2013-12-12, 16:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om M dog av ett vådaskott vid lek med vapnet så kan det finnas det ytterst rimliga skäl för annan närvarande person att röja undan spår. Grovt olaga vapeninnehav och grovt vållande till annans död är ju inte att leka med.

Mordmisstankar lär ju uppstå hursomhelst och hustru, släkt och arbetsgivare får reda på vad som hänt tillsammans med övriga pinsamma omständigheter kring detta.

Något mord tror jag inte på, för ingen hade något skäl att mörda - och allraminst hade FS något skäl till det.

Det fetade: Allra minst F.S. Om jag nu ifrågasätter att ingen verkligen kollat hans kontakter som måste uppenbarligen och enligt uppgift från nuvarande flickvän inletts innan det förmodade mordtillfället. Om inte detta har gjorts så kan vi inte bara godta hans utsagor om vad som är sant och inte sant gällande en motivbild.

Gällande vådaskott av en okänd GM då man skulle ha lekt i sängen med en pistol som har en kula i loppet. Teoretiskt tänkbar scenario men lika trolig som att tomten finns. Om nu M var så välbevarad i vapen skulle nog väl aldrig ha ett skarpladdad vapen och låta någon leka med den.

-Att F.S har en historia bakom sig av djur som försvinner eller dör och att ägarna inte anmält detta tyder på att han har en god manipulationsförmåga, vilket finns bevis här på tråden också. Jag anser att en hel del personer här blivit grundligt manipulerade.

-Bristen på empati är också dokumenterat. Att tejpa fast sina egna barn tex tyger på en grav störning av något slag. Att han sen här på tråden försöker det se ut som om är orolig för henne ser jag bara som försök att manipulera massorna här.

-Uppenbarligen tål han inte motsägelser. Åter igen finns bevisen för detta här på tråden.

-Att han bevisningen förskingrat pengar från före detta flickvänner är också dokumenterat. Ytterligare ett bevis på brist på empati och att han skiter i vad som är andras eller hans. Att han har avyttrat M:s saker efter hennes död är verkligen osmakligt. Och att han måste ha tagit dessa saker medvetet då han fick hämta grejer under polisbevakning...Hur tänkte han här? Varför inte tjäna en hacka då jag mist gratisboendet?

-Att infinna sig här på tråden, lite som en kändis, innan dom ens fallit jag vet inte ens vad jag ska säga om det. Vore väl annan sak att läsa och skriva inlägg anonymt men han outade sig själv.

-Att han har ett väldigt selektivt minne då han svarar på frågor är minst sagt anmärkningsvärt.

-Att han inte kan namnge langaren som då skulle kunna ge han ett visst alibi...mystiskt

Visserligen så är kanske inte detta ett mord dvs planerat men jag tror inte ett ögonblick att någon annan gjort detta. Jag tror att detta är genomfört av F.S i stundens ilska och kanske lite abstinens efter röka. Motiv: Han ville ha pengar av henne och fick det inte. M kanske gjorde det klart att nu var det färdigsnyltat på henne och han blev flygförbannad hämtade pistolen och sköt henne i sängen. Inte alls otänkbart att göra av en man som uppenbarligen saknar lite spärrar. Och efter lite pyssel i skogen så fick han sina pengar till droger.
Motivet är således i slutändan en psykisk störning av något slag.
Citera
2013-12-12, 17:18
Medlem
Titianas avatar
Källa: http://www.psykologitest.se/relation-psykopat.php

Edit: copyright. innehåll borttaget
Senast redigerad av Titiana 2013-12-12 kl. 18:14.
Citera
2013-12-12, 17:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad tror du om smygmobilen då ?
Kan det finnas någon av dessa 195 kontakter som har undflyende svar och selektivt minne ?

Jösses. "Smygmobilen". Jag tror absolut att de har. Definitivt om det handlar BDSM-kontakter. Men som vi redan blivit upplysta om, 2010 om jag inte missminner mig så handlar den typen av relationer om tillit och inte tortyr och misshandel oavsett vad smaskiga bilder som kan dyka upp i gemene mans huvud då detta kommer på tal
Citera
2013-12-12, 17:26
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det fetade: Allra minst F.S. Om jag nu ifrågasätter att ingen verkligen kollat hans kontakter som måste uppenbarligen och enligt uppgift från nuvarande flickvän inletts innan det förmodade mordtillfället. Om inte detta har gjorts så kan vi inte bara godta hans utsagor om vad som är sant och inte sant gällande en motivbild.

Gällande vådaskott av en okänd GM då man skulle ha lekt i sängen med en pistol som har en kula i loppet. Teoretiskt tänkbar scenario men lika trolig som att tomten finns. Om nu M var så välbevarad i vapen skulle nog väl aldrig ha ett skarpladdad vapen och låta någon leka med den.

