2013-12-12, 22:32
Medlem
gioves avatar
Han berättade i Fup'en om operation

Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Hur alkad är FH egentligen? Är det normalt att han häller i sig 15-20 öl i ensamhet?
Killen var säkert spiknykter. Tror den historien är påhittad för att förklara att han inte minns nåt. Pissepauserna kan lika gärna ha varit stopp de gjort i sökandet efter en bra dumpningsplats. De kanske berättade om pissepauserna eftersom de inte visste om de blivit observerade vid stoppen.

.

Jag har också funderat över det där. Han berättar ju själv att han ganska nyss gjort en Gastric Bypassoperation och jag tror att det varit uppe i tråden också tidigare.

Nu är jag inget proffs på hur det funkar efter en GPoperation, men en bekant till mig kunde bara få i sig en eller ett par deciliter på samma gång (vid varje ättillfälle) under nästan hela första året. Hen blev dessutom redigt berusad på bara ett halvt glas vin första gången hen drack alkohol ca ett halvår efter operation.

Borde man inte kunna ifrågasätta de uppgifterna från FH?
Senast redigerad av giove 2013-12-12 kl. 22:33. Anledning: glömde ord
Citera
2013-12-12, 22:33
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är en bedrövligt tråkig historia. Den bygger dessutom på ett felaktigt utpekande, gjort av en granne till Ida, som såg en man som pratade i mobiltelefon, utanför lägenheten, på natten när Ida mördades. Jag säger, återigen, en av de få misstagen som den här utredningen kan belastas med. SB avskrevs nästan direkt, men nu tar ju AJs advokat upp det som ett alternativ till annan GM. Det är synd om killen. Läs förhören med honom i FUP (från sid 473), han redogör bra för sina förehavanden under aktuell tid. Åklagaren nämnde detta under hans framställning den första förhandlingsdagen.

SB är känd av Polisen sedan tidigare vad jag förstår. Inget försvar men kanske en förklaring. Undra om en av Polisen okänd person fått samma behandling? Oavsiktligt eller ej men lite som man bäddar får man ligga...
Citera
2013-12-12, 22:36
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
SB är känd av Polisen sedan tidigare vad jag förstår. Inget försvar men kanske en förklaring. Undra om en av Polisen okänd person fått samma behandling? Oavsiktligt eller ej men lite som man bäddar får man ligga...

"Reklammannen" som pekades ut av greveparet som sköts i Gamla stan, och anhölls - var han överhuvudtaget känd av polisen? Vad jag vill säga är att bakgrund är egal när vittnen säkert pekar ut en gärningsman. Det var också helt fel.

Västra Götalandspolisen anmälde sig själva i eftermiddags (för att SB ej fick en försvarare).
Citera
2013-12-12, 22:38
Medlem
Varför sitta här på FB och fundera på hur offrets liv har varit. Föräldrar, barn, piller, sjukdom osv. Hon levde ett liv och var en person som många älskade!! Fundera och diskutera i stället på hur AJ hade det och varför han blev som han blev. Hur var hans liv i ungdomen egentligen? Vad var hans förutsättningar i livet som gjorde att blev som han blev? Varför sitter HAN i en rättsal misstänkt för mord? Vilka bokstavssjukdomar har han..eller har han lärt sig att hata genom åren? Frågor är många...
Citera
2013-12-12, 22:41
Medlem
meegaminds avatar
#1 2013-06-30 00:23:54 Användaren skriver in webbadressen Hitta.se i telefonens webbläsare. Hitta.se är en gratistjänst på internet för att få reda på adress och telefonnummer till personer och företag.

#2 2013-06-30 00:24:41 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra Margareta vägen och Trollhättan på Hitta.se

#3 2013-06-30 09:12:58 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra margareta vägen på Hitta.se

#4 2013-06-30 09:14:02 Användaren skriver in en sökning efter adressen margareta vägen på Hitta.se

Varför söker F.H efter samma gata dagen efter mordet, kl 9 på morgonen?!?
Citera
2013-12-12, 22:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag vet inte, men åklagarens som hade jouren den kvällen förklarar det med att

"Vi når ingen domare som kan förordna en advokat en söndagskväll eller natt. Vi har inte ett system där det står advokater på kö utanför polishuset nattetid"

Efter det kunde väl fixat fram en advokat, kan man tycka.

