2013-12-12, 12:43
Medlem
LillNicke55s avatar
Skönt att inte KOL verkar ta en Headlineplats. Då hade jag varit riktigt besviken!

Däremot gillar jag starkt släppen av The Hives och Mando Diao. Valde Nause före Mando i somras då de bara skulle köra från Infruset. Nu har de sagt att de ska släppa den svenska intetsägande poesimusiken och fortsätta rocka på. Antagligen därför som de bokas ännu en gång.
The Hives är helt klart ett av världens bästa liveband (på festival).

Imorgon vill jag skrolla ner på instagram och se två Robotar pryda en av bilderna... Men det är och förblir nog en dröm.
Mer trolig skulle jag säga att Hardwell är. Borde vara given.
Citera
2013-12-12, 12:51
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Dance trodde jag att jag var helt opepp på, tills jag insåg att jag ju gillar Daft Punk. Men drömbokningen inom den genren skulle vara Prodigy. Men förstår att alla inte håller med, är som sagt inte "min" genre.
Så det är bara att hålla tummarna 23 timmar till

"Dance" är ju inte så lätt att definiera i detta fall känner jag. Vilket jag ser som något väldigt spännande. Med tanke på vad Bråvalla levererade förra året så får man väl ändå anta att det kommer röra sig om främst EDM.. Dit räknas knappast Prodigy in.. Men man vet aldrig med Brålis, och just eftersom man valt att använda en sådan öppen benämning på släppet imorgon så kan man knappast räkna bort något!!

Tror vi får se någon "stor" house-akt imorgon. Antagligen en sverige-exklusiv bokning. Tiesto och Guetta kan man ju tyvärr räkna bort då, men kanske någon från SHM eller varför inte Hardwell.

Mina gissningar inför imorgon är dessa:

Axwell eller Hardwell
Martin Garrix
Adrian Lux
Albin Myers
Nause
Citera
2013-12-12, 13:04
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Skapligt besviken. Visst, Hives samt Belle & Sebastian blir kul att se men KoL är verkligen ingenting som lockar. Vill se ett riktigt fett indie-/rocknamn om jag ska ta mig till Norpan i sommar, annars kör jag nog NorthSide och Roskilde i stället. Lär inte ha någon att åka dit med pga mina vänners tvivelaktiga musiksmak, men vad fan... Mer värt än att åka till Bråvalla och inte ha en enda akt att se fram emot.
Citera
2013-12-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlumvilleSunrise
Skapligt besviken. Visst, Hives samt Belle & Sebastian blir kul att se men KoL är verkligen ingenting som lockar. Vill se ett riktigt fett indie-/rocknamn om jag ska ta mig till Norpan i sommar, annars kör jag nog NorthSide och Roskilde i stället. Lär inte ha någon att åka dit med pga mina vänners tvivelaktiga musiksmak, men vad fan... Mer värt än att åka till Bråvalla och inte ha en enda akt att se fram emot.
WOW hur mångaakter har dom släppt o du redan dömmer ut dom. Det bästa är om det är ca 6akter man vill se på en festival. Sen är det inte dom stora namnen som är det viktiga utan mallanstora banden.
Citera
2013-12-12, 13:20
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Det bästa är om det är ca 6akter man vill se på en festival. Sen är det inte dom stora namnen som är det viktiga utan mallanstora banden.

Håller helt med! (även om ett och annat "stort" band att se fram emot är fint )
Citera
2013-12-12, 13:22
Medlem
ludwiqs avatar
Imorgon hoppas vi och tror på någon av dessa:

Skrillex
Deadmau5
Daft Punk
Hardwell
Zedd
Dmitri Vegas & Like Mike

hur många rätt får jag?
Citera
2013-12-12, 13:22
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
WOW hur mångaakter har dom släppt o du redan dömmer ut dom. Det bästa är om det är ca 6akter man vill se på en festival. Sen är det inte dom stora namnen som är det viktiga utan mallanstora banden.

Alltså, Bråvalla är inte min typ av festival egentligen och jag trivs bättre på en renodlad indie-/pop-/elektrofestival, därför är jag ganska hård mot just Bråvalla. Men visst, bokar de något av mina favoritband kan jag absolut tänka mig att åka tillbaka. Anser bara att de, i min bok, står sig rätt slätt gentemot Roskilde och NorthSide so far, men det är å andra sidan en annan genre.
Citera
2013-12-12, 13:27
Medlem
Saandros avatar
FY fan vad gött! Kings of Leon! Sjukt jävla glad. Såg de på PL, vilket många tyckte var en dålig spelning. Jag var helt extas så jag tänkte inte på det. Men de kan fan bara bli bättre. Tagga!
Citera
2013-12-12, 13:28
Medlem
Erikzos avatar
Skulle gissa på någon/några av dessa tills imorn:

Steve Angello
Hardwell
Steve Aoki
Tommy Trash
Nause
Cazzette
Zedd
Citera
2013-12-12, 13:32
Medlem
Marquesos avatar
Hardwell, Axwell, Adrian Lux och DV&LM är vad jag tror på. Finns väl en liten chans på deadmau5, men tror inte det. Än iallafall.
Citera
2013-12-12, 13:52
Medlem
charlesmonroes avatar
Blev först besviken när jag uppfattade Kings of Leon som headliners, men nu är jag mest lite förvirrad. Vad har de för headliners egentligen, förutom Iron maiden?

The Hives är en av Sveriges bästa liveband, helt klart. Det är en riktigt bra festivalbokning. Mando Diao såg jag när de turnerade med Infruset och det var bland det tråkigaste jag har sett. Men de kanske är bättre utan den plattan.
Citera
2013-12-12, 13:56
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesmonroe
Blev först besviken när jag uppfattade Kings of Leon som headliners, men nu är jag mest lite förvirrad. Vad har de för headliners egentligen, förutom Iron maiden?

The Hives är en av Sveriges bästa liveband, helt klart. Det är en riktigt bra festivalbokning. Mando Diao såg jag när de turnerade med Infruset och det var bland det tråkigaste jag har sett. Men de kanske är bättre utan den plattan.
Det är bara Iron Maiden de har som headliner just nu. Blir kul att se om det kommer någon imorgon, fast tror inte det. Känns inte riktigt som att någon aktuell DJ är tillräckligt stor för att vara headliner, haha.

Såg du Mando Diao på festivalscen eller? Jag såg dem på Göta Lejon i Stockholm och det var en helt otroligt bra konsert. Men utomhus och på festival kanske inte riktigt musiken gick hem. Då passar nog deras äldre (och kanske framtida) material bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in