-Att F.S har en historia bakom sig av djur som försvinner eller dör och att ägarna inte anmält detta tyder på att han har en god manipulationsförmåga, vilket finns bevis här på tråden också. Jag anser att en hel del personer här blivit grundligt manipulerade.

-Bristen på empati är också dokumenterat. Att tejpa fast sina egna barn tex tyger på en grav störning av något slag. Att han sen här på tråden försöker det se ut som om är orolig för henne ser jag bara som försök att manipulera massorna här.

-Uppenbarligen tål han inte motsägelser. Åter igen finns bevisen för detta här på tråden.

-Att han bevisningen förskingrat pengar från före detta flickvänner är också dokumenterat. Ytterligare ett bevis på brist på empati och att han skiter i vad som är andras eller hans. Att han har avyttrat M:s saker efter hennes död är verkligen osmakligt. Och att han måste ha tagit dessa saker medvetet då han fick hämta grejer under polisbevakning...Hur tänkte han här? Varför inte tjäna en hacka då jag mist gratisboendet?

-Att infinna sig här på tråden, lite som en kändis, innan dom ens fallit jag vet inte ens vad jag ska säga om det. Vore väl annan sak att läsa och skriva inlägg anonymt men han outade sig själv.

-Att han har ett väldigt selektivt minne då han svarar på frågor är minst sagt anmärkningsvärt.

-Att han inte kan namnge langaren som då skulle kunna ge han ett visst alibi...mystiskt

Visserligen så är kanske inte detta ett mord dvs planerat men jag tror inte ett ögonblick att någon annan gjort detta. Jag tror att detta är genomfört av F.S i stundens ilska och kanske lite abstinens efter röka. Motiv: Han ville ha pengar av henne och fick det inte. M kanske gjorde det klart att nu var det färdigsnyltat på henne och han blev flygförbannad hämtade pistolen och sköt henne i sängen. Inte alls otänkbart att göra av en man som uppenbarligen saknar lite spärrar. Och efter lite pyssel i skogen så fick han sina pengar till droger.
Motivet är således i slutändan en psykisk störning av något slag.

Jag tror inte jag kan rubba dig i din tro i stort. Men Marina hade ingen som helst vapenutbildning och det var otroligt omdömeslöst att ta emot en olaglig pistol. Inget hade kunnat rädda henne från fängelse om hon hade åkt fast.

Apropå vapenkunnighet så hade polisen en övning i en hyrd lokal i Utby i Göteborg. Där tränade man att gripa våldsamma personer, man övade på varandra och drog även sina naturligtvis oladdade tjänstevapen. En polischef skulle demonstrera hur man gjorde - men ajjajjjaojj - polischefen hade en kula i loppet sedan senaste skjutövningen och ett skott brann av i lokalen.
Citera
2013-12-12, 17:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jösses. "Smygmobilen". Jag tror absolut att de har. Definitivt om det handlar BDSM-kontakter. Men som vi redan blivit upplysta om, 2010 om jag inte missminner mig så handlar den typen av relationer om tillit och inte tortyr och misshandel oavsett vad smaskiga bilder som kan dyka upp i gemene mans huvud då detta kommer på tal

Helt rätt. Det handlar inte om tortyr och misshandel. Det handlar om dominans och undergivenhet. I detta förhållande var Marina den dominanta. FS var den hon kallade slav.
Men i denna gruppering räknas även de som tänder på smärta. Som vill ha med smärta i det sexuella samlivet. Du såg väl piskan i Marinas rum?
Citera
2013-12-12, 17:59
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
[quote=

Apropå vapenkunnighet så hade polisen en övning i en hyrd lokal i Utby i Göteborg. Där tränade man att gripa våldsamma personer, man övade på varandra och drog även sina naturligtvis oladdade tjänstevapen. En polischef skulle demonstrera hur man gjorde - men ajjajjjaojj - polischefen hade en kula i loppet sedan senaste skjutövningen och ett skott brann av i lokalen.[/QUOTE]
Vad är relevansen med detta. vad har detta med mordet på MJ att göra

Sanolikt mördade FS MJ när hon sov det gör FS till den enda troliga gm
Det finns ingen annan misstänkt eller trolig gm mer än FS detta är fakta i mordet på MJ....
Polisen är till 100% säkra på detta, en alternativ gm är bara flummigt att tro på
Jag var säker på att resningen skulle gå igenom
Jag är lika säker på att FS fälls för mordet på MJ, ingen tvekan alls
Citera
2013-12-12, 18:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Eftersom detta ska läsas av en partner, dvs en som lever med personen i fråga så kan vi nog inte fylla i detta. Finns säkert saker som Marina kunde svara på som ingen här kan. Som partner känner man varandra på en annan nivå än som vän. Dvs nu är det bara M@dde som kan svara på detta i tråden och det tror jag inte att hon vill. I övrigt är en P7:a gjord.

