2013-12-12, 17:10
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Tristana eller Caitlyn kanske? Samma spelstil, ganska lätta spells och lång Range på dina autoattacks. Tristana kan du dessutom få gratis om du gillar Riot Games på Facebook.

Är hon bra?
Senast redigerad av bmwhoran 2013-12-12 kl. 17:12.
Citera
2013-12-12, 18:21
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Är på en winstreak på 8 wins nu, redan i champ select säger jag "respect the pickorder, lets not flame, just be nice to eachother. If you die, focus on what YOU did wrong, not what everyone else is doing wrong. And lets have fun, after all, it's just a game " gör tydligen susen.. Plockar motståndarna first blood säger man bara "it's okay, no biggie" t.ex. Det fungerar faktiskt jävligt bra. I övrigt snackar jag ingenting, förutom mitt pepptalk, och det verkar onekligen fungera. Dör jag så skyller jag inte på att någon inte sagt MIA eller liknande, jag får skylla mig själv som inte wardat min lane ordentligt. Svårare än så är det inte. När man börjar flama folk i sitt lag är det kört, till 98% är det så. Har man en starkare teamcomp eller likvärdiga muppar och trolls i motståndarlaget så går det ju givetvis att vinna även om alla kastar skit på varandra i sitt eget lag.

Jag håller med dig till 110%

Jag har också en copy/paste line jag skriver i champselect när jag går in.

Support pref / Respect pick order / I suck as adc / Trolling is reported instantly / Ty!
Support pref / Respect pick order / I suck as adc / Trolling is reported instantly / Ty!

Det brukar hjälpa.

Samma sak innan man startar första buffen så brukar jag skriva något i stil med, Please, no flaming, you are making noone play better and yourself play worse... If someone is noob, bad, whatever, fuck it and keep playing... thx

Jag, som ibland har mycket nära till rage försöker iaf att tänka på mitt humör just innan match (har faktiskt till och med en liten lapp vid datorn - Inget rage nu - )
Utan tvekan är det mitt humör som till STOR del antingen hjälper eller stjälper... Och jag misstänker starkt att jag inte är den enda.
Det finns säkert många bra spelare i silver/brons som jag tippar är kvar där för att de inte kan hantera sitt humör.
Citera
2013-12-12, 18:59
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens

Det brukar hjälpa.

Samma sak innan man startar första buffen så brukar jag skriva något i stil med, Please, no flaming, you are making noone play better and yourself play worse... If someone is noob, bad, whatever, fuck it and keep playing... thx

Jag, som ibland har mycket nära till rage försöker iaf att tänka på mitt humör just innan match (har faktiskt till och med en liten lapp vid datorn - Inget rage nu - )
Utan tvekan är det mitt humör som till STOR del antingen hjälper eller stjälper... Och jag misstänker starkt att jag inte är den enda.
Det finns säkert många bra spelare i silver/brons som jag tippar är kvar där för att de inte kan hantera sitt humör.

Jag är visserligen bara i silver än så länge, silver IV för att vara exakt. Men började på Bronze V för jag sög i mina första 10 games eller om det var 5 kanske? Minns inte riktigt. Vann typ 1 av dom matcherna. Jag gnällde på alla andra, alla andra sög, bara jag som var bra. Men har kommit till insikt om att ska man bli bättre så bör man fokusera på en enda sak och det är "vad gjorde jag för fel, som dog där? Overextendade jag? Wardade jag dåligt? Köper jag fel items? Valde jag fel champ?" Och detta har gjort mig till en bättre spelare, enligt mig och dom jag brukar köra duoQ med.

Jag har också ett jävla humör, så jag försöker kontrollera det så gott det går. Och när jag går in med inställningen "Jag kanske inte kommer vinna den här matchen, men jag kan lära mig något utav den" och det brukar hjälpa mig att spela bättre. Jag är ju endast i silver av en anledning, jag är inte en bättre spelare än så, än så länge. Sen är det klart att med mer tid till league hade jag säkert kunna klättra till plat med lite tur. Men nu har jag ett heltidsjobb och en 2 årig son så det gör också att jag är lite begränsad. Lirar 2-3 games om dagen, ibland inget alls.

TLDR; Vill ni vinna så fokusera på att ha kul, snarare än att se det som ett jävla fotbollsderby. Det är ett spel, meningen med det är att ha kul liksom.
Citera
2013-12-12, 19:02
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Det brukar hjälpa.

Tänk om alla var som dig. Credz!
Citera
2013-12-12, 19:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Efter att ha spelat längre tid med Ashe ska jag nu köra mig vidare vill ha en som är väldigt lik Ashe men kanske bättre. Vad rekommenderas?
Caitlyn borde du prova. Hon är smidig imo.
Citera
2013-12-12, 19:10
Medlem
Citat:
Efter att ha spelat längre tid med Ashe ska jag nu köra mig vidare vill ha en som är väldigt lik Ashe men kanske bättre. Vad rekommenderas?

