2013-12-12, 20:54
Medlem
Golonkas avatar
Japp, då är det igång! Full rulle, som man säger. Valåret 2014 lovar redan bli den smutsigaste valrörelsen i svensk historia och stenkastarvänstern är mycket nöjda med sin insats. Lustigt nog finns det tydligen ett ganska stort stöd för avpixlingen av avpixlat och attenskilda medborgare, löntagare, offentliganställda chefer och pensionerade docenter hängs ut för rullande kameror på grund av att de gett uttryck för en åsikt, får faktiskt applåder och skadeglada tillrop även här på Flashback. Det finns säkert en och annan som skulle mysa riktigt ordentligt om en fet skalp plockades bland dödsknarkarnazisterna här på näthatets högborg!

Jag betraktar det som en tidsfråga innan Flashbacks användare står i klartext på AFAs listor och det hålls "utvecklingssamtal" lite här och var. Säkert en och annan som kan se fram emot att få sälja villan till underpris på grund av att folk får sparken från både jobbet och a-kassan och facket. Det samkörs just nu olika digitala inkorgar hos myndigheter med mailadresser folk använt sig av för att regga sig här och annorstädes, det är jag övertygad om, och man fiskar efter uppgifter om namn, adress, personnummer och liknande för fulla muggar.

När jag gjorde lumpen fanns det en stor skylt i telefonkiosken på markan där det stod "Fienden lägger pussel" och det är just vad som sker just nu. Märk väl alltså att det som hände mig här för ett gott stycke tid sedan var en föraning om att något riktigt smaskens är på gång. En lite fnittrigt maktberusad vänstertaliban fick kli i fingrarna och kunde inte låta bli att hinta om vad som är på G... Ska bli spännande att se var detta slutar. Hoppas Flashback är beredda att gå i krig för sina användare av principiella skäl om inte annat. Och att man jobbat proaktivt med säkerheten under året som gått.
Citera
2013-12-12, 21:09
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Och att man jobbat proaktivt med säkerheten under året som gått.

Du är trygg här. Detta är ett av få ställen där du kan pusta ut. Låt inte andra få dig att bli rädd, det är deras skrämseltaktik. Flashback står för yttrandefriheten och om någon hotar denna så kommer ett helvete braka loss.
Citera
2013-12-12, 21:23
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Du är trygg här. Detta är ett av få ställen där du kan pusta ut. Låt inte andra få dig att bli rädd, det är deras skrämseltaktik. Flashback står för yttrandefriheten och om någon hotar denna så kommer ett helvete braka loss.

Du ger ett naivt intryck som uttrycker något sådant förment till användare som känner viss oro. Du vill ge intryck av att du är intresserad av IT och flera av dina inlägg bekräftar detta och då borde du veta bättre än att agera som en morsa till ett barn, överbeskyddande med lögnen som olja på vågorna. Det finns uppenbara hot mot medborgarnas integritet i Sverige och sekretessen läcker som ett såll mellan myndigheterna så det är riktigt illa även för Flashbacks användare.

Har du kunskapen om hur vi bäst skyddar oss och vad man bör undvika så dela med dig istället för att köra ner huvudet i sanden och låtsas som det regnar. Snacket om att det tar hus i helv.. om yttrandefriheten hotas är bara snickelisnack, det blir på sin höjd en insändare i någon media när Flashback stängs ner.
Citera
2013-12-12, 21:52
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du ger ett naivt intryck som uttrycker något sådant förment till användare som känner viss oro. Du vill ge intryck av att du är intresserad av IT och flera av dina inlägg bekräftar detta och då borde du veta bättre än att agera som en morsa till ett barn, överbeskyddande med lögnen som olja på vågorna. Det finns uppenbara hot mot medborgarnas integritet i Sverige och sekretessen läcker som ett såll mellan myndigheterna så det är riktigt illa även för Flashbacks användare.

Har du kunskapen om hur vi bäst skyddar oss och vad man bör undvika så dela med dig istället för att köra ner huvudet i sanden och låtsas som det regnar. Snacket om att det tar hus i helv.. om yttrandefriheten hotas är bara snickelisnack, det blir på sin höjd en insändare i någon media när Flashback stängs ner.

Du missuppfattar saker och ting och tog tillfället i akt att skriva av dig känns det som.

Vad jag menade med mitt inlägg var inte jag ska vara någon slags överbeskyddare, jag anser att alla har rätt till den bästa säkerheten man kan få, men jag sätter mig inte på en hög häst och vill styra och ställa. Jag anser att Flashback är ett forum där yttrandefrihet faktiskt får härja fritt, jag bekräftade aldrig Flashbacks säkerhet(hur skulle jag ens kunna göra det?)

