka.

En mer utförlig artikel presenterades tidigare i tråden:
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.2207659-mordmisstankt-fick-inte-advokat
Lite pundargnäll får att få lite lättförtjänta pengar,fint att dryga ut socbidraget.
Citera
2013-12-13, 06:16
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen

Men det är ju olika nedskrivet varje gång? Kolla versaler/gemener + att "östra" är försvunnet vid en av sökningarna. Bör inte det tyda på tre manuellt införda sökningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in