En mer utförlig artikel presenterades tidigare i tråden:
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.2207659-mordmisstankt-fick-inte-advokat
Citera
2013-12-12, 22:48
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Hur alkad är FH egentligen? Är det normalt att han häller i sig 15-20 öl i ensamhet?
Killen var säkert spiknykter. Tror den historien är påhittad för att förklara att han inte minns nåt. Pissepauserna kan lika gärna ha varit stopp de gjort i sökandet efter en bra dumpningsplats. De kanske berättade om pissepauserna eftersom de inte visste om de blivit observerade vid stoppen.

Om FH var nykter kunde han ha kört. Även sin egen bil. Att den stod vid sidan av vägen tidigare på dagen betyder inte att det var något större fel på bilen. AJ nämnde bilen och ett vittne har sett två bilar varav en var en svart van under natten.

Spekulativt. Jag kan dock inte se att FUP säkerställer att det är uteslutet.

Jag reagerade på det också. Nu är han säkert mer van än mig men jag hade varit helt väck efter 7-8 starköl. För det var väl starköl han sa i fup om jag inte minns fel. Men det är ju en bra ursäkt att inte minnas, AJ och DB kan ju inte dra samma vals.

Dom har observerats av flera personer under natten och morgonen än vad som framkommit hitills. Dom har säkerligen haft två bilar till Hunneberg om inte annat
Citera
2013-12-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
#1 2013-06-30 00:23:54 Användaren skriver in webbadressen Hitta.se i telefonens webbläsare. Hitta.se är en gratistjänst på internet för att få reda på adress och telefonnummer till personer och företag.

#2 2013-06-30 00:24:41 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra Margareta vägen och Trollhättan på Hitta.se

#3 2013-06-30 09:12:58 Användaren skriver in en sökning efter adressen östra margareta vägen på Hitta.se

#4 2013-06-30 09:14:02 Användaren skriver in en sökning efter adressen margareta vägen på Hitta.se

Varför söker F.H efter samma gata dagen efter mordet, kl 9 på morgonen?!?

Gissning men kan vara att när han startade telefonen att webbläsaren gick till de sidor som var aktiva. Eller att den gjorde de när han starta webbläsaren i sig.
Citera
2013-12-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Jag har också funderat över det där. Han berättar ju själv att han ganska nyss gjort en Gastric Bypassoperation och jag tror att det varit uppe i tråden också tidigare.

Nu är jag inget proffs på hur det funkar efter en GPoperation, men en bekant till mig kunde bara få i sig en eller ett par deciliter på samma gång (vid varje ättillfälle) under nästan hela första året. Hen blev dessutom redigt berusad på bara ett halvt glas vin första gången hen drack alkohol ca ett halvår efter operation.

Borde man inte kunna ifrågasätta de uppgifterna från FH?
verkar stämma bra det du beskriver. för ungefär så berättar en arbetskompis som gjorde en sån op i februari...
Citera
2013-12-12, 23:07
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
verkar stämma bra det du beskriver. för ungefär så berättar en arbetskompis som gjorde en sån op i februari...

Det borde ju kunna gå att ta reda på när FH gjorde sin operation och utifrån det ifrågasätta hans påstådda ölkonsumtion?

Vore intressant med en förklaring. För kanske inte fallet framåt, men nog hade man avslöjat (ytterligare) en lögn i så fall?
Citera
2013-12-12, 23:10
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vet inte, men åklagarens som hade jouren den kvällen förklarar det med att

"Vi når ingen domare som kan förordna en advokat en söndagskväll eller natt. Vi har inte ett system där det står advokater på kö utanför polishuset nattetid"

Efter det kunde väl fixat fram en advokat, kan man tycka.

En mer utförlig artikel presenterades tidigare i tråden:
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.2207659-mordmisstankt-fick-inte-advokat

Jag tänker vidare på Cl*iff som fick beskedet att IF hittats via media. Polisen har väl ingen skyldighet att kontakta alla anhöriga. Oavsiktligt eller ej så kanske han inte var högprioriterad med tanke på hans bakrund. Men om man bara ser till att han är far till IF så borde han fått reda på det från Polisen och fått det stödet som man kan behöva i en sådan situation.. Det är nästan lika illa som att sakna advokat, säkert värre ur vissa aspekter...
Citera
2013-12-12, 23:11
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Det borde ju kunna gå att ta reda på när FH gjorde sin operation och utifrån det ifrågasätta hans påstådda ölkonsumtion?

Vore intressant med en förklaring. För kanske inte fallet framåt, men nog hade man avslöjat (ytterligare) en lögn i så fall?

Framkom inte det i frivårdsutredningen i somras? Under häktestiden klagade han på att han inte kunde gå på efterkontroll så ingreppet var nog inte nyligt gjort då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in