Varför vill du att anonyma tråddeltagare ska svara på detta? Hur sanningsenligt blir det då tror du?
Det finns/har funnits de här på tråden som känner F.S. Jag tror inte att denna test ENBART kan användas av en partner. Jag vet att en P7:a är gjort. Det just för att det var frågan om motivbilden som jag tog upp detta...Psykopater behöver nödvändigtvis inte ha en motivbild som "normala" riktig kan greppa. Därför tog jag upp den.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-12 kl. 18:09.
Citera
2013-12-12, 18:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Helt rätt. Det handlar inte om tortyr och misshandel. Det handlar om dominans och undergivenhet. I detta förhållande var Marina den dominanta. FS var den hon kallade slav.
Men i denna gruppering räknas även de som tänder på smärta. Som vill ha med smärta i det sexuella samlivet. Du såg väl piskan i Marinas rum?

Då är det väl F.S som tänder på smärta då? för vad jag förstår så hade de fortfarande sex... men deras sexliv har väl ingenting med något att göra egentligen.
Pastakrydda. Du har PM
Senast redigerad av Titiana 2013-12-12 kl. 18:13.
Citera
2013-12-12, 18:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag tror inte jag kan rubba dig i din tro i stort. Men Marina hade ingen som helst vapenutbildning och det var otroligt omdömeslöst att ta emot en olaglig pistol. Inget hade kunnat rädda henne från fängelse om hon hade åkt fast.

Apropå vapenkunnighet så hade polisen en övning i en hyrd lokal i Utby i Göteborg. Där tränade man att gripa våldsamma personer, man övade på varandra och drog även sina naturligtvis oladdade tjänstevapen. En polischef skulle demonstrera hur man gjorde - men ajjajjjaojj - polischefen hade en kula i loppet sedan senaste skjutövningen och ett skott brann av i lokalen.

Varför duckar du frågan om F.S kontakter? Du svarar bara på det som känns bekvämt eller?
Ställer mig fortfarande frågande varför du inte lika hårt ifrågasätter att F.S kontakter inte är utredda. Om man nu ska utgå från BDSM-saker så är det ju rätt troligt att han lekt han med. Jag efterlyste att ni som "försvarar" F.S inte ifrågasätter den misstänkta GM utredande utan har snöat in er på att luskolla M. När och hur tog han kontakt med donnan i Övik? och sin nuvarande flickvän? fler framtida alternativa födkrokar? Om vi söker motiv bör vi även granska hans eventuella motiv eller hur?
Citera
2013-12-12, 19:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varför duckar du frågan om F.S kontakter? Du svarar bara på det som känns bekvämt eller?
Ställer mig fortfarande frågande varför du inte lika hårt ifrågasätter att F.S kontakter inte är utredda. Om man nu ska utgå från BDSM-saker så är det ju rätt troligt att han lekt han med. Jag efterlyste att ni som "försvarar" F.S inte ifrågasätter den misstänkta GM utredande utan har snöat in er på att luskolla M. När och hur tog han kontakt med donnan i Övik? och sin nuvarande flickvän? fler framtida alternativa födkrokar? Om vi söker motiv bör vi även granska hans eventuella motiv eller hur?

Som jag tolkat det, alltså säger jag inte att det är så, så var det ett av problemen i deras förhållande. Marina kände sig sexuellt hämmad med FS då hon inte fick leva ut sin sexuella läggning fullt ut. FS var inte inne på BDSM. Men han hade, enligt honom i FUP då, inga problem med att vara Marina till lags.

Sen säger FS att dom hade sex ibland efter att förhållandet tog slut. Marina säger det också, förutom i en chatt där hon skrev att han inte fått röra henne på ett bra tag.
Det är ju svårt att kolla upp uppgifterna överhuvudtaget då endast FS och Marina vet/visste till fullo hur det låg till med den saken.
Citera
2013-12-12, 19:32
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det finns/har funnits de här på tråden som känner F.S. Jag tror inte att denna test ENBART kan användas av en partner. Jag vet att en P7:a är gjort. Det just för att det var frågan om motivbilden som jag tog upp detta...Psykopater behöver nödvändigtvis inte ha en motivbild som "normala" riktig kan greppa. Därför tog jag upp den.

Nja P7 görs vad jag vet på alla som åtalas för grova våldsbrott. Utredningen bygger på åklagarens gärningsbeskrivning och utmynnar i en rekommendation om vad som ska göras om domstolen finner att åklagaren hade rätt. Men det har ännu inte hänt i detta fall.
Citera
2013-12-12, 19:58
Moderator
Eerieyes avatar
Och om jag ska vara lite eftertänksam så är faktiskt FS en av de mest psykiskt starka personer jag någonsin haft kontakt med. Han klarade en lång häktning och han inställde sig frivilligt i hovrätten. Och nu vid resningen tog han det med fattning och skulle själv inställa sig hos polisen med väska. Långt ifrån den känslosamma typen som dödar sitt ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in