Om du vill ha en champ som är lik i spelstilen så hade jag rekommenderat Varus. Men om det enda kriteriet är att det ska vara en marksman så hade jag rekommenderat Lucian, Jinx eller Sivir. Detta är mer eller mindre de starkaste adcs just nu. Min personliga favorit av dom är Lucian.
Citera
2013-12-12, 20:36
Medlem
gurka5OOs avatar
Försöker också att tänka att det bara är ett spel, oftast går det bra. Ibland mindre bra, tex när jag häromdagen var i en match. Late game, vi hade acat dom, det var väldigt lång spawn-time på motståndarlaget som hade varit i framkant hela matchen. Vi hade lätt hunnit kötta ner nexus och vunnit, men istället så ville någon i laget ta baron och då följe alla andra utom mig med, tids nog gjorde jag det för jag ville inte vara själv i deras spawn.

Lång historia kort så köttade dom ner oss vid baronen när dom spawnade och vann matchen.

Förövrigt av alla dessa 3 gånger jag har lirat Nasus så har jag mött Teemo på toplanen, vad är odsen liksom?
Citera
2013-12-12, 20:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Är hon bra?

Jag tycker personligen hon är en av de sämre adcs för tillfället pga lite klumpigt hopp och inte särskilt hög damage-output innan lategame, men det är en smaksak. Skulle snarare kört på Caitlyn i sådana fall.
Citera
2013-12-12, 20:47
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utility
Jag känner också igen mig, hade runt 500 games spelade i bronze och silver.
Ett tips är att duoquea med en vän och verkligen se till att carrya gamet tillsammans.
Har märkt att hur dåliga dom andra tre i laget är så har vi i 99% av matcherna kunnat vinna ändå, tror att vi hade typ 17 winstreak eller något och på 50 games tillsammans har vi max förlorat 5.
Jag har klättrat från silver 4 till guld 1 på mindre än en månad på det sättet.

provat det med och hjälper inte :/
vi brukar vinna vår egna lane eller om vi kör adc + sup så brukar vi vinna.
Men hjälper inte när resten av laget fedar sjukt som tex mid har 0-4 efter 5 min mot fizz eller liknade och samma sak top och då är det riven.

men bara att kämpa på och skriva det de gör bra ist för att klaga på dem =)
Citera
2013-12-12, 20:50
Medlem
Citat:

Det brukar hjälpa.

This.

Klättrade Bronze 5 till Silver 1 på någon vecka eller två troligtvis till 90% av att jag såg över mitt konstanta flameande/trollande när jag blev grinig pga idioter (var ju en själv lel) eller folk som dog i onödan. När folk börjar flamea någon som dör brukar jag åtminstone försöka tona ner det hela så flame wars inte bryter ut och sabbar allt. Som nyss hade jag 2 fransoser premade på botlane. Jag körde Riven top och blev helt mald av Garen. De började ju flamea direkt och sa att jag var en silvernoob och förtjänade cancer etc. Bara genom att svara lugnt och sansat att jag fuckade up, spelade för aggressivt i början och skulle bara fokusera på safe play och några få roams till mid lane var var jag skulle göra nu på franska till de anti-engelska tofflorna hjälpte tydligen. Sen flameade de bara varandra lol.

Tror som du säger att många faktiskt hindras i sin klättring tack vare sitt humör och bristen att kunna se sina egna misstag, och beskylla andra med sitt hätska humör konstant.
Citera
2013-12-12, 21:29
Medlem
Norrbottenss avatar
Skulle jag ge några tips som fått mig nu på senaste att ta ett litet steg framåt så skulle det vara följande.

1. Ta på dig mer ansvar. Gör det till ditt jobb att hålla reda på minikartan och allt som händer där.

2. Förvänta dig INGENTING. Ska något göras, så ska DU göra det. Styr laget. Behöver top en liten push, förvänta dig inte att någon annan än du ser det. Vem är lämpligast "just nu" att göra det? Se till att den personen förstår var han/hon ska gå.

3. Dragon och baron timern. DITT jobb.

Tja... Kanske är det samma tips alla tre. Det handlar nog mest om att just ta ansvar. Det gör väldigt mycket har jag märkt.
Det är också ett bra sätt att samtidigt lära sig få en bättre överblick av vad som händer / snart kommer att hända.
Citera
2013-12-12, 21:54
Medlem
Citat:
Skulle jag ge några tips som fått mig nu på senaste att ta ett litet steg framåt så skulle det vara följande.

1. Ta på dig mer ansvar. Gör det till ditt jobb att hålla reda på minikartan och allt som händer där.

2. Förvänta dig INGENTING. Ska något göras, så ska DU göra det. Styr laget. Behöver top en liten push, förvänta dig inte att någon annan än du ser det. Vem är lämpligast "just nu" att göra det? Se till att den personen förstår var han/hon ska gå.

3. Dragon och baron timern. DITT jobb.

Tja... Kanske är det samma tips alla tre. Det handlar nog mest om att just ta ansvar. Det gör väldigt mycket har jag märkt.
Det är också ett bra sätt att samtidigt lära sig få en bättre överblick av vad som händer / snart kommer att hända.

Håller helt och hållet med. Många som spelar verkar förvänta sig att ens lagkamrater ska göra saker åt en. Folk skyller på att deras jungle inte gankar eller deras mid inte följer efter och vägrar inse att deras map awareness suger.

Det finns alltid något att göra bättre och om man skyller en förlust på någon annan än sig själv så skjuter man sig i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in