2013-12-12, 18:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Vad har folk för uppfattning här inne om Andreas skuld och risk att bli fälld härinne? Efter att ha läst fup är min subjektiva uppfattning 99,8% skyldig vs kanske 80% i tingsrätt. Hovrätt = lägre?
Citera
2013-12-12, 19:13
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Åh! Jag drar upp frågan en 5e gång. Kommer man kunna beställa ljudinspelningar ifrån rättegången när den är klar?

Ja, men du behöver inte vänta tills hela rättegången är klar, utan kan beställa det som finns hittills.
Citera
2013-12-12, 19:45
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har inte sett i FUP om det är bekräftat att han sov hos den personen som hon medgav.
Edit: Jag skrev fel. det ska vara hon sov.

Hoppas verkligen att polisen har undersökt detta!
Citera
2013-12-12, 20:24
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Hoppas verkligen att polisen har undersökt detta!
Ingen av de misstänkta verkar ha ringt henne under natten så hur skulle hon ha blivit ombedd att hjälpa till?
Tycker inte den spekulationen håller. Skostorleken är heller inte fastställd.

Normalt sett gör man väl ett avtryck av en liknande sko och matchar mot det befintliga spåret. Det är väl bara att printa avtrycket på en overheadfilm och lägga rakt över. Det bör vara en viss diff på stlk 40 och 44 tycker jag. Hur har man gått till väga egentligen?
Citera
2013-12-12, 20:29
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Ingen av de misstänkta verkar ha ringt henne under natten så hur skulle hon ha blivit ombedd att hjälpa till?
Tycker inte den spekulationen håller. Skostorleken är heller inte fastställd.

Normalt sett gör man väl ett avtryck av en liknande sko och matchar mot det befintliga spåret. Det är väl bara att printa avtrycket på en overheadfilm och lägga rakt över. Det bör vara en viss diff på stlk 40 och 44 tycker jag. Hur har man gått till väga egentligen?

Tycker det är konstigt att man lagt så liten vikt vid det andra avtrycket. Det måste ju tillhöra någon.

Bara för att ingen av de tre misstänkta inte hade en sådan sula på sin sko så har man ju skitit i det, låter helt otroligt nästan, när det är ett av dom viktigaste bevisen.

Hon behöver inte blivit inringd, kan vart där från start

Jag vet inte, bara spekulerar.
Citera
2013-12-12, 20:39
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Helt min mening..skrev det i början av tråden och det fanns väl 3 tillfällen det fanns tecken på att ett kvinnligt dna, dock inte Id@s.

Får väl se om hon kommer in i tråden igen så kanske vi kan fråga henne

Men troligtvis ligger hon väl i nån vårdnadstvist eller att soc ska ta ungarna av henne efter denna historia. Jag anser iallafall inte att tjejer som beundrar & kan kasta bort sitt & sina barns liv på en loser som AJ ska va i närheten av barn.
Citera
2013-12-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Får väl se om hon kommer in i tråden igen så kanske vi kan fråga henne

Men troligtvis ligger hon väl i nån vårdnadstvist eller att soc ska ta ungarna av henne efter denna historia. Jag anser iallafall inte att tjejer som beundrar & kan kasta bort sitt & sina barns liv på en loser som AJ ska va i närheten av barn.
Herregud vilken inställning
På dom premisserna skulle soc få mycket barn att ta hand om, om man går på umgänge endast. AJ har nog en del tjejer som skulle hjälpa honom tyvärr.
Citera
2013-12-12, 21:08
Medlem
Disasterbators avatar
Hur alkad är FH egentligen? Är det normalt att han häller i sig 15-20 öl i ensamhet?
Killen var säkert spiknykter. Tror den historien är påhittad för att förklara att han inte minns nåt. Pissepauserna kan lika gärna ha varit stopp de gjort i sökandet efter en bra dumpningsplats. De kanske berättade om pissepauserna eftersom de inte visste om de blivit observerade vid stoppen.

Om FH var nykter kunde han ha kört. Även sin egen bil. Att den stod vid sidan av vägen tidigare på dagen betyder inte att det var något större fel på bilen. AJ nämnde bilen och ett vittne har sett två bilar varav en var en svart van under natten.

Spekulativt. Jag kan dock inte se att FUP säkerställer att det är uteslutet.
Citera
2013-12-12, 21:10
Medlem
"Jag kände mig så rädd"
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2628072--jag-kande-mig-sa-radd-
Citat:
Han var tidigare ostraffad och i psykisk obalans, ändå förhördes den då mordmisstänkte 18-åringen från Trollhättan tre gånger utan advokat - trots att lagen kräver det och att han själv bad det.
Citera
2013-12-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Min empati är inte trådens ämne. Jag har bara svårt att förstå sambandet mellan närvaro vid sök och skuld. Tyder frånvaro på skuld, medan närvaro knappt gör någon skillnad?

I Spekeröd sökte inte mannen som åtalades för brottet och befanns oskyldig. I Boden sökte mannen som åtalades för brottet och befanns skyldig, medan en alternativ GM som har avförts inte sökte. Jag har väldigt svårt att se sambandet mellan att söka och att vara skyldig.
Man kan bara konstatera att alla oskyldiga som haft en relation söker,det är det normala att man vill finna
personen.Sen kan man ha hinder i form av jobb,boende på annan ort osv.Så att inte söka
ger en misstankegrad i sig.Men även en gärningsman kan söka då han förstår
att detta förväntas.Så det finns inget svar på frågan.
Citera
2013-12-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vad har folk för uppfattning här inne om Andreas skuld och risk att bli fälld härinne? Efter att ha läst fup är min subjektiva uppfattning 99,8% skyldig vs kanske 80% i tingsrätt. Hovrätt = lägre?
Ungefär samma tankar som du,Han är med största sannolikhet skyldig,och jag
tror han blir fälld i tingsrätten,Hovrätten lite mer tveksamt.
Men för alla kvinnor och män som går på gatorna vore det önskvärt
att han åkte in på obestämd tid.Han har bevisat genom tidigare domar
att han inte lär sig eller slutar slå, trots straff.
Vem står på tur nästa gång om han blir friad,miigafri för att hon sagt nåt olämpligt,
eller nästa internetbrud han lyckas träffa??
Citera
2013-12-12, 21:52
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
"Jag kände mig så rädd"
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2628072--jag-kande-mig-sa-radd-
Det är en bedrövligt tråkig historia. Den bygger dessutom på ett felaktigt utpekande, gjort av en granne till Ida, som såg en man som pratade i mobiltelefon, utanför lägenheten, på natten när Ida mördades. Jag säger, återigen, en av de få misstagen som den här utredningen kan belastas med. SB avskrevs nästan direkt, men nu tar ju AJs advokat upp det som ett alternativ till annan GM. Det är synd om killen. Läs förhören med honom i FUP (från sid 473), han redogör bra för sina förehavanden under aktuell tid. Åklagaren nämnde detta under hans framställning den första förhandlingsdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in