Jag har jobbat med anti-forensik samt forensik så jag skulle påstå att jag har de kunskaper som krävs för att skydda sig digitalt. Jag hjälper alltid gärna till och skulle en medlem vilja skydda sig så skulle jag utan tvekan göra mitt yttersta.
Citera
2013-12-12, 23:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag hoppas att Flashback är säkert, plus att alla användare använder anonyma e-postadresser för säkerhets skull. Researchgruppen kommer snart att sikta in sig på Flashback:

Det enda vi kan vara helt säkra på är att det inte finns något som är helt säkert.
Citera
2013-12-13, 14:23
Medlem
jugbandbluess avatar
med tanke på vad som "hände" i anonymitetstråden. får man diskutera hur eventuella läckor till RG kan uppstå på flashback?

om det är för känsligt så vore det bra om korten lades på bordet.
Citera
2013-12-13, 20:33
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Hur mycket kan moderatorerna se av användarinformationen på Flashback?
Citera
2013-12-13, 20:42
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka

Där har vi ingenting att hämta. Vi kan se varningar och raderade inlägg, men inte så mycket mer.
Citera
2013-12-13, 20:59
Medlem
Golonkas avatar
För att rekapitulera vad som hände mig: En användare som skrivit totalt tre helt meningslösa och korta inlägg skickade ett PM till mig -med referens till den här tråden- med den urgamla och sedan länge ur bruk tagna epost-adress jag använde när jag reggade mig här för en evighet sedan. Innehållet i PM:et var "Vi ser dig" och bakom spolier hade man lagt den gamla ful-adressen... Jag blev helt paff, för den adressen har jag plockat bort från min profil för skitlänge sedan eftersom den inte längre används. Den innehöll en koppling till en gammal flickvän från 80-talet och var den första epostadress jag någonsin skaffade, men av olika skäl dödade jag den för ett antal år sedan. Redan när jag reggade mig på den där adressen var jag så paranoid att jag höll mitt eget namn eller privata uppgifter borta från registreringen. Jag har för övrigt inte lösenord eller annat lika till någonting jag är inne på här på nätet. Jag har aldrig hört från den där PM-personen efter denna lilla korrespondens för övrigt.

Väldigt märkligt...
Citera
2013-12-13, 22:00
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Inget alls. Moderatorer kan bara hantera trådar och inlägg och se den användarinformation som relaterar till dessa, t ex varningar och avstängningar. I övrigt ser en moderator inte mer om användaren än det som alla kan se på respektive profilsida.

Det bästa sättet att förhindra att information kommer ut är att den inte finns tillgänglig eller, ännu hellre, inte ens sparas.

admin4
Citera
2013-12-13, 22:18
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Redan när jag reggade mig på den där adressen var jag så paranoid att jag höll mitt eget namn eller privata uppgifter borta från registreringen. Jag har för övrigt inte lösenord eller annat lika till någonting jag är inne på här på nätet. Jag har aldrig hört från den där PM-personen efter denna lilla korrespondens för övrigt.

Väldigt märkligt...
I slutänden måste varje rasmedveten person ha nerver av stål! Det finns förstås inget egenvärde i att bli avslöjad, men skulle man bli det gäller Curtans devis: "kommer ni hit så lägger jag inte fingrarna emellan, då dör ni!".

Vi bör inte gå omkring och vara rädda "näthatare", vi måste ta kampen till gatorna med tillhyggen och börja slå ner folk som vill registrera oss när vi marscherar för en vit framtid.

Blir man avpixlad är detta vad som gäller:
http://www.youtube.com/watch?v=SfHLvS0y2Hg
Citera
2013-12-14, 16:21
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Inget alls. Moderatorer kan bara hantera trådar och inlägg och se den användarinformation som relaterar till dessa, t ex varningar och avstängningar. I övrigt ser en moderator inte mer om användaren än det som alla kan se på respektive profilsida.

Det bästa sättet att förhindra att information kommer ut är att den inte finns tillgänglig eller, ännu hellre, inte ens sparas.

admin4
Så som jag förstod det sist vi hade ett snack om saken, kan alltså inte ens Admin se vilken epostadress man reggat sig på, förutsatt att man bytt adress under resans gång. Så var det väl? Det finns väl inga databaser -idag eller historiskt- som kan ha drabbats av intrång och där uppgifterna kommit på driven?

Om man använt samma ful-mail på flera registreringar, och samtidigt skrivit eller agerat på ett sätt som kan koppla användare på olika ställen med varandra, så är det således sannolikt där kunskapen inhämtas om vem man är här. Alltså, ett varningens ord kan vara på sin plats....

Jag vill även varmt rekommendera att sitta med på följande föreläsning: http://www.jmg.gu.se/aktuellt/jmgtv/avancerad-research-pa-internet/ (Tack till användare klori.n för tipset)

Även Admin bör slå en flukt på länken om det är så att man bryr sig om anonymiteten här på Flashback. Kanske gamla nyheter för er, men för mig var det en eye-opener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in