2013-12-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
U2 släpper nytt album nästa år troligen, vad tror ni om att dom blir headliner?

Kanske världens största band. För stort för att man ska våga hoppas på dem till Bråvalla. Men man ska väl aldrig säga aldrig
Citera
2013-12-12, 14:47
Medlem
zaaph1s avatar
Vafan är det bara jag som gäspat dom två Senaste släppen skittrista!
Citera
2013-12-12, 14:50
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Vafan är det bara jag som gäspat dom två Senaste släppen skittrista!
Du är absolut inte ensam. Tyckte att allt som släpptes idag är bra musik. Men är ändå besviken av någon konstig anledning. Hade väl förväntat mig något roligare antar jag. Men det är många många bandsläpp kvar, så det är ingen idé att deppa ihop och ge upp redan nu haha!
Citera
2013-12-12, 14:54
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
U2 släpper nytt album nästa år troligen, vad tror ni om att dom blir headliner?

Hoppas kan man alltid och det är ju faktiskt inte totalt orimligt

Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Du är absolut inte ensam. Tyckte att allt som släpptes idag är bra musik. Men är ändå besviken av någon konstig anledning. Hade väl förväntat mig något roligare antar jag. Men det är många många bandsläpp kvar, så det är ingen idé att deppa ihop och ge upp redan nu haha!

Definitivt, jag blev också lite besviken först, innan jag såg att inget av banden hittills (förutom IM) är klassat som headliner. Att sätta KOL som subliner tyder väl ändå på att dom har något ganska jävla fett band på g?
Citera
2013-12-12, 15:01
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Definitivt, jag blev också lite besviken först, innan jag såg att inget av banden hittills (förutom IM) är klassat som headliner. Att sätta KOL som subliner tyder väl ändå på att dom har något ganska jävla fett band på g?
Ja, jag förstår hur du menar och visst är det jävligt spännande att KOL sätts som subline. Kan vara en av de starkaste subline-akterna någonsin på en svensk festival då de brukar vara givna som headliners var de än åker, i stort sett.
Men ja, det tyder väl på att de kan sitta inne i slutförhandlingar med en riktig bomb. Jag håller bara tummarna för att det är något bra också.
Egentligen skiter jag fullständigt i storlek på banden, jag vill bara ha bra musik till festivalerna jag besöker. Men visst är det kul med stora band, absolut. Det är ju lite häftigare att se stora band, trots att man kanske inte gillar musiken. Men musik som man gillar är alltid roligare att se, enligt mig då!
Citera
2013-12-12, 15:03
Medlem
Hoppas så sjukt mycket på Dimitri Vegas & Like Mike.

Vid sidan av dom hoppas jag några av dessa namn kommer finnas med, helst alla
Skrillex
Axwell
Alesso
Hardwell
Ingrosso
Citera
2013-12-12, 15:03
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Ja, jag förstår hur du menar och visst är det jävligt spännande att KOL sätts som subline. Kan vara en av de starkaste subline-akterna någonsin på en svensk festival då de brukar vara givna som headliners var de än åker, i stort sett.
Men ja, det tyder väl på att de kan sitta inne i slutförhandlingar med en riktig bomb. Jag håller bara tummarna för att det är något bra också.
Egentligen skiter jag fullständigt i storlek på banden, jag vill bara ha bra musik till festivalerna jag besöker. Men visst är det kul med stora band, absolut. Det är ju lite häftigare att se stora band, trots att man kanske inte gillar musiken. Men musik som man gillar är alltid roligare att se, enligt mig då!

Helt klart, att ett band är "stort" är ju ingen självändamål, och det gör dom absolut inte automatiskt bra. Tycker bara det är spännande att se vad dom sitter och ruvar på
Citera
2013-12-12, 15:10
Bannlyst
Helt okej idag men väntade mig ett headlinar nabs till. Men fick nog inte det. För inte kan väl kings of leon vara det. Jaja just nu är det inte intressant med en biljett för mig.
Citera
2013-12-12, 15:12
Medlem
charlesmonroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Dada Life spelade ju förra året, och de förpassades till ett av tälten. Varken de eller Knife party når nog längre upp på listan än "random band".

Spelade Dada Life förra året?! Jaha!! Shit då är väl de ute ur bilden också. Då håller jag verkligen tummarna för Deadmau5!
Citera
2013-12-12, 15:20
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Är det bara jag som blir lite förundrad över vissa kommentarer på de sista sidorna??! Oavsett vad man gillar för musik så måste jag ju ändå be att få tillstå att Bråvalla har shock-öppnat med ett av de galnaste festivalbokningarna någonsin i Sverige!! Trodde aldrig man ens kunde drömma om att dom skulle boka en så stort band som Iron Maiden! De brukar vara uteslutet för svenska festivaler att boka band/artister som i sig själva kan sälja slut Ullevi/Friends osv på nolltid!!

Där snackar man verkligen bomb imo !! Egentligen behöver man ingen mer headline iom denna bokning men de är nog rätt så säkert att de kommer två till!! Vilka dessa blir kan man bara spekulera i men så som Brålis spänt bågen nu så kan allt hända!!

Eminem, Blink, Offspring, Deadmau5 eller varför inte Muse ?! Detta kan bli hur stört som helst !!
Senast redigerad av Rolling-stoned 2013-12-12 kl. 15:24.
Citera
2013-12-12, 15:39
Medlem
Många negativa kommentarer än så länge.. Själv tycker jag det är helt okej bandsläpp än så länge!
Iron Maiden, Kings of Leon och Markus Krunegård är väl dem som jag håller högst på listan just nu, och som jag skall skutta till!

Det fattas bara ett stycke Eminem och ett stycke Deadmau5 eller Dimitri Vegas & Like Mike. Så blir det en awesome festival!
Citera
2013-12-12, 16:27
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Eminem, Blink, Offspring, Deadmau5 eller varför inte Muse ?! Detta kan bli hur stört som helst !!

Ja fy fan, att höra att KOL inte var en headline gjorde detta allt mer spännande! Hoppas verkligen på en av de du nämner men Offspring eller Deadmau5 är väl inte headlinermaterial?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in